سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین میوه‌ها برای پاك‌سازی پوست


رعایت رژیم غذایی سالم و طبیعی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد و بهره‌گیری از سبزی‌ها، میوه‌ها و نعمت‌های طبیعی كه در اطراف ما رشد می‌كنند، می‌تواند تاثیر موثر و باورنكردنی در حفظ نشاط و شادابی پوست‌مان داشته باشد.





رعایت رژیم غذایی سالم و طبیعی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد و بهره‌گیری از سبزی‌ها، میوه‌ها و نعمت‌های طبیعی كه در اطراف ما رشد می‌كنند، می‌تواند تاثیر موثر و باورنكردنی در حفظ نشاط و شادابی پوست‌مان داشته باشد. بی‌شك مصرف به اندازه سبزی، میوه و مواد‌غذایی فیبر‌دار، مصرف مواد سرشار از ویتامین و مصرف به اندازه مایعات تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت و متعادل نگاه داشتن پوست دارد. در این مطلب شما را باانواع مختلف  ماسك گیاهی و طبیعی ویژه پوست‌های چرب، خشك و حساس آشنا می‌كنیم.





  پیشگیری از چروك با روغن ماهی

ماساژ عضلات و پوست صورت با روغن ماهی تاثیر زیادی در پیشگیری از پیری زودرس و چروك‌های سطحی پوست دارد. به همین منظور با مقدار اندكی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته كرده و عضلات صورت، كنار لب‌ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم‌ها را به آرامی ماساژ دهید.



  ماسك ویژه پوست‌های چرب

با توجه به نزدیك شدن فصل تابستان و فرارسیدن فصل میوه‌های تابستانی مثل زردآلو و گیلاس، می‌توان از این نعمت‌های رنگارنگ برای تهیه انواع ماسك‌های پوست استفاده كرد.

 یكی از بهترین این ماسك‌ها كه متناسب با پوست‌های چرب است، ماسك گیلاس یا ماسك زردآلو است. گیلاس‌های رنده شده را روی صورت ماسك كرده و بعد از 20 دقیقه آنها را بشویید.

 ماسك زردآلو نیز یكی دیگر از ماسك‌های مناسب برای انواع پوست‌های چرب است. برای تهیه این ماسك 3 زردآلوی رسیده و تازه را با یك قاشق عسل تركیب كرده و آن را به‌صورت خمیر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.





    برای‌تقویت سلول‌ها چه كنیم؟

گوجه فرنگی یكی دیگر از مفیدترین مواد موجود در طبیعت است كه به تنهایی خواص بسیار مفیدی را برای تقویت و حفظ شادابی پوست دارد. برای استفاده از این سبزی كافی است یكی از رسیده‌ترین گوجه فرنگی‌ها را از سبد غذایی روزانه‌تان انتخاب كرده و پس از رنده كردن، آن را روی صورت خود ماسك كنید. این ماسك را بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسك در تقویت سلول‌ها، بازسازی و از بین بردن چروك‌های بسیار سطحی پوست مؤثر است.





  برطرف كردن خشكی با روغن زیتون

استفاده از كرم زیتون و زرده تخم‌مرغ تاثیر زیادی در از بین بردن خشكی پوست دارد. برای تهیه این كرم لازم است از یك زرده تخم‌مرغ و یك قاشق چای‌خوری روغن زیتون مرغوب استفاده كنید. این 2 ماده را درون یك ظرف بلوری به‌خوبی با هم مخلوط كنید و آن را به‌مدت 15تا‌20 دقیقه روی صورت خود بمالید. پس از شستن این ماسك از پوست‌تان خواهید دید كه این ماسك چقدر می‌تواند در برطرف كردن خشكی پوست موثر باشد. استفاده از این ماسك 2 تا 3 بار در هفته به افرادی كه دچار خشكی پوست هستند توصیه می‌شود.





  آب‌رسانی به پوست با خیار و گلاب

خیار ‌بافتی كه دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود كه خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آب‌رسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به‌صورت رنده شده و به‌مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه‌بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این‌كار استفاده كنید. تنها كافی است گلاب را روی پوست صورت كمپرس كنید. این كار را 20 دقیقه و هفته‌ای 3‌بار انجام دهید.



  ویتامین‌رسانی به پوست

بهترین شیوه برای رساندن مواد‌غذایی لازم به پوست استفاده از ماسك لیموترش است. لیمو ترش به دلیل داشتن اكسیدان‌های لازم و ویتامینc ماده طبیعی و مغذی برای سلول‌های پوستی محسوب می‌شود كه به‌دلیل عدم‌تغذیه و آب‌رسانی دچار خشكی شده‌اند. برای این كار یك لیمو ترش تازه را با زرده تخم‌مرغ یا روغن زیتون تركیب كنید و آن را روی صورت خود بگذارید. پس از 20 دقیقه آن را با آب نیمه ولرم بشویید.



چند نكته تكمیلی

  •   پوستی لطیف با خمیر نشاسته
برای از بین بردن زبری پوست كه یكی از ویژگی‌های پوست‌های خشك است بهترین كار استفاده از خمیر نشاسته و شیر است. برای تهیه این لوسیون نصف قاشق غذاخوری نشاسته را با یك فنجان شیر تركیب كنید تا خمیری نرم و لطیف از آن به دست آید. سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسك كنید. استفاده از این خمیر 3 بار در هفته به از بین رفتن زبری و خشونت پوست كمك
می‌كند.

  •   برای‌پاك‌سازی پوست چرب
یكی از بهترین شیوه‌های پاكسازی پوست چرب استفاده از آب لیموترش تازه است. بهتر است از تركیب آب لیموترش و سركه برای پاكسازی پوست استفاده كنید.

 برای این كار پس از تركیب این 2ماده باهم با كمك یك پنبه تمیز این لوسیون را روی پوست صورت‌تان بمالید. دقت كنید كه پیش از استفاده از این لوسیون، پوست صورت‌تان را به‌طور كامل تمیز كنید.

  •   درمان منافذ باز پوست
بسیاری از خانم‌هایی كه دارای پوست چرب هستند در فصل‌های گرم سال با باز شدن منافذ پوستی شان بیش از قبل روبه‌رو می‌شوند كه تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت ظاهرشان دارد. برای درمان این منافذ باز، استفاده از ماسك سفیده تخم‌مرغ روزی 3 تا 4 بار در هفته توصیه می‌شود.

 برای تهیه این ماسك كافی است سفیده تخم‌مرغ را با یك قاشق آب لیموترش تازه مخلوط كنید و این ماسك را روی صورت خود بمالید؛ پس از خشك شدن این ماسك اجازه دهید تا 15 دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. این ماسك تاثیر بسیار زیادی در جمع شدن منافذ باز پوستی به‌ویژه در فصل‌های گرم سال دارد.


ویدیو مرتبط :
سه مدل آرایش زیبا پاییزى براى پوست هاى پاك و بى عیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از میوه برای آرایش نمودن پوست



 

طریقه استفاده از میوه برای آرایش نمودن پوست

 

ماسک صورت:این عمل را باید بعد از نازك كردن پوست و پس از اینكه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی ها و سلول های مرده عاری نمودیم و همچنین در صورت امكان پس از انجام بخور، انجام داده و برای اینكه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه های نازك میوه یا از میوه رنده شده استفاده نموده كه در این صورت مواد درون میوه راحت تر و سریعتر جذب پوست می شوند.

 

بهتر است برای اینكار میوه را همراه پوستش كه خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد ، استفاده نماییم و اگر میوه هسته دار یا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه های آن استفاده نكنیم و آنها را از میوه جدا نموده و سپس ورقه های نازك یا رنده شده میوه را روی پوست صورت قرار داده ، این كار را باید بر روی تمام قسمت های پوست صورت و به طور هماهنگ و یكدست انجام دهیم و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر كاری با اعصابی راحت دراز بكشیم و استراحت نماییم.

 

زیرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضای بدن و در اینجا تغذیه بهتر و سریع تر پوست از مواد مغذی كه بر روی آن قرار داده ایم می شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از یك ساعت)بهتر است مواد را از روی صورتمان پاك نموده و صورت را با آب نیمه گرم فقط در حدی كه مواد از روی صورتمان پاك شوند ، بشوییم.