سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

«باباآدم» مانع از رشد تومور می شود



 

 

«باباآدم» مانع از رشد تومور می شود

 

باباآدم گیاهی است علفی با برگ های درشت، خشن و سبزرنگ و گل های توپ مانند. باباآدم در قاره اروپا و آسیا یافت می شود و خاصیت دارویی دارد که در این مطلب به نقل از «ehow» به آن اشاره شده است.

 

در کشورهای روسیه و هند برای درمان سرطان بدون تاثیر مضر شیمی و اشعه درمانی به کار برده می شود.

 

ناراحتی های معده را برطرف می کند.

 

با مصرف ریشه باباآدم می توان از آسیب رسیدن به کبد جلوگیری کرد.

 

روغن آن برای کاهش شوره سر و ریزش مو به کار برده می شود.

 

برگ های این گیاه سوختگی را التیام می دهد و مانع از رشد باکتری می شود.

 

برای درمان آرتریت، سرماخوردگی، گلودرد، ناراحتی کبد و کلیه، زخم معده، یبوست، نقرس، التهاب کیسه صفرا، عفونت کلیه، ایجاد تعادل در هورمون ها و ممانعت از رشد تومور به کار برده می شود.

 


منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
مدل سه بعدی از نحوه ی رشد تومور سرطانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاهها مانع رشد گرافیک علمی شده‌اند




یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه گرافیک علمی هنوز در جامعه ما جا نیفتاده است دلیل این امر را کمبود واحدهای درسی ارائه شده در دانشگاهها دانست.



مهدی محمدی، مدرس دانشگاه و طراح گرافیک که هفته گذشته نمایشگاهی از ۲۰ پوستر شخصیت او در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، در مورد وضعیت گرافیک به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه در فضای جامعه ما گرافیک علمی به خصوص در مورد پوسترهای شخصیت و بزرگداشت هنوز جانیفتاده است. به همین دلیل من در این نمایشگاه سعی کردم پوسترهای شخصیت را به معنای خاص با المان‌های مخصوص خود ارائه کنم.



وی در مورد خصوصیات پوسترهای بزرگداشت‌ ابراز داشت: یکی از اساسی‌ترین نکته‌ها در این نوع پوسترها زمان و مکان است که به همین دلیل خطوط باید خوانا باشند. خصوصیات تصویری هم می‌تواند صرفا تصویر خود شخص نباشد و به صورت المانی از آن فرد مانند کلاه یا قلم به کار گرفته شود.



این مدرس دانشگاه در ادامه در توضیح ویژگی‌ پوسترهای شخصیت عنوان کرد: برخلاف پوسترهای بزرگداشت‌ زمان و مکان در اینجا اهمیت ندارد چون مخاطب پوستر را می‌خرد و از آن به عنوان یک تابلو استفاده می‌کند.



وی در مورد کاربرد تصویر در این نوع پوسترها ابراز داشت: در پوسترهای شخصیت از تصویر استفاده می‌شود و حتما باید شباهت تصویرها حفظ شود تاآنجاکه با دیدن تصویر به راحتی بتوان تشخیص داد که متعلق به همان شخصیت است.



محمدی همچنین در مورد کاربرد نوشتار در پوسترهای شخصیت گفت: خوانایی و نوشته‌ها خیلی مهم نیستند. حتی می‌توان از نوشتار هم استفاده نکرد. خیلی از کسانی که به دیدن نمایشگاه من آمده بودند، می‌گفتند پوسترهایم شبیه تابلو هستند. اصولا پوسترهای شخصیت، خصوصیات تزئینی دارند چون قرار است مخاطب برای آنها هزینه کند و آنها روی دیوار نصب شوند.



این طراح گرافیک با اشاره به اینکه نکات روانشناسی نیز در پوسترهای شخصیت بکار گرفته می‌شود افزود: دلیل اینکه هنوز گرافیک علمی در جامعه ما جا نیفتاده است دانشگاه‌ها هستند. به عنوان مثال ما به عنوان مدرس دانشگاه مجبور هستیم طراحی پوستر را تنها در یک ترم به دانشجویان آموزش دهیم.



وی ادامه داد: در یک ترم نمی‌توان طراحی انواع پوسترها را به دانشجویان آموزش داد. موضوع پوسترهای شخصیتی به تنهایی می‌تواند طرح درس یک ترم دانشگاه باشد در حالی که ما در یک ترم، انواع پوسترهای تجاری، ورزشی، فرهنگی و.. را آموزش می‌دهیم.



محمدی مشکل دیگر را کمبود منابع درسی دانست: قالب‌نبدیهای گرافیک، کتاب یا منبع آکادمیک ندارند. متاسفانه کتابهای ما بیشتر ترجمه‌هایی در مورد تاریخ هنر هستند که بخشی از آن به تاریخ گرافیک نیز اختصاص دارد ولی بسیار محدود و خلاصه اسـت..../خبرگزارى مهر