سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای مبازره با چاقی این گیاهان را مصرف کنید!



 

 برای مبازره با چاقی این گیاهان را مصرف کنید!

 

مصرف پیاز، چای سبز و عصاره برگ زیتون می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که مصرف پیاز، چای سبز و عصاره برگ زیتون می تواند به مبارزه با چاقی و بیماری های مرتبط با اضافه وزن مانند بیماری قلبی، دیابت، کبد چرب کمک کند.

 

محققان یک سری از غذاها را بر روی موش هایی که تحت رژیم غذایی ناسالم قندی و چرب قرار داشتند آزمایش کردند.

 

آنان عنوان کردند که مصرف بعضی مواد می تواند به هنگامی که فرد از رژیم غذایی پرچرب و دارای کربوهیدارت بالا استفاده می کند نیز موثر واقع شود.

 

این دانشمندان دریافتند غذاهای خاصی به پیشگیری از رشد سلول های التهابی در بالشتک های چربی بدن حیوان منجر می شود. این بالشتک ها در شکم قرار دارند و چربی را از جریان خون می گیرد و ذخیره می کند.

 

نتایج این تحقیقات که در نشریه تغذیه و زیست فناوری دارویی منتشر شده نشان می دهد که  موش هایی که به آنها پیاز، چای سبز ،عصاره برگ زیتون ، هویج بنفش و دانه های چیا( دانه هایی از خانواده نعنا ) داده می شد دچار کاهش تعداد سلول های چربی شدند و با وجود ادامه رژیم غذایی نامناسب وزنشان تا پایان تحقیق کاهش می یافت.

 

پژوهشگران دریافتند عملکرد کبد و قلب در این جوندگان بهتر شد.

 

این دانشمندان می گویند پیام اصلی این پژوهش این است که به جای کمتر خوردن باید غذای مناسب و بهتری مصرف کرد.

 

پیاز و عصاره برگ زیتون دارای فلاونید خاصی موسوم به روتین هستند که در سیب و چای نیز وجود دارد.

 

منبع:پزشکان بدون مرز


ویدیو مرتبط :
همایش ترویج فرهنگ مصرف گیاهان دارویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام گیاهان دارویی را بدون تجویز مصرف کنیم؟



 

 

 

 

یک پژوهشگر باتاکید بر اینکه گیاهان دارویی باید بر اساس دستور پزشک مصرف شود،گفت: تنها گیاهانی دارویی چون گل گاو زبان، میخک و کنجد را بدون مجوز پزشک مصرف کنید.

"مسعود داودآبادی" با بیان این که این گیاهان، "اوتیسی" نام دارند که مصرف آنها بدون مجوز پزشک، مشکلی را ایجاد نمی کند، تصریح کرد: در صورتی که برخی گیاهان "غیر اوتیسی" به صورت نادرست یا به مقدار زیاد استفاده شود، معضلاتی به وجود می آورد. این پژوهشگر افزود: بیشتر این گونه های گیاهی، با ترکیب گیاهان دارویی دیگر و به میزان مشخصی مصرف می شود که در غیر این صورت، مشکلات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.


مدیر عامل انجمن شهر خرم و آباد از جمله داروهای گیاهی غیر اوتیسی، "تاتوره، مامیران و عروسک پشت پرده" را نام برد. وی درباره گیاه "تاتوره" گفت: تمام اجزای این گیاه سمی است تا حدی که هیچ حیوانی از آن تغذیه نمی کند. سمی که این گیاه دارد به سرعت، ماهیچه های پشت چشم را منقبض کرده و منجر به کوری چشم و در صورت مصرف کمتر، سبب تار شدن دید می شود.

وی تصریح کرد: مصرف دارویی این گونه گیاهی، برای سینوزیت توصیه می شود و به صورت صنعتی در ترک اعتیاد موثر است. این پژوهشگر خاطر نشان کرد: این گونه گیاهی که نام دیگرش "علف شیطان" است به صورت ترکیبی با داروهای گیاهی دیگر مصرف می شود.

 

وی درباره گیاه غیراوتیسی "مامیران" نیز گفت: این گونه گیاهی، نوعی ریشه است که مواد سمی زیادی در آن نهفته است. این گونه گیاهی قبل از گل دهی جمع می شود و از لعاب و خاکستر آن در زمان سوزاندن استفاده می شود. این گیاه، مواد معدنی بالایی دارد و با مقدار کم به صورت ترکیبی، ضد تشنج، آرام کننده دردهای روده و مرهمی بر بیماری های مزمن پوستی است.


این پژوهشگر اظهار داشت:این گیاه از تیره خشخاش است و شیرابه زیادی دارد که در اثر تماس مستقیم با پوست و چشم، به آنها آسیب می رساند. به گفته وی، این گونه گیاهی با گشاد کردن عروق قلب، روی جریان خون تاثیر می گذارد و فشار خون را بالا می برد