سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با این نوشیدنی آرامش را تجربه کنید!



 

با این نوشیدنی آرامش را  تجربه کنید

 

چاي ليمو، زنجبيل و سنبل الطيب

 


.مواد لازم براي 4 نفر:


سنبل الطيب خشک شده: 1 قاشق چاي خوري

 

ريشه زنجبيل تازه، پوست گرفته و رنده شده: 1 قاشق چاي خوري


آب جوشيده: 5 / 2 پيمانه


ليموترش: يک دوم عدد

 

عسل: 3-2 قاشق چاي خوري

 

انرژي کل: 50 کيلوکالري

 


روش تهيه:


سنبل الطيب و زنجبيل را در قوري بريزيد. آب را به آن اضافه نماييد و بگذاريد براي 3 دقيقه دم بکشد. آنگاه آب ليموترش را بگيريد و به همراه عسل به آن اضافه کنيد. اکنون چاي را از صافي رد نماييد.

 


توجه: اين نوشيدني براي آرامش انسان مفيد است.

 

 


ویدیو مرتبط :
اسموتی هندوانه و انگور؛طعم یک نوشیدنی خاص را تجربه کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرامش را تجربه کنید


اگر توجه کرده باشید، متوجه می شوید که در طول یک سال، زمانی که شما در اتاق خواب خود می گذرانید، بیش تر از زمانی است که در اتاق های دیگر منزل سپری می کنید. چنان چه مدت عمر متوسط یک انسان را 60 سال در نظر بگیریم، 25 سال از آن فقط در خواب می گذرد.

شما نمی توانید راحت بخوابید اگر رختخواب شما خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. هم چنین نوع بالشی که انتخاب می کنید در کیفیت خواب تان تأثیر می گذارد. متخصصان معتقدند که به هنگام خواب یک بالش برای محافظت از گردن و ستون فقرات لازم است. بالش هایی به شکل هشت بهترین انتخاب برای زمانی است که می خواهید در رختخواب بنشینید و به مطالعه یا تماشای تلویزیون مشغول شوید.

به هنگام خرید تخت خواب دقت کنید و مناسب ترین را تهیه فرمایید. فراهم آوردن شرایط مطلوب برای استراحت و داشتن خواب خوش، در صورتی میسر می شود که تشک تخت خواب شما سالم و استاندارد باشد. بنابراین، به نوع و اندازه ی تشک خواب تان، هم چنین مدل و اندازه ی تخت خواب خود توجه کنید .



می توانید از ترکیب های رنگ سبز روشن به تنهایی، یا در کنار بنفش یاسی، برای روحیه دادن به خودتان استفاده کنید. همچنین به ملحفه های خود اندکی عطر ملایم بپاشید تا خواب خوش و عمیق برایتان به ارمغان آورد.
محیطی مناسب ایجاد کنید. پرده ها را آستری بدهید تا مانع نفوذ سرما به داخل اتاق شوند. در ضمن استفاده از زیرپرده های کلفت سبب می شود نور وارد اتاق نشود و شما خواب راحتی داشته باشید. اگر اتاق پنجره هایی رو به بیرون دارد، می توانید از والان های روی پرده استفاده کنید که هم زیباتر است و هم مانع دید از بیرون می شود.

در اتاق خواب فرشی بیندازید که نرمی آن را زیر پا احساس کنید. بافته های پرزدار که دارای رنگ های هماهنگ با سایر پوشش های پارچه ای باشند مناسب ترند. در هنگام انتخاب وسایل اتاق خواب، آسان بگیرید و در صورت نیاز کمی ولخرجی کنید؛ برای مثال بالشتک های جذاب و رنگین روی تخت و کاناپه پخش کنید تا فضایی رؤیایی و لذت بخش فراهم آورید.



دمای اتاق را کنترل کنید. دمای مناسب برای زمان خواب باید بین 16 تا 18 درجه ی سانتی گراد باشد. چنانچه دما خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، در خواب آرام اختلال ایجاد خواهد کرد. پس برای این که خوابی خوب داشته باشید، از یک روانداز متناسب با فصل استفاده کنید تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی به عمل آورید.

در صورتی که اتاق خواب تان شلوغ و درهم باشد، بی شک احساس خوشایند آرامش را نخواهید داشت. سعی کنید اتاق را مرتب نگه دارد و از پراکندگی وسایل و لباس ها اجتناب کنید. اگر جای کافی دارید، یک کمد کشویی با جای زیاد برای نگهداری البسه، کفش ها و سایر لوازم تهیه نمایید. اما چنانچه جای کافی ندارید، لازم است تدابیر دیگری بیندیشید، مثلاً در فضای زیر تخت جعبه ها و چمدان هایی قرار داده، لباس های اضافی را در آن ها جای دهید.

یاد بگیرید چگونه از رایحه های خوش بهره بگیرید. بوی خوش و عطرهای دلپذیر می توانند به شما کمک کنند تا راحت و آسوده بخوابید. به ملحفه های خود اندکی عطر ملایم بپاشید تا خواب خوش و عمیق برایتان به ارمغان آورد. هم چنین می توانید با تهیه ی گل های تازه و خوش بو و قرار دادن شان در گلدانی بلورین، زیبایی و رایحه ی خوشش را در اتاق منتشر کنید.

از رنگ آرام برای اتاق خواب استفاده کنید. انتخابی که شما برای رنگ اتاق های خود دارید، تأثیر زیادی در روحیه تان خواهد داشت. ترکیبی از صورتی، قرمز، کرم و بژ (کرم پررنگ)، مناسب ترین رنگ ها در اتاق خواب هستند. رنگ های مناسب دیگری مانند آبی روشن هم توصیه می شود، زیرا بسیار آرامش بخش هستند. با این که می توانید از ترکیب های رنگ سبز روشن به تنهایی، یا در کنار بنفش یاسی، برای روحیه دادن به خودتان استفاده کنید. دقت کنید که رنگ های تند و هیجان آور مانع آرامش یافتن بدن به هنگام استراحت می شوند.

منبع : Decorationnews.com