سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین نصیحت های پدرانه



 

 

نصیحت های پدرانه,بهترین نصیحت

 

بهترین نصیحتی كه پدرم به من كرده و او هم خود از پدرش شنیده این است كه در شب اقدام به رفع و رجوع مشكلات نكنم چرا كه در شب خاصیتی هست كه موجب می شود مشكلات وجهه بغرنج تری پیدا كنند .

 

 

مری یوسن Mary Usen از نیویورك گفته است :

 

پدر من اهمیت مرتب كردن رختخوابم در هر صبح را به من آموخت . شش ساله بودم و او به من نشان داد كه افراد در ارتش چگونه تختخوابشان را مرتب می كنند و بدین منظور هر روز تختخواب مرا چک می كرد . امروزه تختخوابم تنها چیز موجود در زندگیم می باشد كه همواره مرتب و منظم می باشد .

 

مونیك سیترون استامپلمن Monique Citron Stampleman   از نیویورك گفته است :

 

شاد بودن چقدر مهم است . پدر من هرگز خسته نبود ؛ او اغلب روی سرش می ایستاد تا سه فرزندش را تحت تاثیر قرار دهد و با انجام كارهای ساده این چنینی این زندگی یكنواخت و بی هیجان ما را شور و هیجان می بخشید . به عنوان مثال یك بار ما را ترغیب كرد یكی از داستانهای پر مخاطره ژول ورن به نام سفری به ماهی فروش ( با اختاپوس زنده اش ) را تجسم كنیم . پدرم آموخت كه زندگی وقتی قرین شادی گردد بهتر خواهد بود و دیگران را همراه ما می سازد .

 

هیلاری هیندل Hilary Heindl از ماساچوست گفته است :

 

اكثر صبح ها زمانی كه پدرم مرا به مدرسه می رساند این ضرب المثل را تكرار می كرد " كلاهت را بپا " منظورش این بود كه قدر و منزلت خودت را فراموش نكن . بارها در طول زندگی این ضرب المثل را مورد استفاده قرار دادم . این ضرب المثل انگیزه بخش من برای اتمام روابط خطرناك بود و خاطر نشان می كرد كه در كار، تواناییهای خودم را دست كم نگیرم . به یمن این نصیحت حكمت آمیز اجازه ندادم عدم خودباوری مانعی برای تحقق اهدافم گردد .

 

وینفرد نوروود Winifred Norwood از ماینی Maine گفته است :

 

در اوایل دهه 1960 كه من در حال بزرگ شدن بودم پدرم مطمئن شد كه هر آنچه را كه یك مرد باید بتواند انجام دهد را من یاد گرفته ام . او به من یاد داد چگونه از لوازم برقی استفاده كنم ، برای نصب آنتن رادیو به پشت بام بروم. او می خواست من تشخیص دهم كه می توان زن باشم اما كاملا متكی به خود و مستقل .

 

كارولین ژوریس Carolyn Juris از نیویورك گفته است :

 

وقتی برای اولین بار پا به دنیای كار گذاشتم پدرم به من گفت به خاطر داشتن نام معاون شركت به اندازه از یاد نبردن نام كار فرما اهمیت دارد . اگر شما چیزی نیاز داشته باشید این درخواست شما به گوش كارفرما نخواهد رسید مگر اینكه با كسی كه برنامه های رییس را مدیریت می كند رابطه خوبی داشته باشید و این فرد كسی نیست به جز معاون و دستیار رییس . بعد از مدتی كه خودم به عنوان دستیار شركتی كار كردم اقرار می كنم مطلبی كه پدرم گفت كاملاً صحت دارد .

 

كیم پریوس بلومبرگ Kim Prywes Bloomberg از شیكاگو، ایلینویس Illinois گفته است :

 

پدرم می گوید " اگر می خواهی كاری انجام شود آن را به فرد پر مشغله ای بسپار تا آن را انجام دهد .او پزشك كوشا و سخت كوشی است كه تلاش می كند بیمارانش را خوب بشناسد. با فرزند بزرگش توپ بازی می كند و سرگرمی های بی شمارش را دنبال می نماید . در زندگی شخصی ام دریافتم هر زمان كه مشغله ام بیشتر می باشد فعالتر و خلاقتر می شوم .

 

لارا كار وینتون LaraCarr-Winton از آلاباما Alabama گفته است :

 

پیش از ازدواج پدرم توصیه كرد كه هرگز شكایت همسرم را نزد دوستان نبرم اگر مشكلاتمان را با همسرمان حل نكنیم زمینه دلخوری های پنهان فراهم می شود و باعث می شود كه دوستان نسبت به همسرم دیدگاه خوشایندی نداشته باشند . با رعایت این راهنمایی پدرم، ازدواج موفقی داشتم .

 

جسیكا بار- گابریل Jessica Bar-Gabriel از آلبرتا Alberta گفته است :

 

به دلیل اینكه تلفن دارد زنگ می خورد مجبور نیستید آن را جواب دهید . پدرم همواره احساس می كرد اگر در كنار دوست یا عضو خانواده ای هست آن فرد به شخص آن سوی خط ارجحیت دارد . او به من آموخت كه بدون توجه به شرایط، بر روی افرادی كه در كنارشان هستم تمركز كنم .چرا كه آنها شایسته دریافت توجه كامل من هستند .

 

لائورا سینرود Laura Sinrod از نیویورك گفته است :

 

بهترین نصیحتی كه پدرم به من كرده و او هم خود از پدرش شنیده این است كه در شب اقدام به رفع و رجوع مشكلات نكنم چرا كه در شب خاصیتی هست كه موجب می شود مشكلات وجهه بغرنج تری پیدا كنند . اگر چه گاهی اوقات این موضوع را رعایت نكردم اما در این سالها گذر زمان بر درستی این پند صحه گذاشت . تاریكی شب می تواند باعت شود كه كوچكترین موانع نفوذ ناپذیر و غیر قابل عبور به نظر آیند .

 

كریستین موناكو Kristin Monaco از واشینگتن دی سی گفته است :

 

به یمن حرفهای پدرم دانستم كه قبل از آنكه شروع به قلمه زدن كنم میانگین زمان آخرین یخبندان در منطقه ای كه زندگی می كنم را بررسی كنم . آرزو دارم حیاط خانه ام روزی به مانند حیاط خانه او رشك برانگیز شود .

 

ایمی كنبی Amy Canby از كلورادو Colorado گفته است :

 

پدرم می گفت برای جلوگیری از بروز افسردگی می بایست همواره چشم انتظار تحقق اتفاق خوبی باشید . حالا زمانی كه بد خلق می شوم به آن چیز خوب فكر می كنم این چیز خوب می تواند یك تفرجگاه آفتابی ، سفر و ... باشد .

منبع:  سیمرغ



ویدیو مرتبط :
نصیحت پدرانه(طنز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سی نصیحت زرتشت



 

سی نصیحت زرتشت

 

1. آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر
2. قبل از جواب دادن فکر کن
3. هیچکس را تمسخر مکن
4. نه به راست و نه به دروغ قسم مخور
5. خود برای خود، زن انتخاب کن
6. به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو
7. تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما
8. کسی را فریب مده تا دردمند نشوی
9. از هرکس و هرچیز مطمئن مباش
10. فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی
11. بیگناه باش تا بیم نداشته باشی
12. سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی
13. با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی
14. راستگو باش تا استقامت داشته باشی
15. متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی
16. دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی
17. معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی
18. دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی
19. مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی
20. سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی
21. روح خود را به خشم و کین آلوده مساز
22. هرگز ترشرو و بدخو مباش
23. در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند
24. اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده
25. دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین
26. چالاک باش تا هوشیار باشی
27. سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی
28. اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری
29. با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد
30. مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی ماند

منبع:binahayatbealave1.persianblog.ir