سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این 8 کالای بچگانه را نخرید



 

 

این 8   کالای بچگانه را نخرید

 

نوزاد پس از تولد به آن نیاز دارد تهیه شود. درست است که با تولد بچه به کالاها و محصولات زیادی نیاز پیدا می‌کنیم اما برخی از اقلام هستند که خیلی مورد نیاز بچه نیستند و استفاده چندانی ندارند...

 

برخی فقط زمان بسیار کوتاهی کاربرد دارند. برخی هم همیشه گوشه‌ای می‌مانند و هیچ وقت استفاده نمی‌شوند. بهتر است هنگام خرید سیسمونی به این موضوع دقت کنیم و فقط وسایل کاربردی که برای کودک ضرر ندارند و ایمنی و سلامت او را به خطر نمی‌اندازند خریداری کنیم. برای آشنایی با چند نمونه از محصولاتی که خریدش برای بچه بی‌فایده یا حتی مضر است با ما همراه شوید.


1.پودر بچه: پودر بچه، یکی از محصولات غیرکاربردی است که در خرید سیسمونی تهیه می‌شود. قبلا از پودر بچه برای برطرف کردن عرق‌سوز و راش‌های پوستی بچه‌ها استفاده می‌شده است اما الان از پمادهای مخصوص استفاده می‌شود. هرچند پودر بچه بوی خیلی خوبی دارد اما پودر تالک موجود در آن اگر استنشاق شود می‌تواند برای بچه ضرر داشته باشد.

 

2.روروک: یکی از محصولاتی است که برای بچه خریداری می‌شود اما استفاده از آن توصیه نمی‌شود. روروک یکی از وسایلی است که نقش عمده‌ای در بسیاری از حوادث کودکان دارد. بررسی‌ها نشان داده روروک رشد حرکتی کودک را به تاخیر می‌اندازد. همچنین روروک امکان دسترسی کودک به مناطق و وسایل خطرناک را فراهم می‌کند و او را در معرض خطر سقوط، سوختگی و مسمومیت، برق گرفتگی و خفگی قرار می‌دهد. در برخی کشورها استفاده و فروش روروک ممنوع است و برای فروشندگان جریمه در نظرگرفته شده است.

 


3.دستگاه تصفیه هوا: یکی دیگر از محصولاتی که برای تمیز نگه داشتن هوای اتاق کودک خریداری می‌شود دستگاه تصفیه هواست. در حالی که این دستگاه‌ها آنقدر که تصور می‌شود در تمیز نگه داشتن هوا تاثیر ندارد. جاروبرقی و گردگیری منظم اتاق کودک در از بین بردن گرد و غبار و آلودگی‌ها تاثیر بیشتری دارد.

 

4.دستکش نوزاد: برای اینکه بچه صورتش را چنگ نزند از دستکش استفاده می‌شود اما معمولا دستکش بیشتر از چنددقیقه در دست بچه نمی‌ماند. بهتر است به جای آن از لباس‌های آستین بلند که روی دست بچه را می‌پوشانند استفاده کنید.

 

5.غذاساز بچه: اگر در خانه یک غذاساز کوچک یا گوشتکوب برقی دارید می‌توانید از همان برای پوره کردن غذای کودک استفاده کنید و لازم نیست یک غذاساز دیگر برای بچه بخرید.

 

6. ضدعفونی‌کننده شیشه: برخی برای ضدعفونی کردن شیشه شیر کودک از دستگاه مخصوص این کار استفاده می‌كنند. برای ضدعفونی کردن شیشه شیر و پستانک می‌توانید آنها را در یک ظرف آب روی اجاق گاز بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد. این‌طوری فضای بیشتری در آشپزخانه برایتان باقی می‌ماند.

 

7. نمایشگر کودک: از نمایشگر کودک برای اطلاع از وضعیت بچه وقتی پدر و مادر در اتاق او نیستند استفاده می‌شود اما برخی از افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند می‌گویند تصویر وضوح خوبی ندارد. برای اطلاع از وضعیت بچه لازم است سر و صدا و گریه او شنیده شود. بنابراین می‌توان با هزینه کمتر از یک حسگر صوتی استفاده کرد.

 

8. فیلم‌های مخصوص کودک: به تازگی فیلم‌ها و انیمیشن‌های مخصوص نوزاد و کودک به بازار آمده است. لازم است بدانید با تماشای این فیلم‌ها کودک‌تان نابغه نمی‌شود. بهتر است به جای استفاده از این محصولات خودتان برای کودک آواز بخوانید و با او بازی کنید و برایش کتاب بخوانید و با او حرف بزنید.

 

منبع : ریدرزدایجست


ویدیو مرتبط :
خطر نخرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست ۲۰ کالای ممنوعه وارداتی/ وداع موقتی برنج خارجی با بازار ایران



 

 

کالای ممنوعه

 

 

از میان ۴۹ قلم محصول کشاورزی مربوط به لیست اول وزارت جهادکشاورزی، ثبت سفارش ۲۰ قلم کالا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی بعد از دریافت نامه همتای خود در وزارت بازرگانی، واردات ۴۹ قلم محصول کشاورزی را به شیوه قبلی ممنوع اعلام کرد. در این میان ثبت سفارش ۲۰ قلم از این ۴۹ قلم به صورت کامل ممنوع شده و ۲۹ قلم دیگر نیز صرفا با هماهنگی و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی امکان پذیر است.

در پیوست این نامه، وزیر جهاد کشاورزی از این ۴۹ قلم کالا با عنوان "محصولات حساس کشاورزی" یاد کرده است که مشمول ماده ۱۶ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی می شوند.

بر این اساس ثبت سفارش گندم و مخلوط گندم، برنج، گوشت حیوانات از نوع گاو، تازه یا سردکرده، گوشت حیوانات از نوع گاو منجمد، تخم مرغ، تخم پرندگان بدون پوست، عسل طبیعی، پیاز و موسیر، سیر، تره فرنگی و سایر سبزیجات سیرگونه، سایر میوه های سخت پوست تازه یا خشک کرده حتی پوست کنده، مرکبات تازه یا خشک کرده، انگور تازه یا خشک کرده، سیب، گلابی، به، زردآلو، گیلاس، آلبالو و هلو، سایر میوه ها، میوه نپخته یا پخته شده، میوه های محفوظ شده، میوه های خشک کرده، پوست مرکبات یا پوست خربزه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

این درحالی است که تعرفه برخی از این محصولات نیز افزایش بسیار زیادی داشته است، به این معنا که اگر روزی در آینده، وزارت جهاد کشاورزی واردات این محصولات را مجاز و ثبت سفارش آنها را از حالت ممنوعیت خارج کرد، واردکننده با تعرفه بالایی آن را به کشور وارد کند.

از جمله کالاهای با تعرفه بالا می توان به سیر اشاره کرد که تعرفه آن از ۱۰۰ به ۱۵۰ درصد، تره فرنگی و سایر سبزیجات سیرگونه از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد، پیاز و موسیر از ۳۰ به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

در میان این ۴۹ قلم کالا نیز، واردات برخی تنها با اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی امکان پذیر است؛ ولی تعرفه آن ها به شکل فزاینده ای افزایش یافته است. به عنوان مثال تعرفه واردات جو دو سر از ۱۵ به ۴۰ درصد، قند و شکر از ۳۵ و ۲۰ به ۷۰ درصد، ملاس ها از ۱۵ به ۷۰ درصد و سیب زمینی از ۳۰ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، افزایش تعرفه ها و ممنوعیت واردات در برخی محصولات از جمله برنج، گوشت، سیب زمینی و قند و شکر به نظر می رسد باعث بروز مشکلاتی در تنظیم بازار شود، به این معنا که تولید داخلی به اندازه کافی در برخی از این اقلام نیست و همواره واردات توانسته مابه التفاوت تولید و نیاز داخلی را جبران کند، بنابراین به نظر می رسد که تنها اعلام ممنوعیت اقلام محصولات کشاورزی کافی نباشد و در کنار آن باید در جهت افزایش تولید داخلی نیز گام برداشته شود...../تحلیل:مهر