سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای اولین بار جراحی های کم تهاجمی ایمپلنت در ایران


دکتر بهنام شکیبایی با وارد کردن جراحی میکروسکوپی در حوزه کاشت دندان روش کمتر تهاجمی را در جراحی سینوس لیفت (جراحی استخوان فک) ارائه کردند که در این تکنیک ضمن کاهش عوارض این جراحی اقدام به کاشت دندان می شود.




تکنیک نوین کاشت ایمپلنت

د
کتر بهنام شکیبایی مقدم

فوق تخصص جراحی های میکروسکوپی و کم تهاجمی ایمپلنت از آلمان و سوئیس

ماستر ایمپلنتولوژی از انجمن ایمپلنتولوژی آلمان (DGI)

ماستر پریودونتولوژی از انجمن جراحان لثه آلمان (DGP)

متخصص جراحی دهان، فک و صورت از دانشگاه برلین و بن


برنده جایزه اول جراحان لثه آلمان در سال های 2007 و 2010

برنده جایزه بین المللی علمی پروفسور یلدا در سال 2011

عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه دوسلدورف

استاد آکادمی بین المللی کارل زایس و انجمن ایمپلنتولوژی آلمان (DGI)


دکتر بهنام شکیبایی فوق تخصص جراحی های میکروسکوپی و کم تهاجمی بازسازی استخوان فک، لثه و ایمپلنت، عضو هیئت علمی دانشگاه دوسلدورف آلمان و رئیس بخش ایمپلنتولوژی کارل زایس آکادمی در سوئیس، بنیانگذار رشته مافوق تخصصی جراحی های ذره بینی و کم تهاجمی ایمپلنتولوژی در دنیا، افتخار برانگیز ترین محقق حال دندانپزشکی ایران در عرصه جهانی، اولین ایرانی مخترع ابزارها و تکنیک های جراحی های ذره بینی و میکروسکوپی در ایمپلنتولوژی در جهان، اولین ایرانی که اختراعات وی در دانشگاه های مشهور اروپائی و آمریکائی تدریس می شوند. اولین ایرانی که تکنیک جراحی اش به صورت 3 بعدی همزمان در 3 قاره دنیا از طریق ماهواره پخش مستقیم گردیده، اولین نماینده علمی کشورمان در بزرگترین کنگره جهانی ایمپلنتولوژی و کنگره جهانی دندانپزشکی میکروسکوپی، اولین دندانپزشک ایرانی که تا به حال 2 بار موفق به دریافت جایزه اول علمی جراحان لثه آلمان و دریافت جایزه پروفسور یلدا از دانشگاه علوم پزشکی تهران گشته است...




برای اولین بار در ایران
جراحی های میکروسکوپی و میکرو سرجری در ایمپلنتولوژی
علم دندانپزشکی در سالهای اخیر به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. به ویژه رشته های ایمپلنتولوژی (کاشت دندان) و پریودونتولوژی (جراحی لثه) دچار تحولات بسیار گردیده و نو آوریهای فراوانی را برای جامعه دندانپزشکی به ارمغان آورده اند. بخشی از این نو آوریها در عرصه میکروسرجری و میکروسکوپی همراه با تکنیک های جدید و موثری پدیدار گشته است. از پیامدهای نوآوریهای مذکور می توان به این مهم اشاره نمود که جراح قادر خواهد بود عمل های ایمپلنت را در دهان بیمار با دقت چند برابر محقق سازد که در این فرایند علاوه بر به کارگیری ذره بین ها و میکروسکوپهای  جراحی نوین ، از ابزارهای میکروسرجری که در عملهای ظریف چشم ، مغز و اعصاب به کار می روند نیز استفاده می شود.



صبح بخیری جراحی های میکروسکوپی و میکروسرجری
1) برشهای کوچکتر و ظریف تر
2) بازسازی دقیق تر استخوان اطراف ایمپلنت
3) استفاده دقیق تر از استخوان فک بیمار برای جایگذاری ایمپلنت
4) اجرای بخیه های بسیار ظریف و نازک جهت ترمیم بهتر و سریع تر لثه
5) زیبائی و طول عمر بیشتر ایمپلنت ها
6) کاهش یافتن طول درمان بیمار ، کاهش درد ، خونریزی ، تورم و کبودی ناحیه عمل شده بعد از جراحی



کشیدن دندان با حداقل جراحت و آسیب
در علم ایمپلنتولوژی جدید خارج ساختن دندان از حفره اش دارای نقش کلیدی بوده و حائز اهمیت فراوان است. روش های کلاسیک کشیدن معمولا با آسیب دیدن استخوان و لثه اطراف حفره دندانی همراه هستند که این آسیب ها موجب تحلیل شدید تر فک در این ناحیه و ایجاد اختلال در جایگذاری ایمپلنت و حتی ممانعت از استقرار آن می گردند. لذا در این شرایط ابتدا باید با گذشت زمان آسیب های وارده به استخوان و لثه را بازسازی و سپس اقدام به استقرار ایمپلنت نمود. با کمال مسرت اعلام می کنیم که ما می توانیم با استفاده از ابزارها و تکنیک های جدید، احتمال جراحت های یاد شده و صدمه به بافت ها را به حداقل ممکن برسانیم.



تکنیک های پیشگیری از آسیب رسی به استخوان و لثه پس از کشیدن دندان
یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر پژوهش های ایمپلنتولوژی ، استفاده از تکنیک های Socket & Ridge Preservation است که همزمان با کشیدن دندان انجام می شوند. تحقیقات جدید علمی نشان می دهند که با به کار گرفتن این تکنیک ها آسیب و تحلیل طبیعی استخوان و لثه بعد از در آوردن دندان تا 60% کاهش می یابد این روش باعث می شود که در حین جایگذاری ایمپلنت ، پس از گذشت مدت 2 تا 3 ماه از کشیدن دندان، بیمار از مقدار استخوان و لثه کافی در ناحیه ایمپلنت برخوردار بوده و از نیاز به بازسازی پیچیده این بافتها جلوگیری می گردد.



طرح درمان و برنامه سه بعدی ایمپلنت

یکی دیگر از نوآوریهای سال های اخیر در علم ایمپلنتولوژی ، رادیوگرافی و استفاده از برنامه سه بعدی برای جراحی بیمار است. این تکنیک سبب می شود تا ما بتوانیم از بزرگترین مشکلات فعلی در رشته ایمپلنت ، نظیر جایگذاری آن در ناحیه اشتباه فک یا مجروحیت های عصب فک ، سینوس ها ، زبان ، ویا حفره بینی جلوگیری کنیم. ضمنا" ما می توانیم به طور همزمان ، ابعاد (طول و قطر) ایده آل ایمپلنت را برای بیمار انتخاب نمائیم.



تکنیک ها و درمان های نوین قابل اجرا توسط ما:
1) کشیدن دندان با حداقل آسیب و بازسازی فوری حفره دندانی
2) کلیه جراحیهای لثه با استفاده از میکروسرجری
3) کلیه تکنیک های بازسازی لثه به صورت میکروسرجری
4) طرح درمان و برنامه ریزی سه بعدی ایمپلنت
5) کلیه جراحیهای ایمپلنت به صورت میکروسرجری
6) کلیه تکنیک های پیوند استخوان در درون دهان
7) سینوس لیفت میکروسکوپی و میکروسرجری ( تکنیک به ثبت رسیده دکتر بهنام شکیبایی مقدم )

درمان های نامبرده در مطب به صورت بی حسی موضعی ، سدیشن و بیهوشی کامل انجام می شوند.






ویدیو مرتبط :
ایران اولین تولید کننده بیو ایمپلنت های چشمی درجهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین جراحی مغز در حین بیداری در ایران


تیمی متشکل از پزشکان مجرب ایرانی توانستند برای اولین بار در کشور عمل ویژه مغز در حین بیداری را بر روی یک بیمار انجام دهند.

خبرگزاری مهر: عمل Awake Craniotomy & brain mapping توسط تیمی از پزشکان مجرب ایرانی ۲۲ تیرماه در بیمارستان سینا اجرا شده است.

دکتر میثم علیمحمدی، متخصص جراحی مغز و اعصاب و یکی از اعضای تیم در تشریح این عمل جراحی ویژه گفت: انجام عمل Awake Craniotomy & brain mapping به علت  وجود پیچیدگی ها و نیاز به حضور تیم های تخصصی مختلف در مراکز درمانی معدودی درسطح جهان قابل انجام است که همگی در اروپا، آمریکا ، ژاپن و چند کشور پیشرفته قرار دارند.

علیمحمدی تاکید کرد: البته این عمل قبلا نیز یکبار و با حضور متخصصان خارجی انجام شده بود ولی در بیمارستان سینا برای اولین بار  توسط تیم مجرب و کاملی ازمتخصصان ایرانی اجرا شد.

وی افزود: بیمار جوانی است مبتلا به تومور گلیوم در ناحیه اینسولای مغز. اینسولا محلی در عمق مغز است که مراکز مختلف تکلم و فعالیت های اساسی حسی-حرکتی مغز یا درون آن قرار گرفته اند و یا در مجاورت بسیار نزدیک آن واقع هستند. در این شیوه برای اینکه بتوانیم از سالم بودن و سالم ماندن این مراکز اطلاع حاصل کنیم لازم است بیمار را حین عمل بیدار کرده و در حین تکلم، وی را از نظر عصبی مانیتور و در حالی که بیمار همچنان هشیار است، اقدام به برداشتن تومور کنیم.

متخصص جراحی مغز و اعصاب کار تیمی در عمل Awake Craniotomy & brain mapping را دارای اهمیت ویژه ای دانست و حضور گروه بیهوشی در این تیم را از پایه های مهم و اساسی خواند و  گفت: بیهوشی در این عمل با توجه به ویژگی های این عمل حائز اهمیت است.

دکتر عباس امیر جمشیدی استاد نوروسرجری و ناظر علمی تیم، دکتر آرامی متخصص نورولوژی در حوزه نورومانیتورینگ، دکتر میثم علیمحمدی، متخصص جراحی مغز و اعصاب، دکتر محمدرضا خواجوی متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه، دکتر رضا شریعت محرری متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه اعضای تیم اجرایی این عمل بودند.

بیمارستان سینا بیمارستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.