سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بادام، از مهم ترین غذاهای بارداری



بارداری,غذاهای بارداری,تغذیه بارداری

 ۳ ماه اول بارداری مهم ترین مقطع از این دوران حساس است زیرا در این مدت تغییرات سریع اتفاق می افتد و ضروری است مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تامین شود.

معمولا این دوره همزمان با وقتی است که اغلب زنان اشتهایی به خوردن غذا ندارند یا دچار تهوع یا به اصطلاح ویار می شوند. اما بسیار مهم است که در این زمان مادران رژیم غذایی متنوع داشته باشند و انواع مختلف مواد غذایی را دریافت کنند. در این دوره مصرف زیاد شکر، نان سفید و پوره سیب زمینی مضر است چرا که این غذا ها به سرعت در بدن تبدیل به قند می شوند.

در عوض مصرف سبزیجات، مغز ها و توت می تواند بسیار مفید باشد. در اینجا یکی از مواد غذایی را که خوردنش در ۳ ماهه اول بارداری بسیار مفید است به شما معرفی می کنیم؛

بادام. هر آنچه قرص های مکمل اسیدفولیک برای پیشگیری از بروز نواقص نوزادی به شما می دهند، بادام به طور طبیعی در خود دارد. در این دوران خوردن روزی ۲۰ عدد مغز بادام به مادران توصیه می شود. خوردن بادام خام بهتر از بادام بوداده است ولی اگر بادام بوداده می خرید از تازه بودن آن مطمئن شوید. می توانید بادام را همیشه همراه داشته باشید و هنگام گرسنگی آن را به عنوان یک میان وعده مصرف کنید.

منبع:مجله شهرزاد


ویدیو مرتبط :
تدابیر و غذاهای دوران بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بادام، از مهم‌ترین غذاهای بارداری


3 ماه اول بارداری مهم‌ترین مقطع از این دوران حساس است زیرا در این مدت تغییرات سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تامین شود.



 صبح بخیر:  3 ماه اول بارداری مهم‌ترین مقطع از این دوران حساس است زیرا در این مدت تغییرات سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تامین شود. معمولا این دوره همزمان با وقتی است که اغلب زنان اشتهایی به خوردن غذا ندارند یا دچار تهوع یا به اصطلاح ویار می‌شوند. اما بسیار مهم است که در این زمان مادران رژیم غذایی متنوع داشته باشند و انواع مختلف مواد غذایی را دریافت كنند. در این دوره مصرف زیاد شکر، نان سفید و پوره سیب‌زمینی مضر است چرا که این غذا‌ها به سرعت در بدن تبدیل به قند می‌شوند. در عوض مصرف سبزیجات، مغز‌ها و توت می‌تواند بسیار مفید باشد. در اینجا یکی از مواد غذایی را که خوردنش در 3 ماهه اول بارداری بسیار مفید است به شما معرفی می‌کنیم؛ بادام. هر آنچه قرص‌های مکمل اسیدفولیک برای پیشگیری از بروز نواقص نوزادی به شما می‌دهند، بادام به طور طبیعی در خود دارد. در این دوران خوردن روزی ۲۰ عدد مغز بادام به مادران توصیه می‌شود. خوردن بادام خام بهتر از بادام بوداده است ولی اگر بادام بوداده می‌خرید از تازه بودن آن مطمئن شوید. می‌توانید بادام را همیشه همراه داشته باشید و هنگام گرسنگی آن را به عنوان یک میان‌وعده مصرف کنید.