سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بابهترین شیوه های تعامل با همسر آشنا شوید



تعامل با همسر ,شیوه های تعامل با همسر,روابط زناشویى

1.همسرتان را نزدیک‏ترین و محرم‏ترین فرد برای خود بدانید و او را حامى و پشتیبان خود تلقى کنید .

2. با یادگیرى مهارت‏هاى ارتباطى نظیر فعالانه به حرف‏هاى یکدیگر گوش کردن، احترام به نظرها و عقاید یکدیگر و تشریک مساعى و مشورت کردن روابط خود را بهبود ببخشید .

3. سعی کنید با ایجاد کانونى گرم و صمیمى، مسؤولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوید .

4. مواقع اختلاف نظر یا سوء تفاهم، به جاى سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایى مساله و یافتن راه حل آن بپردازید و در صورت لزوم کمک و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب کنید .

5. براى رسیدن به امنیت روانى وعاطفى در روابط زناشویى داشتن صداقت، پذیرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید .

6. در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در اولین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندى مخرب و پیشرونده تبدیل نشود .

7. به هر طریق ممکن رفتارهاى مطلوب همسرتان را مورد توجه و تایید قرار دهید به گونه ‏اى که همسرتان بفهمد برایش ارزش قائل هستید .

تعامل با همسر ,شیوه های تعامل با همسر,روابط زناشویى

8. تشویق و تاییدتان و بیان نکات مثبت ‏به طور آشکار یا در جمع باشد و تذکر نکات منفى و انتقاد به طور محرمانه و در تنهایى صورت بگیرد .

9. براى خصوصیات و نیازمندى‏هاى ایشان ارزش قائل شوید و در روابط کلامى، عاطفى، اقدام‏ها و تصمیم‏ گیرى‏ها به افکار و خواسته‏ هاى همسرتان توجه کنید .

10. خشونت همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید . خشونت را با سکوت پاسخ گویید و در موقعیتى مناسب درباره مساله مورد نظر به بحث و گفت و گو بپردازید .

11. بکوشید در سراسر زندگى، به خصوص در روابط بین خود و همسرتان، به جاى هر گونه پیش ‏داورى یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها نقاط مثبت و قوت را ببینید. به جاى توجه به نیمه خالى لیوان به نیمه پر آن توجه کنید .

12. سعى کنید در برنامه ریزى براى فعالیت‏هاى اجتماعى، اوقات فراغت، دید و بازدیدهاى خانوادگى و نظایر آن به مشورت کردن با یکدیگر بپردازید و از یک جانبه نگرى بپرهیزید .

13. در هر فرصتى که پیش مى ‏آید، با همسر تان ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنید . خانم ها از صحبت کردن با همسرشان بیش‏تر لذت مى‏برند . برای همین مردها باید فعالانه به سخنان همسرانشان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند .

تعامل با همسر ,شیوه های تعامل با همسر,روابط زناشویى

14. اگر هر یک از زوجین در شرایط خاصى نمى‏تواند به سخنان همسرش گوش کند، باید صادقانه و صمیمانه این موضوع را به او انتقال بدهید و تقاضا کنید صحبت کردن درباره آن موضوع را به فرصتى دیگر موکول کند.

15. هر از چند گاهى در فضایى محرمانه، محبت ‏آمیز و صمیمانه به ارزیابى رفتار و روابط یکدیگر بپردازید و از یکدیگر بپرسید، چه باید کرد تا روابطمان بهتر و بانشاطتر شود؟

16. همیشه، در رویارویى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعیت طرف همسرتان قرار بدهید و با قبول مسؤولیت‏ خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روى آورید .


17. ارتباط زوجین باید از هر گونه سوء ظن و حدس نادرست وغیر واقع بینانه دور باشد . اگر موضوع و مساله‏ اى ذهن یکى از زوجین را به خود مشغول کرده است، باید آن را به صراحت و صادقانه مطرح کند و درستى و نادرستى اش را با همسرش مورد بررسى قرار دهد .

18. هر یک از زوجین باید زمینه‏ هاى بروز سوء تفاهم‏ ها و سوء ظن ها را از بین ببرد و از رفتارهایى که موجب بروز سوء تفاهم و سوء ظن مى‏شود، خوددارى کند .

19. با روان‏شناسى همسرتان آشنا شوید تا بدانید ایشان به چه امورى بها مى‏ دهد و نظام ارزشى‏ اش چگونه است. براى مثال معمولا زن به وابسته بودن، کسب امنیت عاطفى و مورد حمایت واقع شدن اهمیت مى‏دهد .

20. از مسخره کردن ایشان و گفتن سخنان طعنه ‏آمیز و دو پهلو جدا پرهیز کنید .

تعامل با همسر ,شیوه های تعامل با همسر,روابط زناشویى

21. بایادآورى برخى ایام مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و نظایر آن و دادن هدیه‏ هایى هر چند کوچک (مثل یک شاخه گل) به طور نمادین یا سمبلیک عشق و علاقه خود را به همسرتان اعلام کنید .

22. خود را در برابر همسرتان آراسته و پاکیزه و جالب توجه نگه دارید از پریشانى و وضع نامرتب بپرهیزید .

23. در انتخاب دوست و برقرارى روابط دوستانه و معاشرت‏هاى خانوادگى با زوج‏هاى دیگر دقت کنید و این امور را با توافق یکدیگر انجام دهید .

24. هرگز همسرتان را با خانم های دیگر مقایسه نکنید .

25. از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشکر کرده، او را تشویق کنید و انگیزه تکرار آن رفتار را بیش‏تر کنید .

26. حتى ‏المقدور به قول‏هایى که به همسرتان داده ‏اید عمل کنید تا به سلب اعتماد و احساس فریب خوردگى نینجامد.

تعامل با همسر ,شیوه های تعامل با همسر,روابط زناشویى

27. از نسبت دادن القاب و زدن برچسب‏هاى ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، شلخته، کله‏ شق، یک دنده، لجباز و خودخواه به یکدیگر پرهیز کنید .
منبع:madarclub.com


ویدیو مرتبط :
تعامل با خانواده همسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با رازهای سلامت همسر سابق برد پیت آشنا شوید


بعضی چهره‌ها علاوه بر اینکه در بخش هنری و حرفه​ای زندگی‌شان موفق هستند به موفق بودن در سبک زندگی‌شان هم معروف شده‌اند. آنها باوجود داشتن سن بالا چهره‌ای شاداب و بدنی متناسب دارند.یکی از این چهره‌ها جنیفر انیستون، همسر سابق برد پیت است.


مجله سیب سبز: بعضی چهره‌ها علاوه بر اینکه در بخش هنری و حرفه​ای زندگی‌شان موفق هستند به موفق بودن در سبک زندگی‌شان هم معروف شده‌اند. آنها باوجود داشتن سن بالا چهره‌ای شاداب و بدنی متناسب دارند.یکی از این چهره‌ها جنیفر انیستون، همسر سابق برد پیت است که باوجود گذراندن دوران سخت جدایی این روزها برای داشتن زندگی جدید تلاش می‌کند. او با مشاوره با پزشکان و متخصصان رژیم‌درمانی این‌روزها از سبک زندگی پیروی می‌کند که حرف اول  آن را ورزش،‌خواب کافی و پیروی از یک رژیم‌غذایی استاندارد می​زند. آنچه پیروی شماست بخشی از سبک و سیاق زندگی پیش​روی انیستون این بازیگر هالیوودی است.

به خودم گرسنگی نمی‌دهم!

یکی از قوانینی که جنیفر به آنها پایبند است درست برخلاف چیزی است که خیلی از خانم‌ها به آن اعتقاد دارند: کم‌خوردن! او اعتقاد دارد خوردن خوراکی‌های مقوی و سالم و ورزش کردن کلید داشتن بدنی متناسب است؛ «من واقعا درست و به اندازه غذا می‌خورم و در کنارش ورزش هم می‌کنم. اما هر وقت هم که بخواهم پرخوری می‌کنم! هیچ‌وقت به خودم گرسنگی نمی‌دهم. توصیه‌ام به نزدیکانم  این است که تا می‌توانید غذایی سالم بخورید و ا زریزه‌خواری‌های غیر‌ضروری پرهیزکنید.

با رازهای سلامت همسر سابق برد پیت آشنا شوید

یوگا من را آماده کرد

ورزش مورد علاقه خانم انیستون یوگاست. او هم تایید کرده که این ورزش هم برای سلامت جسم خوب است و هم در بهبود وضعیت روحی و ذهنی کمک زیادی می‌کند. او در یکی از مصاحبه‌هایش به صورت ضمنی به کمک یوگا در تحمل شرایط بعد از طلاقش اشاره کرده و گفته: «یوگا تقریبا شما را برای همه چیز آماده وقوی ‌می‌کند!»

ماجراجویی کنید

خیلی از خانم‌ها فرصت رفتن به باشگاه را ندارند برای همین هم از سی‌دی‌های ورزشی استفاده می‌کنند. مشکلی که بعد از مدت کوتاهی برای آنها پیش می‌آید تکراری شدن حرکات ورزشی است.  همین مشکل هم می‌تواند آنها را از ورزش کردن دلزده کند. جنیفر با اینکه خودش مربی خصوصی دارد و احتمالا کمتر وقتی حوصله‌اش سر می‌رود اما می‌داند که راه‌حل از بین بردن این احساس چیست؛ «حرکات ورزشی را با هم ترکیب کنید! این کار هم باعث می‌شود ورزش کردن به نظرتان هیجان‌انگیز برسد و هم باعث درگیر شدن عضلات تان خواهد شد. نتیجه‌اش هم این است: بدن‌تان سر حال می‌شود!»

سم‌زدایی کنید

اعتیاد به ورزش یکی از بهترین اعتیادهای دنیاست! عادت می‌کنید همیشه روی فرم باقی بمانید، چربی‌های اضافه را بسوزانید، انرژی روحی‌تان را تخلیه و درنهایت یک دنیا هورمون شادی‌بخش دریافت کنید! این بازیگر 45 ساله هم معتاد به ورزش است و می‌گوید: «خیلی آسان است که به داشتن احساس خوبی که از تعریق بعد از دویدن ایجاد شده اعتیاد پیدا کنید. این تعریق سموم بدن‌تان را دفع می‌کند و باعث می‌شود همیشه سرزنده و شاد باشید.

ورزش‌هایی را انجام دهید که دوست‌شان دارید

این روزها خیلی از ورزش‌ها روی بورس هستند. به باشگاهی که بروید محال است اسم پیلاتس، زومبا یا اسپینینگ را نشنوید. ولی واقعیت این است که ورزشی به درد شما می‌خورد که با دل و جان دوستش داشته باشید. این ورزش به شما انگیزه بیشتری می‌دهد. جنیفر انیستون می‌گوید خیلی اهل ورزش‌های رزمی نیست و برعکس از ورزش‌های آرام خوشش می‌آید؛ «خوشم نمی‌آید کسی سر من داد بزند و این کاری است که در ورزش‌های رزمی انجام می‌دهند! تمام چیزی که می‌خواهم متناسب ماندن است (می‌خندد)!»

خودشناسی کنید

اگر هزار تا کار هم انجام دهید تا بدن‌تان سالم بماند اما ذهن‌تان درگیر چیزهای بی‌خودی باشد یک پای قضیه‌تان می‌لنگد. این بازیگر سینمای تجاری از نقش ذهن در داشتن زندگی خوب کاملا باخبر است و برای همین است که کمک گرفتن از مشاوره را برای خودشناسی یک کار ضروری می‌داند: «برای درمان شدن دست دست نکنید. بروید و تمام چرندیات را از ذهن‌تان پاک کنید! دخل همه فکرهای مسموم و سر و صداهای بی‌خودی را بیاورید. روی خودشناسی تمرکز کنید و خودتان را بشناسید!»

از مسن شدن نترسید

وقتی تمام مدت از مسن شدن وحشت داشته باشید و روی هر چیز تازه‌ای که روی صورت‌تان می‌افتد تمرکز کنید متوجه اتفاقات شگفت‌انگیزی که برای‌تان می‌افتد، نمی‌شوید و با این حساسیت خودتان را آزار می‌دهید؛ مسن شدن یعنی کشف زندگی تازه با پشتوانه یک دنیا تجربه: «بیشتر مردم می‌گویند با سپری شدن دوران جوانی انرژی و سرزندگی جوانی هم از دست می‌رود. ولی من اینطور فکر نمی‌کنم و خودم را درست به اندازه 25 سالگی‌ام جوان می‌دانم. شاید هم بیشتر! در ذهن و جسمم همچنان 25 ساله هستم!»

به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب کافی نه فقط باعث شاداب شدن پوست می‌شود که ذهن را هم آرام می‌کند. برای همین هم خانم بازیگر می‌گوید در هر شرایطی که باشد تمام تلاشش را می‌کند تا حداقل 8 ساعت بخوابد؛ «علاوه بر این من به اندازه کافی هم آب می‌خورم.» این کار باعث می‌شود پرانرژی باشید و به جنگ خستگی بروید.

به خودتان سخت نگیرید

خیلی وقت‌ها ممکن است حوصله ورزش کردن نداشته باشید. پیشنهاد جنیفر در این مواقع این است: هیچ ایرادی ندارد که گاهی وقت‌ها به خودتان استراحت بدهید و ورزش نکنید. برعکس خیلی هم خوب است. اما اگر متوجه شدید که فقط به دلیل تنبلی قید ورزش را زده‌اید بهتر است فقط 10 دقیقه نرمش کنید. ترشح هورمون اندورفین شما را سر ذوق می‌آورد و باعث می‌شود به ورزش کردن ادامه دهید!