سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای ورزش نکردن این بهانه ها را نیاورید


پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامتی خود، هر روز ورزش کنید. اما اگر با همه اینها همچنان برای ورزش نکردن بهانه می آورید، شما تنها نیستید. این مقاله به بررسی بهانه های شایع مردم برای کنار گذاشتن فعالیت جسمانی اشاره می کند.





مجله موفقیت:
پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامتی خود، هر روز ورزش کنید. اندازه دور کمر و نیز اضافه وزنتان هشداری برای شما و نیز زحمتی جهت هزینه کردن پول بیشتر از جانب شماست؛ چرا که مثلا شلوار شما دیگر اندازه تان نیست. خودتان می دانید که هرگونه معطلی در قدم برداشتن روی دستگاه تردمیل می تواند به قیمت سلامتی تان تمام شود و زندگی شما را به خطر بیندازد اما اگر با همه اینها همچنان برای ورزش نکردن بهانه می آورید، شما تنها نیستید. این مقاله به بررسی بهانه های شایع مردم برای کنار گذاشتن فعالیت جسمانی اشاره می کند.

1- وقت ندارم

اگر برای وقت گذرانی در مراکز خرید وقت دارید یا زمان کافی برای تماشای فیلم مورد علاقه تان صرف می کنید یا چنانچه وقتی برای دراز کشیدن بر روی کاناپه دارید، اطمینان دارم که حداقل نیم ساعت وقت آزاد هم برای بهبود بدن خودتان خواهید داشت.

بهانه هایی برای ورزش نکردن

2- ورزش، خسته کننده است

ورزش کردن لزوما این نیست که همه روزهای هفته را به باشگاه بروید و مدام چندتا از آن دمبل های قدیمی بزنید. ورزش هرگونه فعالیت جسمانی است که تناسب اندام و تندرستی شما را ارتقا دهد. پیاده روی تند در پارک، بازی اسکواش، یک جلسه یوگا، راه پیمایی در جنگل، دوی آرام همراه یک دوست، ایروبیک؛ حتی اگر در اتاقتان را قفل کنید و نیم ساعت بالا و پایین بپرید نیز ورزش به حساب می آید. تخصص خودتان را پیدا کنید!

3- بچه دارم

همه ورزشکاران هم بچه دارند! شاید این نکته، بی اهمیت باشد اما بچه های شما که گناهی ندارند؛ پس آنهایی را بهانه تنبلی خود قرار ندهید. آنها ترجیح می دهند یک ساعت را در خانه دوست خود بازی کنند تا اینکه در خانه پرسه بزنند؛ در حالی که خودتان روی مبل لم داده اید و مجله می خوانید.

4- نتیجه نگرفته ام

دوست عزیز، شهر رم در عرض یک روز ساخته نشد. شما هم تنها با دو ساعت ورزش کردن نمی توانید بدن خود را بسازید. بدن به زمان نیاز دارد تا به یک برنامه مشخص عادت کند؛ پس صبور باشید و به آن زمان بدهید.

5- عضویت در باشگاه، گران است

برخی از باشگاه ها برای افراد متاهل، دانشجو یا شاغل تخفیف قائل می شوند. از اینها گذشته، بهتر است هزینه ای را که صرف خرید یک پیراهن گشاد می کنید تا شکمتان را پوشش دهد، خرج عضویت در یک باشگاه ورزشی کنید تا به شما کمک کند تا برای همیشه از شر اضافه وزن خود خلاص شوید.

6- ورزش کردن دردناک است

مربیان باشگاه بی دلیل استخدام نشده اند. تنها صِرف اینکه کمرتان درد می کند، دلیل نمی شود که پاها و صورتتان روز به روز چاق تر شوند. با مربی تان درباره بدن و البته دردها و آسیب دیدگی های خود صحبت کنید و برنامه ای بریزید تا بدون فشار بر روی قسمت های دردناک، باقی قسمت های بدنتان را شکل دهید.

7- ورزش کردن را فقط شروع می کنم که آخر سر آن را کنار بگذارم

این نشانه عدم کنترل شما بر روی ذهن، اراده و خودتان است. توصیه می کنم اول سلامتی و مراقبه ذهنی انجام دهید؛ چرا که به خویشتنداری و نیروی اراده تان کمک می کند و در نتیجه شما بر این مشکل فائق خواهید آمد.

8- از روز شنبه شروع می کنم

این بازی تمام هفته ادامه دارد و کاربرد آن آخر هفته ها بیشتر می شود. این کار تنها جلسات سلامتی شما را به تاخیر می اندازد؛ زیرا فکر می کنید تنها چند روز مانده تا عازم سفر تندرستی شوید؛ پس سعی می کنید اوقات زندگی خود را به انباشته کردن مواد غذایی بگذرانید؛ چرا که به محض شروع ورزش، با محدودیت مواجه خواهید شد. اینکه شما واقعا از روز شنبه ورزش کردن را شروع می کنید یا نه، داستان دیگری است.

9- سن من بالا رفته است

آیا از آن دونده هندی ماراتن که بیشتر از صد سال سن دارد، پیرتر هستید؟ اگر نه، از این بهانه استفاده نکنید و دنبال بهانه دیگری بگردید. بگذارید رازی را به شما بگویم، ورزش کردن ظاهر و احساس شما را جوانتر می کند.

10- خیلی چاق هستم

آیا ورزش کردن به معنای آب کردن چربی ها، کاهش وزن و تناسب اندام نیست؟ چگونه چاق بودن می تواند بهانه ورزش نکردن باشد؟ اگر منظورتان این است که به خاطر چاقی خجالت می کشید بیرون بروید و ورزش کنید، خجالت نکشید. باشگاه یا هر مکان ورزشی دیگر، جایی است که آدم های چاق برای لاغر شدن به آنجا می روند؛ پس شما تنها نیستید.

بهانه هایی برای ورزش نکردن

11- ورزش، گرسنه ام می کند

اشکالی ندارد؛ البته به شرط اینکه بلافاصله بعد از ورزش، همبرگر و میلک شِیک نخورید؛ در واقع اگر سعی دارید وزن کم کنید، حذف وعده های غذایی و غذا نخوردن روش ناسالمی است و روند بالا رفتن وزن شما را سریع تر می کند. این کار همچنین سوخت و ساز بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و کاهش وزن را برای شما دشوار می کند. نکته آن است که درست غذا بخورید!

12- برای ورزش کردن همراه ندارم

حقیقت این است که اگر شما هنوز به دنبال یک همراه برای ورزش کردن هستید، یعنی اینکه هیچ کدام از دوستانتان همراه ورزشی شما نبوده اند و این یعنی، آنها در حال ساختن بدن فوق العاده ای هستند؛ در حالی که شما منتظر یک همراه نشسته اید! حیف! دنیا منتظر هیچ کس نمی ماند! هر چه زودتر این موضوع را درک کنید، برای خودتان بهتر خواهد بود.

13- نمی دانم چطور ورزش کنم

مربیان باشگاه، فیلم های آموزشی برای ورزش در منزل و کلاس های یوگا، همگی تسهیلاتی برای شما هستند و منتظرند از آنها استفاده کنید. اگر نمی دانید، سوال کنید! ارتباط، همه مشکلات را حل می کند.

14- خیلی خسته ام

خبر فوری! خیلی خسته بودن نه تنها بهانه ورزش نکردن نیست، بلکه نشانه این است که باید بیشتر ورزش کنید. خستگی می تواند نشانه ضعف قوای جسمانی و قدرت عضلانی باشد. ورزش روزانه به ساخت قوای جسمانی و نیروی عضلانی شما کمک می کند و شما را شاداب و با نشاط نگه می دارد؛ بدون اینکه خسته شوید.

تنها علتی که شما را عقب نگاه داشته است، خودتان هستید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که از روی مبل پایین بپرید و به باشگاه بروید؛ زیرا به محض اینکه ورزش کردن را آغاز کردید و نتیجه گرفتید، به ارزش و اهمیت آن پی خواهید برد. امیدوارم پیش از آنکه دیر شود، این موضوع را درک کنید.


ویدیو مرتبط :
دور نکردن دیگران به بهانه عیوبشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثرات ورزش نکردن روی پوست و شکل صورت!



 

 

اثرات ورزش نکردن روی پوست وشکل صورت

 

ورزش نکردن تاثیر زیادی روی ظاهر انسان‌ها دارد و باعث سرعت گرفتن روند پیر شدن در صورت انسان‌ها می‌شود.

 

دانشمندان تصاویری را منتشر کرده‌اند که تاثیر ورزش نکردن را روی صورت انسان‌ها نشان می‌دهد.این محققان تصاویری از انسان‌ها را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد در صورتی که آن‌ها حداقل 5 بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش نکنند، ظرف مدت 5، 10 و 20 سال آینده چه ظاهری خواهند داشت.

 

آن‌ها هم‌چنین تصاویری را ارائه کردند که نشان می‌داد افرادی که به مقدار توصیه شده ورزش می‌کردند ظرف 5، 10 و 20 سال آینده چه تغییرات مثبتی در ظاهر آن‌ها صورت می‌گیرد.

 

محققان در دانشگاه سنت آندرو هم‌چنین میزان اضافه وزنی را که افراد با گذشت زمان و در اثر ورزش نکردن پیدا می‌کردند حساب کردند تا دقیق‌تر بتوانند ظاهر هر فرد را شبیه سازی کنند. این تحقیقات با هدف تشویق کردن مردم اسکاتلند به ورزش کردن انجام شده است.

 

راس وایت هد در این باره گفت: هدف این تحقیقات پررنگ کردن نقش زندگی فعال و پر تحرک در داشتن سلامت و هم‌چنین ظاهر زیباتر است.

 

ما با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند قد و وزن داوطلبان، و این که آیا آن‌ها ورزش می‌کنند یا نمی‌کنند سعی کردیم شکل ظاهری افراد را در سال‌های آینده تخمین بزنیم.

 

برای انجام این کار ، محققان سعی کردند از نرم‌افزارهای کامپیوتری استفاده کنند. استفاده از این برنامه کامپیوتری نشان داد افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال پوست افتاده‌ای پیدا می‌کنند و زیبایی پوست آن‌ها شدیدا کاهش پیدا می‌کند. هم‌چنین چین و چروک‌های زیاد و انباشته شدن چربی در اطراف چشم و گردن و دیگر قسمت‌های صورت می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی ظاهر انسان داشته باشد.

 

یکی از علاقه مندان به ورزش بعد از دیدن این تصاویر گفت: من زمانی که این تحقیق را دیدم واقعا شوکه شدم. اگر همه می‌دانستند در صورت ورزش نکردن ممکن است در 20 سال آینده چه ظاهری پیدا کنند شاید تعداد بیش‌تری نسبت به تحرک بدنی بیش‌تر علاقه مند می‌شدند.

منبع:irannaz.com