سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این راه نزدیك‌تر است



دوست داشتن خود

باید باورت شود كه ارزشمندی و خودت را دوست داشته باشی

 

آرام بنشین و چشمانت را ببند، به آرزوهای خود بیندیش؛ اندیشیدن به آرزوها در تو احساس شور و شعفی زیبا پدید می‌آورد. اكنون آرام آرام چشم بگشا و به اطراف خود بنگر...

موقعیتی كه در آن هستی، در گذشته آرزوی تو بوده؛ اگر از موقعیت كنونی خود راضی و یا ناخوشنودی، كسی مسوول آن نیست و ...

جملاتی از این قبیل را بسیار شنیده و نگران‌تر از پیش، روندی. تكراری را ادامه داده‌ای؛ زیرا ناگزیر بوده‌ای، نمی‌توانستی با خواندن مطلبی شاد با اندیشه‌هایی مثبت به یك‌باره تصاویر و راهكارهای عملی خاصی در ذهن خود بپرورانی.

سال‌ها دوست داشته‌ای كه تغییر كنی، و از همه مهم‌تر دیگران نیز تغییر تو را ببینند و رفتارشان را عوض كنند. این‌ها همه باعث شده تا در دل، خود را سرزنش كنی،‌ گناه دیگران را به دوش بگیری و با جمله: باز هم اشتباه كردم، آن‌چه را كه روی داده نبخشی.انگیزه‌هایت را در لوای برطرف كردن همه موانع بدانی و برای تایید نظر دیگران، خودت را متهم جلوه دهی.

چگونه ممكن است دیگران را عاری از خطا و خود را گناهكار و بی‌عرضه تشخیص دهی.تو سرچشمه مهربانی هستی، تو هر آن‌چه را به راستی دوست داری به دست خواهی آورد، باید باورت شود كه ارزشمندی و خودت را دوست داشته باشی.

شكست ظاهری در این بوده كه خودت نبوده‌ای و بیشتر شبیه كسی كه دیگران دوست داشتند و تاییدش می‌كردند، بوده‌ای. از خودت به اندازه‌ توان و موقعیت واقعی‌ات توقع داشته باش، به جای گفت‌وگوهای ناخوشایند درونی، با آرامش در نظر بگیر كه در حال حاضر، بهترین حركت برای تو چه هست؟!

از چه كسانی می‌توانی كمك بگیری و راهنمایی چه افرادی به راستی سودمند است؟ كدام راه، تو را به هدفت نزدیك‌تر می‌كند؟ ارتباط صادقانه و درخواست كمك را خوب بدان، اما از اتكا به دیگران بپرهیز و مطمئن باش كه بعدها تو نیز با محبت و خیرخواهی دست نیاز دیگران را خواهی گرفت. بر خلاف آن‌چه تاكنون رفتار كرده‌ای، عمل كن تا تجربه‌های ناخوشایند تكرار نشوند.

فرصت بهانه‌جویی به خود

اگر قصد داری تغییر كنی،‌ باید بر بسیاری از رفتارهای نازیبای خود غلبه كنی

 

زندگی تو، متعلق به خود توست.
به خودت قول بده تا بهانه‌تراشی را كنار بگذاری، از سلطه‌جویی دست بردار، اگر قصد داری تغییر كنی،‌ باید بر بسیاری از رفتارهای نازیبای خود غلبه كنی.

كسی كه باید كمكت كند و تو را با تمام وجود درك كند و نیازها و توان و استعدادهایت را بشناسد، خودت هستی.

پیشرفت كردن و شاد شدن، نیازمند خطر كردن است، اگر به دانش و استعداد غیرواقعی تظاهر كنی، هم‌چنان در جایگاهی كه اكنون تو را در رنج افكنده باقی خواهی ماند و انگشت اتهامت همیشه روبه‌روی كسی نشانه خواهد رفت.

رشدت را محدود می‌كنی و مجبور خواهی شد با حسرت به احوال زندگی‌ات نگاه كنی.

بخشش را بیاموز تا پیشروی كنی، ‌مهر بورز تا تنها نمانی، به قضاوت زندگی دیگران ننشین تا از انتقادهای آن‌ها آسوده بمانی.

به جای جلوه دادن كمال خود، عیوب خود را برطرف كن تا بتوانی به راحتی خود و دیگران را ببخشی.

درك كن كه زمان زیادی را برای در جا زدن هدر ندهی، برای یك بار هم كه شده، مدتی كوتاه خلاف جهت موج درونت باش.

گاه رسیدن به دركی تازه، نیازمند بحران است و این باعث می‌شود با تجربه‌ای جدید روبه‌رو شوی.

به خودت اعتماد كن، با نیازهایت رو راست باش، قدم‌های كوچك و مطمئن تو را شادمان به مقصد خواهد رساند و بالعكس آن مقصد را دور خواهد كرد.

نتیجه كنونی، گواه رفتارهای نادرست خودت بوده و نه چیز دیگری. فرصت بهانه‌جویی به خودت نده، شرایط سخت كنونی را خود بر زندگی‌ات تحمیل كرده‌ای.

تو خودت را بهتر از همه می‌شناسی، بیا كمی بیشتر خودت باش. هیچ‌كس باهوش‌ترین فرد نیست،‌ تو نیز نیستی. تنبل‌ترین انسان نیستی و كسی هم این عنوان را یدك نمی‌كشد.

آرامش و سلامتی و ثروت، شاهین سعادت عده‌ای خاص نیست، همه سزاوار این طرح الهی‌اند، تو نیز جزو آن همگان هستی نه جدا از آن‌ها؛ خود بودن هراسی ندارد، بلكه شكل دیگر خود را نشان دادن پیامدی جز پشیمانی و اندوه ندارد. همین اندازه توان داشتن را تجربه كن.

همه فقط آن قدر توانا هستند كه بتوانند مهربان‌ترین و باگذشت‌ترین باشند، كمال در مهرورزی و عفو است نه در جلوه دادن‌های متظاهرانه.

 

سرور رویاهای خود باش.
و خودت را با مهربانی دوست بدار ...
منبع: مجله موفقیت
 


ویدیو مرتبط :
بشارت نزدیك بودن ظهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مایكون یك قدم دیگر به مادرید نزدیك شد



 

مایكون یك قدم دیگر به مادرید نزدیك شد

 

با توجه به تلاش اینتر برای یافتن جایگزین

مایكون یك قدم دیگر به مادرید نزدیك شد

مقامات باشگاه رئال مادرید تلاش می‌كنند با توجه به افزایش فاصله مایكون با اینتر، این بازیكن را به سمت خود جذب كنند.

به نقل از ABC، اینتر میلان از دو روز گذشته به دنبال جانشینی برای مایكون است. این تیم تلاش می‌كند گلن جانسون و گرت بال از لیورپول را به خدمت بگیرد. این دو هافبك تدافعی می توانند در سیستم دفاعی كالچو به مدافعانی كاركشته برای اینتر تبدیل شوند.
به نظر می‌رسد اینتر نیز رفتن مایكون را باور كرده و رئال مادرید به شدت به این مدافع پرتلاش و دونده نزدیك شده است.
مایكون به عنوان یك مدافع پر تلاش و تحت فشار در جام جهانی تنها در یك بازی 213 پاس سالم داد و از این نظر در تاریخ جام جهانی ركورد زد.
رئال مادرید برای خرید مایكون مبلغ 35 میلیون یورو كنار گذاشته است...../تحلیل:ایلنا