سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اندر مزایای ماساژ


هزار و یک مدل دارد و هزار و یک خاصیت! ماساژ را عرض می کنم. قدیم ترها این شکلی بود که توی حمام های عمومی همیشه عده ای حضور داشتند که پروسه حمام رفتن افراد را با انجام دادن «مشت و مال» کامل کنند.


ویدیو مرتبط :
اندر مزایای سکوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ اندر مزایای تعطیلات نوروز برای ایرانیان


تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم از طریق آن شاهد اتفاقات خوبی باشیم، به همین دلیل در این یادداشت قصد داریم از جنبه های مختلف این اتفاق را بررسی کنیم.

فریور خراباتی در ویژه نامه طنز روزنامه قانون نوشت:

تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم از طریق آن شاهد اتفاقات خوبی باشیم، به همین دلیل در این یادداشت قصد داریم از جنبه های مختلف این اتفاق را بررسی کنیم:

سیاسی:
بینید مسئولان عزیز در طول سال خیلی زحمت می کشند و تصمیم گیری انجام می دهند، اما تعطیلات روز جمعه و تعطیلات رسمی دیگر، به تنهایی نمی توانند نتیجه تصمیمات آنها را خنثی کنند، پس به دلیل اینکه در زمان تعطیلات عید، مملکت از یک هفته قبل و یک هفته بعد در حالت تعطیلی است، مملکت از دست تصمیم گیری های مسئولان به مدت یک ماه در امان خواهد بود و همین خودش بزرگترین ویژگی مثبت تعطیلات نوروز است.

اقتصادی: از نظر اقتصادی، مردم ما عادت دارند که دوازده ماه سال را کار کرده و جان بکنند، و به قول خودشان در تعطیلات عید یک مسافرتی بروند که «انگار پول شان را توی جوی آب ریخته اند» و همه اش توی ترافیک بوده یا هوا سرد و گرم بوده است، بعد از آنجایی که ما ایرانی ها کلا مخ اقتصادی هستیم، معمولا اواسط تعطیلات به دلیل کمبود بودجه، با روش مسالمت آمیز و حتی خشونت آمیز، عیدی های بچه ها را با وعده و وعیدهایی مانند باز کردن حساب در بانک و خریدن دوچرخه و... بالا می کشیم!

جغرافیایی:
یک سری از دوستان هستند که در دوران تعطیلات نوروز به زادگاه خود می روند و از آنجایی که در زادگاه آنها اینترنت که سهل است، آب و برق هم گیر نمی آید، گم و گور می شوند و پس از تعطیلات نوروز ادعا می کنند که اروپا رفته اند، در حالی که در آن ماه اروپا هوایش ابری است اما دوستان سفید رفته و برنزه برگشته اند، بعد هم که از آنها می پرسیم «کجای اروپا رفته بودید؟» بادی در غبغب می اندازد و می گویند «یوگوسلواکی!»

رونق بازار: در کلبه ما رونق اگر نیست، صفا هست، بنابراین مغازه دارن اگرچه چند سال است که رونقی در کسب و کارشان ندارند اما مغازه هایشان مملو از صفا و صمیمیت است و اجناس را چنان در پاچه شما رو می کنند که حتی یک آخ هم نمی گویید، در عین حال عده ای از دوستان شب عید به شغل شریف دستفروشی روی آورده و اجناس را به قیمت نصف مغازه ها می فروشند. بالاخره دایناسورها یک جور منقرض شدند، مغازه دارها هم باید یک جوری منقرض شوند دیگر!

اجتماعی:
هوای کلانشهرهایی مانند تهران حدود 335 روز از سال در وضعیت هشدار، اضطرار و مرگ قرار دارد و تنها 30 روز سال که قبل، در حین و پس از تعطیلات نوروز است شما می توانید از شر آلودگی هوا، ترافیک و... خلاص شوید.

ورزشی: از آنجایی که پیش از تعطیلات عید مردم طوری تلاش می کنند که انگار 29 اسفند آخرین روز دنیاست، لاغر می شوند اما در طول تعطیلات عید هرچه دم دست شان است می خورند، بنابراین فرد مورد نظر که پیش از تعطیلات جواد رضویان بوده، پس از تعطیلات مهران غفوریان می شود و از آنجایی که شکم سیکس پک به ایربگ تبدیل شده، بلافاصله پس از تعطیلات نوروز در باشگاه بدن سازی ثبت نام می کند.

آموزشی:
سیستم آموزشی ما به صورتی است که دانش آموزان در طول سال کلا درس نمی خوانند، الان هم که مانند دوران ما نیست که کابوس پیک شادی در کار باشد، بنابراین تعطیلات نوروز تیر خلاصی است بر پیکر دانش آموزان، زیرا پس از تعطیلات عید امتحانات پایان سال از راه می رسد و همه به صورت دسته جمعی مردود می شوند!

آداب معاشرت: به دلیل گرانی میوه و آجیل در شب عید، شما وقتی به خانه اقوام برای دید و بازدید می روید، جوری نگاه آنها بر روی دست شما و ظرف میوه و آجیل سنگین است که بعید می دانم حتی حسین رضازاده هم بتواند نگاه آنها را از روی زمین بلند کند، بنابراین شما در این دید و بازدیدها با زندگی در شرایط سخت آشنا می شوید، یعنی پسته دم دستتان است اما دستتان برای برداشتان آن یاری نمی کند، در نهایت شما پس از دید و بازدید حتی بدون اینکه یک موز بردارید، به خانه برمی گردید!