سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با شیوه‌ هندی سالم شوید


طب سنتی هند از جمله مكاتب درمانی چند هزار ساله در جهان است كه بر پایه اصلاح شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها كمك می‌كند.





صبح بخیر: طب سنتی هند از جمله مكاتب درمانی چند هزار ساله در جهان است كه بر پایه اصلاح شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها كمك می‌كند. در این شیوه درمانی درمانگران با كمك گیاهان دارویی، موادغذایی، تكنیك‌های ماساژ، حركات یوگا و عطردرمانی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها اقدام می‌كنند. برخی از روش‌ها و تكنیك‌های درمانی این شیوه درمانی به حدی ساده است كه با به كار بستن آنها در زندگی روزمره می‌توان سلامت و تندرستی اعضای خانواده را برای همیشه حفظ كرد.



یبوست دارید؛ كشمش بخورید

كشمش خواص درمانی مختلفی دارد كه یكی از مهم‌ترین آنها خاصیت درمانی آن برای بیماری یبوست است. به اعتقاد درمانگران طب سنتی هند، خوردن روزانه 10 تا 15 عدد كشمش به بهبود عملكرد اندام‌های گوارشی به ویژه روده‌ها كمك كرده و موجب درمان یبوست می‌شود. تاثیر درمانی كشمش در درمان یبوست به حدی زیاد است كه حتی این میوه برای درمان یبوست در نوزادان نیز به مادران توصیه می‌شود. با این تفاوت كه بزرگسالان میوه را در روز میل می‌كنند ولی به نوزادان باید عصاره یا آب آن را به اندازه یك قاشق مرباخوری داد.




حركات كشش ذهن و جسم و درمان آسم

در مكتب طب سنتی هند استفاده از تمرینات كششی ذهن و جسم(یوگا) در درمان ناراحتی‌های تنفسی بسیار موثر است. این درمانگران علاوه بر تجویز گیاهان دارویی تقویت‌كننده دستگاه و مجاری تنفسی انجام روزانه نیم‌ساعت تكنیك‌های آرام‌بخشی تن و روان را برای بهبود تنفس و جذب اكسیژن بیشتر به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌كند. البته باید توجه داشت كه این بیماران هرگز نباید این شیوه را جایگزین درمان اصلی خود كنند بلكه باید هم‌پا با درمان دارویی خود از این تكنیك‌ها بهره‌مند شوند و به‌عنوان یك درمان كمكی به یوگا مراجعه كنند.



 چوب صندل مشكل چشم‌تان را حل می‌كند

امروزه داروها و لوسیون‌های مختلف گیاهی برای درمان گل‌مژه به‌صورت صنعتی و دستی تهیه می‌شود. درمانگران بسیاری به تاثیر درمانی گیاه صندل در درمان و برطرف شدن گل‌مژه معتقدند. از این رو این درمانگران برای درمان گل مژه در افراد مختلف از خمیره چوب صندل استفاده می‌كنند و آن را به‌صورت مرهم روی گل‌مژه قرار می‌دهند. خوشبختانه امروزه كارخانه‌های داروسازی، لوسیونی با عصاره چوب صندل برای درمان گل‌مژه تولید كرده‌اند كه در بسیاری از داروخانه‌ها قابل دسترسی است.


ویدیو مرتبط :
‫در دو دقیقه سالم تر شوید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشپزی سالم با ، شوید




 

آشپزی سالم با

 


تابستان، زمانی كه ما به دنبال سبك كردن غذاهایمان هستیم ، یكی از بهترین مواد غذایی یعنی شوید را به یاد ما می‌آورد . طعم آن خنكی و تازگی را القا كرده و می‌تواند غذاها را خوش طعم كند بی‌آنكه كالری اضافه ای به آنها بدهد. من شوید را مخصوصاً به همراه غذاهای دریایی سبك مثل ماهی آزاد ، قزل آلا یا گوش ماهی ، خیلی دوست دارم.

 


هزاران سال است كه  شوید هم برای پخت و پز و هم برای خواص داروییش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ، در قدیم شوید را بعد از غذا برای تسكین معده استفاده می‌كرده اند. همچنین شوید به عنوان كنترل كننده باكتریهای بدن و خنثی كننده انواع مختلف سرطان ، شناخته شده است . این یكی دیگر از نمونه های فواید استفاده از گیاهان خوراكی برای سلامت بدن است. یكی از بهترین راه های تسلی دادن معده استفاده مقداری شوید خرد شده ، مخلوط با ماست خالص كم چرب می‌باشد.

 


من وقتی می‌خواهم در غذایم از شوید استفاده كنم ، سعی می‌كنم تا جایی كه ممكن است از نوع تازه تر این سبزی استفاده كنم. بلافاصله قبل از مصرف آن را خرد كرده و در آخر پخت به غذا اضافه می‌كنم تا طعم دلپذیر آن را حفظ كنم . بهترین حالت این است كه از پختن شوید خودداری كرده و آن را به سس یا پاستای آماده ای كه از روی حرارت برداشته شده است ، اضافه كنید . اضافه كردن آن به سس سرد هم می‌تواند جالب باشد مانند دستور غذایی ما : ماهی آزاد بخار پز شده با سس شوید،مارچوبه و خردل.

 

 

این دستور نمونه ای عالی از مصرف شوید برای تزیین ماهی آزاد است كه طعمی خنك و جالب به آن داده و برای تابستان بسیار مناسب است.