سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اگر فرزند قد بلند می خواهید، بخوانید



رشد قدی کودکان,کوتاه قدی در کودکان

مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند، کودکانی قد بلندتر به دنیا می‌آورند.

نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند، کودکانی قد بلندتر به دنیا می‌آورند.

محققان با بررسی اطلاعات پزشکی تعدادی کودک به ارتباط میزان قد آنان و عادت مادرانشان به نوشیدن شیر در دوران بارداری پی بردند. در این بررسی آمده است: نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری روزانه یک لیوان شیر نوشیده‌اند در دوران نوجوانی قد بلندتر هستند.

گروهی از پزشکان ایسلندی، دانمارکی و آمریکایی به بررسی اطلاعات پزشکی نوزادان 809 زن در فاصله سال‌های 1988 و 1989 میلادی و میزان شیر مصرفی آنان در دوران بارداری پرداختند.

یافته‌های این محققان نشان می‌دهد: نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری روزانه 150 میلی‌لیتر شیر مصرف می‌کردند، در نوجوانی قد بلندتر بوده‌اند.

همچنین نوزادان این مادران از میزان انسولین بیشتری در خونشان برخوردار بودند که به این معنی است آنان کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

منبع : isna.ir



ویدیو مرتبط :
دختر فوق العاده بلند قد با 206 سانتی متر قد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر کودک قد بلند می‌خواهید، بخوانید


مادرانی که در زمان بارداری خود شیر می‌نوشند، کودکان قد بلندتری خواهند داشت. اگر چه شیر مادر بر رشد نوزاد موثر است، اما تاثیر آن در بزرگسالی نیز دیده می‌شود.

نی نی بان: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، مادرانی که در زمان بارداری خود شیر می‌نوشند، کودکان قد بلندتری خواهند داشت.

اگر کودک قد بلند می‌خواهید، بخوانید

طبق این تحقیقات، قد کودکان به طور مستقیم با مقدار مصرفی شیر مادر در زمان بارداری، ارتباط دارد.اگر چه شیر  مادر بر رشد نوزاد موثر است، اما تحقیقات اخیر تاثیر آن را در بزرگسالی  نیز بیان می‌کند.نوجوانانی که مادرانشان هر روز بیش از 150 میلی لیتر شیر در زمان بارداری نوشیده‌اند، نسبت به مادرانی که کمتر از این مقدار مصرف کرده‌اند، قد بلندترند.این کودکان همچنین به دلیل مقدار بیشتر انسولین در خون‌شان، کمتر در معرض دیابت نوع 2 قرار می‌گیرند.مصرف شیر مادر بر وزن و قد نوزاد، حتی تا نوجوانی او نیز تاثیر می‌گذارد.زنان باردار حتی می‌توانند هوش فرزندان خود را با نوشیدن شیر بیشتر، که سرشار از ید است، افزایش دهند.

از طرف دیگر کودکانی که مادرانشان ید کمتر مصرف کردند، یدی که در مواد دیگری چون لبنیات و ماهی یافت می‌شود، هوش و توانایی خواندن کمتری دارند.برای تولید هورمون‌هایی که توسط غدد تیروئید تولید می‌شوند، و تاثیر مستقیمی بر رشد و مغز دارد، ضروری است.