سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بـزرگـی سـیــنــه مــردان؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟




بـزرگـی سـیــنــه مــردان؛ چـرا و بـه چـه عـلـت؟

 


«ژنیکوماستی» به معنای بزرگ شدن بیش از حد سینه در مردان است. این نوع بزرگی سینه بیشتر به علت رشد بافت پستان اتفاق می افتد نه افزایش بافت چربی به علت چاق شدن...

ژنیکوماستی ممکن است در یک یا هر ۲ پستان رخ دهد و با ایجاد توده کوچکی زیر نوک پستان مردان آغاز می شود که ممکن است حساس هم باشد.

ژنیکوماستی هنگام بلوغ در پسران نوجوان ناشایع نیست و بیش از نیمی از پسران هنگام بلوغ، ژنیکوماستی پیدا می کنند ولی معمولا طی چند ماه خودبه خود برطرف می شود.

گاهی بزرگ شدن پستان در نوزادان هم رخ می دهد و حتی با ترشح شیر (گالاکتوره) همراه است. این عارضه ممکن است در دوره نوزادی چند هفته طول بکشد اما به ندرت تا ۲ سالگی ادامه می یابد.

تغییر غیرطبیعی در میزان هورمون های جنسی یا چگونگی پاسخ دهی بدن به آنها باعث بزرگ شدن پستان ها در مردان می شود.

از علل دیگر ژنیکوماستی می توان به این موارد اشاره کرد: سالمندی، شیمی درمانی برای درمان سرطان، بیماری مزمن کبدی، مصرف هورمون های استروییدی آنابولیک برای افزایش قدرت و حجم عضلات، قرارگیری در معرض هورمون های استروژنی، نارسایی کلیه و دیالیز، مصرف ماری جوانا (یا حشیش)، درمان هورمونی سرطان پروستات، پرتودرمانی برای تومورهای بیضه، عوارض جانبی برخی از داروها (مانند کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، مترونیدازول، سایمتیدین) و کمبود هورمون مردانه تستوسترون.

در موارد نادری ژنیکوماستی ممکن است به علت نقایص ژنتیکی، پرکاری تیرویید یا تومورهای پستان رخ دهد.

در صورتی که بزرگی پستان در شما همراه با حساسیت و درد است، می توانید از کمپرس سرد یا داروهای مسکن برای درمان استفاده کنید. مصرف همه مواد روانگردان غیرمجاز از جمله ماری جوانا (حشیش) و مکمل های غذایی و داروهای مورداستفاده برای بدنسازی را کنار بگذارید.

 

اگر این علایم را هم دارید به پزشک مراجعه کنید:

▪ تورم، درد، بزرگی در یک یا هر دو پستان

▪ ترشح خونی یا ترشح تیره رنگ از نوک پستان

▪ زخم پوستی روی پستان

▪ احساس توده سفت یا سخت در پستان

توجه داشته باشید بروز ژنیکوماستی در کودکانی که به سن بلوغ نرسیده اند، همیشه به بررسی پزشک نیاز دارد.

ژنیکوماستی در دوران بلوغ معمولا به درمان نیازی ندارد و خود به خود برطرف می شود. بزرگی پستان که شدید و نامتقارن باشد و خود به خود برطرف نشود، ممکن است برای پسر نوجوان بسیار ناراحت کننده باشد. در موارد نادری ممکن است پزشک درمان هورمونی برای مهار آثار هورمون های استروژنی یا جراحی برای کاهش حجم پستان را توصیه کند.

منبع:salamat.ir




ویدیو مرتبط :
چـرا رفــتی چـرا من بیــــقرارم....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خـزان را بـه خـانـه ات دعـوت کن!



 

 

خزان

 

 

گرچه بهار، فصل نو شدن طبیعت و شکوفایی زندگی و جاری شدن نفسی تازه در نظام طبیعت است و تابستان سرشار از گل و گیاه و انواع میوه های منحصربه فرد؛ اما پاییز فصل غریبی است که بیشتر هنرمندان معتقدند زیباترین فصل سال است.

 

چرا که جلوه های گوناگونی از رنگ ها را می توان در این فصل دید. برخی نیز پاییز را فصل عرفا و شعرا می دانند.

 

به هر حال، پاییز در آغوش ماست و چه بهتر که بیشتر با رنگ های پاییزی آشنا باشیم و بتوانیم این زیبایی را به خانه هایمان دعوت کنیم.

 

۱) در فضای داخلی خانه می توان از عناصر تزیینی که در طبیعت وجود دارند بهره گرفت و اتاق خواب، اتاق پذیرایی یا ناهارخوری را با کمک رنگ هایی مثل کرم، خردلی، بژ، شکلاتی، قهوه ای، خاکستری، سفید، شیری و طلایی، زیباتر کرد. این رنگ مایه ها همراه با رنگ های نارنجی و قرمز گرم، جلوه ای پاییزی دارند و در هر بخش خانه می توان از آنها استفاده کرد و فضا را به خوبی آراست.

 

 

۲) همان گونه که در فصل پاییز، طبیعت با رنگ های زرد، نارنجی، اخرایی، قهوه ای و قرمز شکوهی بی نظیر می یابد، ما نیز در فضای داخل خانه می توانیم متناسب با فصل از همین رنگ ها بهره بگیریم و در اتاق ها تنوع ایجاد کنیم.

 

 

۳) در اتاق غذاخوری انتخاب دستمال سفره و رومیزی با رنگ های شکلاتی و کرم روشن، نه تنها جلوه ای برازنده به میز غذاخوری شما می دهد، بلکه به راحتی با رنگ های طبیعی چوب میز و صندلی هماهنگ می شود. برای داشتن سیمایی روشن تر در اتاق غذاخوری، می توان طیف های گوناگون رنگ زرد را به کار گرفت و آنها را در کنار فیروزه ای، قرمز و حنایی قرار داد. به این ترتیب، شما منظره ای از پاییز و تابستان را پیش نظر گسترده اید.

 

 

۴) رومیزی و دستمال سفره های اتوخورده از جنس کتان خالص و با رنگ های طبیعی، همواره با طراحی مدرن یا سنتی هماهنگ می شوند. رنگ مایه های روشن، حسی از نشاط و شادمانی به ارمغان می آورند و رنگ مایه های تیره تر، احساسی گرم و منظره ای صمیمی ایجاد می کنند.

 

 

۵) دستمال سفره ای با رنگ گرم و قوی که از پارچه ارزان و بادوام گونی مانند تهیه شده باشد و مهره های چوبین کوچک برای تزیین لبه دستمال سفره و رومیزی و روتختی بسیار مناسب هستند.

 

 

۶) شما نیز به هنگام پذیرایی از میهمانان، لوازم جذاب با رنگ های اغواکننده به کار ببرید و سفره خود را رنگین تر کنید.

منبع:aftab.ir