سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بازی هایی که جدی می شود



 

بازی هایی که جدی می شود

 

شما با دیدن واكنش ها و رفتارهای کودکتان ذوق زده میشوید، او را تشویق میکنید تا بیشتر پیشرفت کند اما بعضی وقتها، از تأخیر او در ارتباط برقرار کردن، احساس نگرانی میکنید. نگران رشد او هستید، چون فکر میکنید او هنوز نسبت به اسباب بازی هایش واكنش نشان نمیدهد یا روز و شب را تشخیص نمیدهد. در این مورد، نگران نباشید. ]چون هر نوزادی، روند مخصوص رشد خودش را دارد و پیشرفت و رشد دو کودک در یک سن، کاملا متفاوت است.


هر نوزادی، روند مخصوص رشد خودش را دارد و پیشرفت و رشد دو کودک در یک سن، کاملا متفاوت است.



نیاز به بازی کردن


نوزادان برای رشد مناسب، به بازی کردن نیاز دارند. هنگام بازی کردن است که کودک، تجربه کردن، کشف کردن، خود را شناختن و ارتباط برقرار کردن را می آموزد. بازی کردن برای رشد کودک لازم است، چون به نوزاد این موقعیت را میدهد که خودش را بشناسد، باور کند، تمرکز کردن و دقت کردن را بیاموزد و قوه خلاقیت و تخیلش رشد کند.



کودک و اسباب بازیها


لازم نیست اطراف کودکتان را با اسباب بازیهای زیاد و مختلف شلوغ کنید. بچه ها دوست دارند با وسائل غیرمنتظره ای که در اطرافشان هست، بازی کنند. به عنوان مثال، آ نها نسبت به یک دستمال رنگی، دسته کلید، گیره، بند لباس و ...، خلاصه هر چیزی که نزدیک دستشان باشد و توجه شان را جلب کند، واكنش نشان میدهند.



بعضی وقتها متوجه این موضوع میشوید که کودکتان خیلی روی اسباب بازیهایش تمرکز نمیکند. بهتر است او را مقابل اسباب بازیهایی که رنگی یا پر سروصدا هستند، قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. شما خواهید دید که او نسبت به آنها واکنش بیشتری نشان میدهد.

 



کودک دوست دارد با والدینش بازی کند


نوزاد، به شدت نیاز دارد هنگام بازی كردن، همراهی اش كنند. هوشیاری نوزاد فقط زمان بازی کردن رشد نمیکند، بلکه در یک رابطه و همراهی شدن است که شکل میگیرد. اگر شما با او بازی کنید، هم لذت بیشتری از بازی کردن میبرد، هم بهتر یاد میگیرد که چگونه منظور خود را بیان کند. همچنین شما میتوانید کم کم به او تنها بازی کردن را بیاموزید.



اینگونه به رشد صحیح کودک و شکوفایی حس شناخت او کمک میکنید. کودکان به آسانی از غافلگیر شدن لذت میبرند. فقط كافی است صورتتان را پشت یک بالش کوچک قایم و پس از چند ثانیه به او بگویید« دالی ». او به وجد می آید و این بازی را میپرستد!



او باید تنها بازی کردن را بیاموزد


کم کم که او رشد میکند و بزر گتر میشود، تنها بازی کردن را هم یاد میگیرد. این فرآیندی است که در همه بچه ها دیر یا زود رشد میکند. نزدیک دو سالگی، او به تنهایی بازیهایی را که یاد گرفته، انجام میدهد یا رفتارهای بزر گترها را تقلید میکند. ساده ترین مثال برای این موضوع، تلفن است. او سعی میکند تلفن را در دستهایش بگیرد. او به این طریق میخواهد نشان دهد که بزرگ شده است. این همان آموختن آزادی و استقلال است.




بازی کردن و از بین بردن استرس


در دنیای امروزی، کودکان ما نیز استرس، ناراحتی و نگرانی را می آموزند. کودک با بازی کردن می آموزد که مشکلاتش را چگونه حل کند. به همین دلیل، لازم است گاهی وقت ها او را رها کنید تا به تنهایی بازی کند و تنهایی مشکلاتش را حل کند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیتزا خودن من - جدی جدی دارم میخورم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علیدوستی: به سه امتیاز بازی با سایپا نیاز جدی داشتیم



 

 

 

علیدوستی: به سه امتیاز بازی با سایپا نیاز جدی داشتیم

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: به سه امتیاز بازی با سایپا در این مقطع نیاز جدی داشتیم تا با آرامش و روحیه بالا به تعطیلات لیگ برویم.

حمید علیدوستی درباره پیروزی یک بر صفر تیم پیکان برابر سایپا، اظهار کرد: ما در یک بازی سخت توانستیم به پیروزی برسیم. سایپا تیم خوبی بود، آنها کادر فنی و بازیکنان توانمندی دارند، با توجه به این که هر دو تیم پیش از این بازی بازنده بودند قطعا در نهایت تلاش برای کسب برد به زمین ‌آمدند. از طرفی ما هم مصر بودیم در این شرایط و در این بازی خانگی به پیروزی برسیم.

وی افزود: پیکان در نیمه اول آن طور که انتظار داشتیم بازی را آغاز نکرد. اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که انجام دادیم بازیکنان توانستند فرصت‌های گلزنی زیادی به دست آوردند که در نهایت یکی از این موقعیت‌ها به ثمر رسید. در مقابل سایپا هم روی برخی ضد حملاتش خیلی خطرناک ظاهر شد. در نهایت بازیکنان ما مزد زحماتشان را گرفتند. ما به این سه امتیاز احتیاج داشتیم تا ضمن عقب نماندن از سایر رقبا، در شرایط روحی خوبی هم به تعطیلات لیگ برویم.

علیدوستی درباره عملکرد بازیکنانش درهفته‌های گذشته گفت: بازیکنان ما در این سه، چهار هفته واقعا تلاش زیادی کردند. آنها به خودباوری خوبی رسیدند و در تمرینات انرژی زیادی برای بهتر شدن صرف می‌کنند. ما هم در مسایل فنی خیلی زیاد با آنها کار کردیم، بدون وقفه و تعطیلی برنامه‌ها را جلو بردیم و به آینده بسیار امیدواریم.

وی درباره حضور بازیکنان جدید در پیکان گفت: اگر بتوانیم یکی دو بازیکن در نیم فصل جذب کنیم تا به ضعف‌هایمان در برخی پست‌ها پوشش دهند قطعا در نیم فصل دوم با قدرت بیشتری بازی خواهیم کرد. ما فعلا الونگ را گرفته‌ایم و یکی، دو جای خالی هم داریم تا بازیکنانی را جذب کنیم. پیش از این که بپذیرم سرمربی پیکان شوم با مسوولان باشگاه در این زمینه به توافق رسیده‌ام.

سرمربی پیکان درباره برنامه‌ تیمش در تعطیلات دو هفته‌ای لیگ گفت: تیم ما به این تعطیلات واقعا نیاز داشت. ما آن را غنیمت می‌شماریم و سعی می‌کنیم تمام موارد فنی را با بازیکنان کار کنیم. ما در دفاع و حمله ضعف‌هایی داریم که باید با تمرینات بیشتر آنها را برطرف کنیم. کار پیکان بدون حتی یک روز تعطیلی از امروز (شنبه) آغاز می‌شود.

علیدوستی با بیان اینکه استقبال تماشاچیان قزوینی از بازی‌های خانگی پیکان بیشتر شده است، گفت: خوشحالیم که شرایط استقبال تماشاگران بهتر شده و به بازیکنان و مسوولان هم گفته‌ام که اگر در نتیجه گیری موفق باشیم قطعا تماشاچیان بیشتری کسب خواهیم کرد. حضور مردم در دو بازی خانگی اخیر مقابل تیم‌های صنعت نفت و سایپا خوب بوده و مطمئن هستیم بهتر هم می‌شود. اگر این تیم تاکنون تماشاچی زیادی نداشته به خاطر ضعف تیم در نتیجه‌گیری بوده است.