سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

باید های رفتاری که افراد عصبانی و همسرانشان باید بدانند



افراد عصبانی , کنترل خشم , بدرفتاری

خشم، پیچیده ترین هیجان انسانی و واکنش طبیعی به ناکامی و بدرفتاری محسوب می شود. همه ما ممکن است با موقعیت هایی روبه رو شویم که ما را خشمگین کند. مشکل خشم این است که در عین حال که جزئی از زندگی است، می تواند در روابط ما اختلال ایجاد کند.


به همین دلیل است که خشم در افراد باعث تضاد می شود یعنی اولا یک واکنش طبیعی است ثانیا اگر تکرار شونده، شدید و بدون کنترل باشد موجب آسیب زدن به خود و دیگران می شود.اما آن چه در پاسخ به سوال شما باید گفت به ۲بخش تقسیم می شود:

الف) شما چه کاری می توانید انجام دهید تا مشکل حل شود؟

ب) همسرتان چه کاری باید انجام دهد تا خشم خود را کنترل شده ابراز کند.

کارهایی که شما باید انجام دهید
1- قبل از هر چیز باید بدانید که پرخاشگری غالبا به مرور زمان و بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند یعنی رفتارهای پرخاشگرانه فرد کم می شود.

2- در موقعیت هایی که همسرتان پرخاشگری می کند بهترین کار، آرام بودن شما و اطرافیان است چرا که هرگونه مجادله و حتی صحبت منطقی در موقعیتی که فرد به شدت هیجانی و غضب آلود است بی نتیجه خواهد بود. در واقع بهترین سخنوران و مشاوران هم هنگامی که طرف مقابل خشمگین است بحث منطقی و استدلال را کنار می گذارند.

3- زمینه های پرخاشگری را تا جایی که ممکن است کنترل و محدود کنید منظور این است که موضوعات و مسائلی را که باعث پرخاشگری همسرتان می شود تا حد امکان از بین ببرید، این کار سبب می شود همسرتان احساس کند او اخیرا توانسته بر خشم خود غلبه کند و قدرت کنترل پرخاشگری را به دست آورده است. این کار باعث امید و بهتر شدن روحیه او در ادامه روند کنترل پرخاشگری می شود.

4- در مواقعی که همسرتان پرخاشگری می کند با برخوردی سرد، احساس ناراحتی خود را در چهره و رفتارتان نشان دهید البته بسیار کوتاه و گذرا.

5- در مواقعی که خوب رفتار می کند به تقویت او بپردازید و او را متوجه این مسئله کنید که این توانایی را در کنترل پرخاشگری دارد و می تواند در همه جا از آن استفاده کند! همچنین او را به نوع متفاوت برداشت از رفتار دیگران که باعث خشمش می شود متوجه کنید( تفکر به شدت منفی و درشت نمایی که منجر به کنترل نشدن پرخاشگری کلامی او می شود)

آن چه همسرتان باید انجام دهد:
1- وقتی عصبانی می شود قبل از هر اقدامی بهتر است از یک تا 10 بشمارد، این امر باعث می شود در فاصله ای که پیام دیگران را دریافت می کند تا زمان واکنش (بددهنی یا پرخاشگری) فاصله کوتاهی ایجاد شود و تصمیم بهتری برای نشان دادن واکنش بگیرد.

2- نفس عمیق کشیدن و شل کردن عضلات نیز باعث آرام شدن و انتخاب رفتار بهتر می شود.

3- تغییر در نوع تفکراتی که در لحظه خشم به فرد وارد می شود البته این تمرین به زمان بیشتری نیاز دارد.

4- بازسازی ذهنی موضوعاتی که فرد را بیشتر عصبانی می کند. در تخیل و تصورات ذهنی آن موقعیت را برای خود مجسم کند و ببیند چگونه می تواند خشم خود را کنترل کند. برخی افراد که قادر به کنترل خود در لحظه نیستند با ایجاد تصور ذهنی موقعیت خشم برانگیز و تمرین واکنش بهتر، خواهند توانست رفتار خود را تغییر دهند.

5- استفاده از کتاب های مهارت کنترل خشم یا شرکت در کلاس های مهارت زندگی( کنترل خشم) هم موثر خواهد بود؛ در هر حال کمک گرفتن همسرتان از یک مشاور نیز پیشنهاد می شود.
منبع: سلامت نیوز (تندرستی)

 


ویدیو مرتبط :
عاقبت عصبانی كردن افراد بی اعصاب :D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهو برای افراد عصبانی مفید است



 

 

کاهو

 

 

كاهو خواب آور و آرامبخش است و برای اشخاص عصبانی و كسانی كه مبتلا به بی خوابی هستند، مفید است.

 

كاهو یك ماده تسكین دهنده و آرامبخش طبیعی، خواب آور است و برای هضم غذا مفید است زیرا كاهو رقت خون را از بین می برد و تصفیه كننده خون است.

 

كاهو دارای پتاسیم و منیزیم بالا است كه برای افراد فشار خونی می تواند مفید باشد.

 

كاهو همچنین دارای آهن فراوان است و برای افرادی كه مبتلا به كم خونی هستند مفید است.

 

كاهو، ضدیبوست و خشكی مزاج، ملین، ادرار آور و برای زخم های مجاری ادرار و مثانه مفید است.

 

كاهو به عنوان بزرگترین عامل تصفیه خون در تسریع جریان خون و برای افراد دیابتی می تواند مفید باشد و یرقان، انسداد مجاری طحال و كبد را ازبین می برد.