سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اگر فرزندتان در درس خواندن تمرکز ندارد بخوانید



 

درس خواندن,درس خواندن کودک,تمرکز کودک

 

این یک برنامه عالی برای کشف علت ضعف تمرکز کودک است؛ کافی است به کارهای روزمره او نگاهی بیندازید.

بعضی از بچه ها هنگام بازی و درس خواندن، تمرکزشان را از دست می دهند. این نشانه ها می تواند به صورت افکار بی ثبات، بی قراری، بی توجهی در حالتی که با فردی صحبت می کنند و فراموش کردن زمان بروز کند. گاهی این رفتارها برای پدر و مادر آزاردهنده اند اما بی توجهی به این مساله، قطعا آثار جبران ناپذیری خواهد داشت...

تمرکز داشتن، در واقع توانایی افراد برای انجام کاری خاص در زمانی مشخص است. نداشتن این توانایی دلایل مختلفی دارد اما مهم ترین آنها به سن و سلامت کودک مربوط می شود.

نتایج تحقیقات در زمینه آموزش هم نشان داده تمرکز داشتن یک عامل مهم و اصلی در تحصیل محسوب می شود. شما به عنوان والدین کودک باید با بررسی به این نکته برسید که چه عواملی باعث از دست دادن قدرت تمرکز فرزندتان می شود. در ادامه به نکته هایی اشاره می کنیم که شاید یکی از آنها علت نداشتن تمرکز کودکتان باشد.

خواب کم : خستگی و خواب کم از عوامل مهم و تاثیرگذار در نداشتن تمرکز است. توجه به میزان کافی خواب کودک، در داشتن تمرکز کمک موثری خواهد بود.

نداشتن انگیزه و علاقه : اگر فرزندتان به کاری که انجام می دهد علاقه ای نداشته باشد، احتمال اینکه تمرکزش را هنگام انجام آن از دست دهد، بسیار زیاد است.

سلامت فیزیکی : سلامت جسمی، از دیگر عواملی است که اگر فرزندتان آن را نداشته باشد، غیرمستقیم روی تمرکزش اثر می گذارد. شما باید برنامه غذایی فرزندتان را طوری تنظیم کنید که تمام گروه های غذایی در آن گنجانده شده باشد.

شرایط محیطی : گاهی محیط اطراف کودک و شلوغی بیش از حد تمرکز او را از بین می برد، پس به این نکته هم توجه کنید.

مشکل با معلم : برخی از کودکان به دلایل نامعلومی از معلمشان خوششان نمی آید. شما باید به هر طریقی که می توانید، این مشکل را حل کنید چه با گفت وگو با معلم و چه با خود کودک زیرا این عامل تاثیر بسزایی در نداشتن تمرکز او دارد.

حواستان به کودکتان باشد : این یک برنامه عالی برای کشف علت ضعف تمرکز کودک است؛ کافی است به کارهای روزمره او نگاهی بیندازید. ممکن است برای این کار مجبور شوید چند روز بسیار دقیق باشید یا حتی از کارهای او یادداشت برداری کنید. وقتی دیدید در حالتی است که انگار روی آب شناور مانده، مطمئن باشید تمرکزش را از دست داده و این حالت را ممکن است هنگام بازی در حیاط یا تماشای تلویزیون یا انجام تکالیفش ببینید.

هدیه : وقتی متوجه می شوید فرزندتان به هر دلیلی دچار از دست دادن تمرکز شده و در دنیای خودش غرق است، باید از راهکاری استفاده کنید که او را به دنیای حقیقی بازگردانید و چه کاری بهتر از دادن یک هدیه؟ این کار باعث می شود غیرارادی تمرکزش را به دست بیاورد.

شطرنج: این بازی باعث افزایش تمرکز و حتی افزایش قدرت تخیل کودک می شود.

بازی های رایانه ای: کمک به توسعه مهارت های فکری، افزایش قدرت تخیل و تمرکز از ویژگی های مثبت بازی های رایانه ای است.

قصه گویی: این کار به کودک کمک می کند قدرت تمرکز، خلاقیت و دید خود را افزایش دهد.

منبع :aftabir.com

 


ویدیو مرتبط :
نیمار و آواز خواندن (حتما توضیحات اضافه را بخوانید )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر وقت درس خواندن ندارید، بخوانید!



 

درس و تحصیل,زمان مطالعه

 

درس و تحصیل تنها دغدغه همه دانشجویان نیست. بعضی از دانشجویان ناچارند علاوه بر رفتن به دانشگاه، کار کنند یا مسئولیت اداره خانواده را به عهده بگیرند. اما کارشناسان نکاتی را پیشنهاد می کنند تا با استفاده از آنها بتوانیم از زمان مطالعه خود بیشترین استفاده را ببریم.

 

۱. مطالعه را جزئی از زندگی روزانه خود قرار دهید.

 

بهترین راه برای اینکه به درس خواندن عادت کنیم این است که آن را بخشی عادی از زندگی روزمره خود بدانیم. تحصیلات عالی مستلزم تلاش و پشتکار است. لازم است هر روز زمانی را به انجام تکالیف و مطالعه اختصاص دهیم. یک ساعت در روز برای شروع خوب است، ولی این زمان هرچه بیشتر باشد بهتر است.

 

۲. سبک یادگیری خود را بشناسید.

 

افراد مختلف روش های یادگیری متفاوتی دارند و هرگز یک روش واحد برای همه اشخاص مناسب نیست. بعضی افراد با روش های دیداری، بعضی با شنیدن، و بعضی با ترکیب روش های گوناگون یاد می گیرند. لازم است هریک از ما روش مناسب خود را کشف کنیم و آن را به طور مکرر مورداستفاده قرار دهیم. گاهی اوقات ترکیب رویکردهای مختلف، مثلا خواندن مطالب با صدای بلند می تواند مفید واقع شود.

روش های یادگیری همچنین ممکن است برحسب آنچه مطالعه می کنیم متفاوت باشد. به عنوان مثال کسی که زبان را با روش های شنیداری می آموزد ممکن است ریاضیات را با روش های دیداری یاد بگیرد. بهتر است عادات خود را با توجه به روش یادگیری خود شکل دهیم.

 

۳. همه چیز را به شب قبل از امتحان موکول نکنید.

 

بسیاری از دانش آموزان مطالعه را به شب قبل از امتحان موکول می کنند اما این روش روش خوبی برای یادگیری نیست. به گزارش برترین ها کارشناسان معتقدند که در محیط یادگیری آکادمیک، تنها دانستن مطالب و نکات کافی نیست بلکه دانش آموزان باید توانایی تفکر انتقادی راجع به آنها را نیز داشته باشند.

بهتر است مطالب درسی را به صورت روزانه مرور کنیم. همین طور بحث های گروهی و استفاده از نوارها و سی دی های آموزی به یادگری موثر تر کمک می کند.

 

۴. از درس خواندن لذت ببرید.

 

لزومی ندارد همیشه درس خواندن را جدی بگیریم و تنها در گوشه ای بنشینیم و مطالب را در ذهن خود فرو کنیم. روش های زیادی وجود دارد که به ما کمک می کنند تا ز درس خواندن لذت ببریم . همه چیز به خلاقیت ما بستگی دارد. مثلا استفاده از حروف اختصاری جالب، یا موزیک و سایر روش های خلاقانه باعث می شود تا از درس خواندن لذت بیشتری ببریم.

 

۵. خود را بیازمایید.

 

لازم نیست برای آزمودن خود تا روز امتحان صبر کنیم. می توانیم در حین مرور مطالب، فهرستی از چند سوال تهیه کنیم. سپس به عقب برگردیم و به آنها پاسخ بدهیم. همین طور در روزهای آینده که دوباره به سراغ مطالب می آییم این سوالات به ما کمک خواهند کرد. بکوشید تا به آزمودن خود عادت کنید و آن را بخشی از برنامه مطالعه خود قرار دهید.

منبع: bartarinha.ir