سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای حل كردن مشكلات زوج ها



 

مشکلات زوج ها

 

زوج درمانی راهی است برای حل كردن مشكلات و كشمكش های زوج هایی كه خود به تنهایی قادر به حل مشكلاتشان نیستند. فرایند زوج درمانی شامل زن و شوهر، و یك فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است كه در خصوص احساسات و افكارشان بحث می كنند.

 

هدف در زوج درمانی كمك به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درك كنند و اگر تصمیم دارند و یا می خواهند كه تغییر كنند، به آنها كمك شود تا به خواسته و هدفشان برسند.

 

در مقاله زیر ابعاد و شیوه های مختلف زوج درمانی به صورت پرسش و پاسخ مورد بررسی قرار گرفته است.

 


آیا بچه ها در زوج درمانی شركت دارند؟

 

خیر. زوج درمانی فقط زن و شوهر را در بر می گیرد. بچه ها به درجات مختلف در معرض مشكلات زناشویی قرار می گیرند. آنها ممكن است سراسیمه و نگران شوند و مشكلاتی از خود بروز دهند كه خود این كمك می كند به بهتر شدن روابط زناشویی یا این كه بتوانند بیشتر به بچه ها توجه كرده و به آنها كمك كنند.

 

البته درمانی كه در آن والدین و بچه ها هر دو شركت داشته باشند، خانواده درمانی نامیده می شود كه بر روی روابط بین اعضای خانواده تأكید دارد تا این كه فقط بر روی زوج ها كار كند. البته ممكن است در بعضی موارد بحث ها به سوی مسائل زناشویی كشیده شود كه در اینجا والدین باید مراقب باشند تا بچه ها مورد بی توجهی قرار نگیرند.

 


معمولاً چه قبیل مشكلاتی را مردم نزد زوج درمان ها می برند؟

 

- مشكلات هر زوجی متفاوت است. ولی بیشترین مشكلات و شكایات رایج عبارت اند از:

 

كاهش رابطه یا ارتباط كلامی

 

بحث و جدل های همیشگی

 

برآورده نشدن نیازهای عاطفی و احساسی

 

نگرانی های مالی

 

تضاد و اختلاف نظر بر سر بچه ها

 

این مشكلات در هر ارتباط زناشویی، مهم هستند. اغلب زوج ها به دنبال كمك می گردند برای این كه آنها اگر بخواهند خود مشكلات خود را حل كنند نتیجه ای جز ناكامی و ناامیدی نخواهد داشت. بعضی از زوج ها خواهان كمك در زمینه بحران های زناشویی هستند مانند فقدان ظاهری محبت در خانواده یا رابطه نامشروع یكی از زوج ها با فرد دیگری، یا اتفاقات غم انگیزی مانند بیماری و یا مرگ یكی از اعضای خانواده.

 


درمانگرها چه كاری انجام می دهند؟

 

درمانگرها نفر سومی هستند كه به مشكلات زوج ها گوش می دهند تا این كه آنها افكار و احساسات خود را بیان كنند و همچنین به آنها كمك شود تا زمینه مشكلات و مسائل خود را روشن و معین كنند.

 

درمانگرهای شروع می كنند با:

 

مشكلات و این كه زن و شوهر آنها را چگونه می بینند؟

 

تاریخچه ای از ارتباطات خود

 

تاریخچه زندگی فردی هر كدام از طرفین (زوج ها)

 

این كار، درمانگر را قادر می كند تا تفاهم بیشتری را برقرار سازد و ارزیابی های خود از موقعیت را به بحث بگذارد و بالاخره، راهكارها و نوع درمان را مشخص كرده و پیشنهاد دهد.

درمانگر ممكن است مانند یك آرام بخش عمل كند به گونه ای كه كوشش كند تا كج فهمی ها و سوءتفاهم ها در روابط بین زن و شوهر مشخص شود كه نتیجه این امر، نگاه جدیدی است كه آنها به رفتار و احساسات خود پیدا می كنند تا بتوانند مشكلات خود را راحت تر حل كنند.



نگرانی های رایج در مورد زوج درمانی

 

من فكر می كنم مشكلات شخصی ام موجب تنش در زندگیمان می شود، آیا من به تنهایی باید از یك درمانگر كمك بگیرم یا هر دو با هم؟

 

مشكلات شخصی مانند اعتماد به نفس پایین، بیماری، استرس كاری و غیره... بر روی شریك زندگی و روابط بین آنها تأثیر می گذارد. پس معمولاً بهتر است هر دو زوج در جستجوی كمك برآیند تا این كه هر زوج قادر شود، مشكلات زوج دیگر را درك كند و درمانگر نیز مشكلات را از هر دو دیدگاه بشنود و بررسی كند و سپس وی می تواند درمان فردی یا زوج درمانی را پیشنهاد دهد.

 

اگر من به كمك احتیاج داشته باشم، به این معنی است كه من دیوانه یا روانی ام؟

 

جستجوی كمك برای مشكلات شخصی یا مشكلات زناشویی به معنی بیماری های روانی نیست. آن به معنی بالغ شدن و یا آماده شدن برای اداره كردن مسائل و مشكلات است، كه اگر بدون حل باقی بماند ممكن است به استرس های قوی تر و یا از هم پاشیدن زندگی منجر شود.

 

اگر همسر من رفتن پیش درمانگر را رد كرد، من چه باید بكنم؟

 

زوج ها معمولاً باید همدیگر را به مشاركت تشویق كنند حتی اگر در گذشته مخالف بوده و رد كرده اند. موافقت و تفاهم بر سر رفتن نزد درمانگر می بایست به گونه ای از طرف همسر احساس شود كه یعنی «تو درست می گویی و من تقصیر دارم» به ویژه اگر پیشنهاد طوری باشد كه او را عصبانی می كند. استرس و نگرانی شما در مورد زندگی و روابطتتان، همسرتان را به فكر وا می دارد. اگر یكی از دو زوج احساس كند كه مسئله جدی است درصدد گرفتن كمك برمی آید.

 

آیا این كه ما نیاز به زوج درمانی داریم، به این معنی است كه زندگی ما از هم پاشیده است و روابط ما قطع شده است؟

 

خیر، در جستجوی كمك برآمدن نشانه شكست نیست. بهتر است قبل از این كه مشكلات بزرگتر شوند، تقاضای كمك كنیم. كه نتیجه آن بستگی به یك سری عوامل دارد.

 

 

2 عامل مهم در این زمینه:

 

1 - چقدر و تا چه اندازه زوج ها حاضرند بر روی مشكلاتشان كار كنند؟

 

2 - روابط درست برای آنها تا چه اندازه ای مهم است؟


ویدیو مرتبط :
ساده ترین راه حل مشكلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه احمدی نژاد به مدیران:حل مشكلات مردم را در اولویت قرار دهید



 

 

 

توصیه احمدی نژاد به مدیران:حل مشكلات مردم را در اولویت قرار دهید!

 

رییس جمهور به مدیران دستگاههای اجرایی توصیه كرد كه حل مشكلات مردم را در اولویت كار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آقای محمود احمدی نژاد كه در هفتاد و ششمین سفر استانی و در دور سوم آن به استان اردبیل صبح روز دوشنبه در جمع مدیران این استان سخن می گفت، با بیان این كه مدیر شدن در جمهوری اسلامی ایران توفیق عظیمی است گفت: قدر ثانیه‌های خدمت كردن را بدانید و تنها موضوعی كه از یك مدیر باقی می‌ماند خدمات صادقانه است.

رییس جمهور خطاب به مدیران استان اردبیل گفت: روحیه خدمتگزاری در این استان را نهادینه كرده و مردم را دوست داشته باشید در غیر این صورت نمی‌توانید خدمتگزار خوبی باشد.

احمدی نژاد با بیان این كه مشكلات مردم مشكلات مدیران به شمار می‌رود تصریح كرد: باید كاری كنیم كه مسایل مردم مسایل دستگاه اجرایی شود كه در این صورت سرعت پیشرفت پنجاه برابر خواهد شد.

احمدی نژاد با بیان این كه پیشرفت‌های خوب باید با سرعت بیشتر ادامه یابد گفت: خواهشم از شما مدیران این است كه مسایل جزیی مردم را نیز در دستور كار خود قرار دهید.

وی با بیان این كه مردم گرفتاری‌های بسیاری دارند اضافه كرد: برخی از این مشكلات با كمك‌های جزیی حل می‌شود كه می‌توان با حذف هزینه‌های اضافی این مسایل را حل كرد.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به این كه بسیاری از مردم مشكل اداری دارند ادامه داد: ملاقات‌های مردمی بسیار مفید است، باید عمومیت یابد و هر مدیر حداقل باید روزی یك مشكل را حل كند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مطرح شدن موضوع عدالت در دنیا معادلات به هم ریخته شده است و آنهایی كه در موضع قدرت بوده اند اكنون به موضع خفت افتاده اند.

احمدی نژاد افزود: هر چند كه برای تحقق عدالت در دنیا فاصله بسیاری است اما در چند نقطه مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده و گفته‌ایم كه باید عدالت اجرا شود و این موضوع سبب به هم ریختن معادلات شده است.

وی اظهار داشت: هر موضوعی را كه جمهوی اسلامی ایران به دنبال ثابت كردن آن است استكبار برای آن سند ارایه می‌كند.

احمدی نژاد در ادامه با بیان این كه استان اردبیل ظرفیت‌های گوناگونی دارد گفت: استعدادهای كل استان‌های كشور همچون كشاورزی، صنعتی، گردشگری، ترانزیتی، صنایع دستی در اردبیل موجود است.

وی همچنین با تاكید بر تغییر شیوه آبیاری افزود: روش 40-50 سال گذشته به گونه‌ای است كه هزینه زیادی مصرف كرده ولی نتایج كم از آن حاصل می‌شود.

رییس جمهوری با بیان این كه نگاه را باید تغییر داد و از تجربیات بزرگترها استفاده كرد اظهار داشت: علم همانی نیست كه غربی‌ها تولید كرده اند آنها به دنبال غارت هستند.

احمدی نژاد گفت: وزارت نفت و بانك مركزی تصمیم گرفتند این وابستگی را قطع كنند و موفق نیز شدند.

احمدی نژاد در خطابی دیگر به مدیران استان اردبیل گفت: می‌خواهم كه در ساختن استان مدل طراحی را تا حدودی تغییر دهید و براساس مدل بومی و برنامه ریزی اسلامی پیش روید.

وی اضافه كرد: زمانی می‌تواند یك صنعت مفید باشد كه با محیط سازگاری داشته، با سایر بخش‌ها پیوند خورده و آنها را تقویت كند.

رییس جمهور با یادآوری این كه وزارت نفت شیوه خود را تغییر داده و نجات یافت ادامه داد: حدود بیست سال صنعت نفت ما چشم به دست خارجی‌ها دوخته بود تا آنها آمده و در این بخش سرمایه گذاری كنند.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه استان اردبیل باید نمونه برنامه ریزی اسلامی ـ ایرانی شود اضافه كرد: اردبیل یك بار در تاریخ ایران جوشید و تمدن و هویتی ایجاد كرد كه می‌تواند دوباره تكرار شود.

رییس جمهور گفت كه شهرسازی و معماری ما فرهنگمان را باید تقویت كند.

رییس جمهور خطاب به مدیران استان گفت: در توسعه و آبادانی كشور نگران نباشید زیرا از پشتیبانی دولت برخوردارید.

رییس جمهوری و هیات دولت صبح روز یكشنبه برای انجام هفتاد و ششمین سفر استانی و دور سوم به مدت دو روز به استان اردبیل آمدند.

سخنرانی در جمع مردم، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان، تشكیل كارگروه فرهنگ و هنر استان به ریاست احمدی نژاد، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم از طریق شبكه استانی از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی احمدی نژاد به اردبیل بود.

رییس جمهور در روز دوم سفر به استان اردبیل با مدیران استان دیدار كرده و ملاقات با جمعی از منتخبان و فرهیختگان استان از دیگر برنامه‌های او در روز پایانی سفر استانی است..../تحلیل:ایرنا