سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین وسیله سفر در بارداری، قطار است



سفر در بارداری,بارداری

 

 

سفر کردن با خودروی شخصی در این جاده‌های پرترافیک، یعنی نشستن طولانی مدت و تجمع خون در پاها و ایجاد لخته در عروق پا که به دنبال آن خطرات جدی مانند آمبولی در پی خواهد داشت.

 

بارداری و سفر


خانم‌هایی که در سه ماهه آخر بارداری قرار دارند، باید شرایط ویژه خود را درک کنند تا در هفته‌های پایانی سال، خطری سلامت خود و جنین‌شان را تهدید نکند.

 

تجربه نشان داده که بعضی خانم‌ها، در این ایام چنان مشغول نظافت منزل و خانه‌تکانی می‌شوند که فراموش می‌کنند در سه ماهه آخر قرار دارند و قدرت تعادل آنها کمتر شده و بدون رعایت نکات ایمنی و در نظر گرفتن خطرات سقوط، روی چهارپایه رفته و مشغول نظافت شیشه‌ها و دیوارها می‌شوند، یا با جابه‌جایی اجسام سنگین و انجام کارهای سخت باعث پارگی زودرس کیسه آب و به دنبال آن زایمان زودرس می‌شوند.

 

توصیه و تاکید من این است که از انجام چنین کارهایی پرهیز کنید و فعالیت‌های بدنی معمول خود را داشته باشید. نه دایم استراحت کنید و نه دایم به کارهای سخت مشغول شوید. رعایت تعادل در کارهای زندگی واجب است.

 

مساله دیگر در این تعطیلات نوروزی، رفتن به سفر است.

 

سفر کردن با خودروی شخصی در این جاده‌های پرترافیک، یعنی نشستن طولانی مدت و تجمع خون در پاها و ایجاد لخته در عروق پا که به دنبال آن خطرات جدی مانند آمبولی در پی خواهد داشت.

 

اگر در کنار این، اتفاقاتی چون ترمزهای ناگهانی، وجود دست‌اندازها و خدای ناکرده تصادفات را هم در نظر بگیریم، می‌بینید که منطقی است از سفر صرف‌نظر کنید، چرا که خانم‌های باردار به ضربه‌ها حساس‌تر هستند و حتی ضربه‌ای نه چندان جدی می‌تواند در ایام تعطیلی نوروز دردسرساز شود.

 

خوب است به مسافرت‌های درون‌شهری یا مقاصد نزدیک بروید.

 

هر یک ساعت از ماشین پیاده شوید و قدم بزنید تا خطرات ذکرشده پیش نیاید.

 

سفر با هواپیما هم در هفته‌های آخر بارداری به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود

 

شاید اگر سفر اورژانسی پیش بیاید (که بعیداست!) بهترین وسیله، قطار است که امکان قدم زدن در آن باشد، البته باز هم در مسافت طولانی‌، امکان تکان و ضربه‌ها وجود دارد.

 

برای همین، اغلب خانم‌های باردار به مسافرت نمی‌روند و در شهر خود مشغول دید و بازدید می‌شوند.

 

استفاده زیاد از شیرینی‌جات و داشتن وزن بالا، شما را مستعد ابتلا به دیابت بارداری یا آن را در شما آشکار می‌کند.

 

نکته مهم دیگر، مسمومیت بارداری است که در سه ماهه آخر شایع‌تر است. خوب است علائم هشداردهنده آن را بشناسید.

 

اگر ناگهان در عرض دو تا سه روز دچار ورم، سردرد غیرعادی که بیشتر متمرکز در ناحیه پیشانی است، تاری دید، درد معده یا سوزش آن و افزایش فشارخون شدید، حتما آنها را جدی بگیرید و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

 

به این مجموعه علائم، مسمومیت بارداری می‌گویند که در آن عروق کلیه‌ها منقبض شده و ناگهان فشارخون بالا می‌رود، امکان خون‌ریزی در همه‌ ارگان‌های بدن پیش می‌آید و اگر دفع پروتئین در ادرار (آلبومین در ادرار) درمان نشود، نارسایی کلیه، پارگی جفت و گاهی ورم مغز و تشنج مادر رخ خواهد داد. بنابراین تا علائم اولیه هشدار را که در بالا گفتم داشتید، مراجعه کنید.

 

کار بهتری که می‌توانید انجام دهید این است که چند روز در میان فشار خونتان را چک کنید. اگر همیشه 10 یا 11 روی 7 یا 8 میلی‌متر جیوه بوده، اما حالا به 13 روی 9 رسیده، نیازمند بررسی است. نگران نباشید و به پزشک مراجعه کنید.

 

در تغذیه خودتان دقت کنید. افراط در مصرف آجیل و شیرینی، افزایش وزن و زایمان سخت را برای شما درپی خواهد داشت که به طور قطع، انتظارش را ندارید.

 

سلامت و شاد به استقبال سال جدید بروید.


منبع : هفته نامه سلامت


ویدیو مرتبط :
سفر با قطار در میانمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این قطار مثل یک پادشاه سفر کنید! +عکس



تصاویری که در زیر مشاهده می کنید قسمت هایی از یک قطار در پاریس است که مدتی پیش به تقلید از کاخ ورسای بازسازی شده است.


برترین ها: تصاویری که در زیر مشاهده می کنید قسمت هایی از یک قطار در پاریس است که مدتی پیش به تقلید از کاخ ورسای بازسازی شده است. کوپه های این قطار با داشتن طراحی زیبا و منحصر به فرد واقعا به یک قصر سلطنتی شباهت دارد.کاخ ورسای زمانی مرکز قدرت سیاسی فرانسه محسوب می شد./برترین ها

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه

 

سفر با قطار مثل یک پادشاه