سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اسپا با ماساژ فرق داره!


شاید مهم‌ترین عاملی كه اسپا را از ماساژ متفاوت می‌كند، استفاده از خواص طبی و درمانی با قرار دادن ماسك‌های گیاهی روی پوست، بودن در فضایی معطر با موسیقی گوش‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است.


مجله سیب سبز - شقایق جعفری: شاید مهم‌ترین عاملی كه اسپا را از ماساژ متفاوت می‌كند، استفاده از خواص طبی و درمانی با قرار دادن ماسك‌های گیاهی روی پوست، بودن در فضایی معطر با موسیقی گوش‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است.

اسپا در سالن‌های زیبایی زیرمجموعه مراقبت‌های زیبایی - درمانی است كه بااستفاده از منابع طبیعی مانند عصاره بهترین میوه‌ها و گیاهان و املاح چشمه‌های آب گرم این روزها به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است، اما اسپا انواعی دارد كه هر كس می‌تواند یكی از انواع آن را برای لذت بیشتر از زندگی روزانه و رسیدن به آرامش در برنامه‌های خود بگنجاند. در این شماره یلدا ‌میهمان‌نواز و شهلا مجید‌زاده با بیش از 10 سال سابقه آموزش اسپا و ماساژ راهنمایی‌های لازم را برای شناخت و انتخاب بهتر شما ارائه می‌دهند.

اسپا درمانی

در آرامش غوطه‌ور خواهید شد

خواص طبی و درمانی آبتنی در چشمه‌های آب گرم برای تسكین دردهای عضلانی، تقویت اعصاب و حتی سیستم گوارش، قلب و ریه سال‌هاست كه تعداد زیادی را روانه چشمه‌های آب گرم سرعین، رامسر و سیستان و بلوچستان می‌كند، اما این مسیرها چند سالی است كه با افتتاح سالن‌های مجهز اسپا كوتاه شده‌اند. كافی است اراده كنید و سری به این اتاقك‌های آرامش‌بخش و معطر بزنید تا با یك بار امتحان، مشتری همیشه پاتوق‌های ریلكس شدن شوید. اسپا از ریشه لاتین خود با مفهوم گرفتن سلامتی از آب و مواد معدنی‌اش می‌آید كه از دوران قدیم با روش‌های ابتدایی و ساده‌تر درمانی با كمك گیاهان كوهی در حوضچه‌ها و چشمه‌های آب گرم جوشان دل كوه‌ها مرسوم بوده است.

اما امروز اسپا با تكنیك‌های به‌روز و استفاده از عصاره بهترین گیاهان و مواد معدنی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی زبانزد است. درمان‌هایی كه فقط جنبه تفریح و خوش‌گذرانی ندارند بلكه روش‌هایی مانند آروماتراپی، مراقبت‌های پوستی با كمك رایحه‌ها، ماساژ و مدیتیشن، سالم‌سازی برنامه غذایی و كمك ویژه به كاهش وزن، دفع سموم از بدن و گردش خون از فواید یك یا چند بار تجربه كردن اسپاست. می‌پرسید چگونه؟ در سالن‌های تخصصی اسپا محیط به گونه‏ای برای شما طراحی شده تا با تحریك حس بینایی از طریق چیدمان و رنگ دكوراسیون آرامش‌بخش، اغوای حس بویایی با رایحه‌های بی‌نظیر و طبیعی و تاثیر موزیك‌های روح‌نواز و ملایم بر حس شنوایی، تعادل باورنكردنی بین ذهن و بدن با درگیر كردن حواس پنجگانه برقرار شود. به علاوه در اسپا حس لامسه شما هم با قرار گرفتن اسكراپ و ماسك‌های طبیعی و ماساژ آرام و منظم عضلات همراه دیگر حواس برانگیخته می‌شود و شرایط را برای لبخند زدن شما به زندگی فراهم می‌كند.

اسپا در اشكال مختلف

اما اسپا هم مانند ماساژ انواع مختلفی دارد با این تفاوت كه در ماساژ شما با كمك دست با استفاده از فشارهای عضلانی و حركات دورانی مستقیما با ماهیچه‌ها در تماس بوده و آرامش را از باز شدن عضلات و اعمال فشار فیزیكی روی آنها دریافت می‌كنید، درحالی‌كه در اسپا این آرامش را به‌طور طبیعی از یك حمام در وان آب یا شیر مخلوط شده با گیاهان اعجاب‌انگیز یا قرار دادن اسكراپ‌های آرامش‌بخش روی پوست خود به درون خود منتقل می‌كنید. پس برای اینكه بتوانیم به انتخاب شما در ارائه خدمات اسپا در سالن‌های SPA جهت دهیم آنها را به چند نوع متنوع و پرطرفدار تقسیم می‌كنیم.

اسپا از نوع دكتر ماهی

از چند سال قبل فیش‌اسپا به عنوان اولین روش‌های برطرف كردن تنش و حتی پاكسازی پوست و انگشتان پا در بیشتر آرایشگاه‌های كوچك و بزرگ شهر راه‌اندازی شد. در این روش فرد پای خود را درون یونیت‌های مخصوص فیش اسپا گذاشته و ماهی‌ها به سرعت دور پای شما جمع می‌شوند و با شناسایی بخش‌های خشك و مرده پوست‌تان با حالت مكش سلول‌های ضعیف و زبر شده را جدا كرده و از آنها تغذیه می‌كنند. در این روش علاوه بر اینكه در مدتی كوتاهی لطافت به پوست پای شما برمی‌گردد، اضطراب و تنش‌ها خارج و با ایجاد حسی جالب و تكرار نشدنی با ماهی‌ها به آرامشی خاطره‌انگیز خواهید رسید.

مدت: 15 تا 30 دقیقه

هزینه: 30 تا 80 هزار تومان


اسپا در چشمه‌های آبگرم

اگر لذت آب‌تنی در چشمه‌های آبگرم را تجربه كرده باشید این اسپا انتخاب همیشگی شما خواهد شد. در سالن‌های اسپا حوضچه‌ها و وان‌هایی برای مشتریان تعبیه شده كه شما با وارد شدن به آنها هیچ تفاوتی با چشمه‌های آبگرم طبیعی و سنتی احساس نخواهید كرد. فضا كاملا سنتی و طبیعی به گونه‌ای طراحی شده كه حتی عطر و بوی گوگرد و املاح معدنی هم به مشام شما خواهد رسید، این حوضچه‌های گیاهی یا وان‌های مخصوص با استفاده از آب دریا و چشمه‌های معدنی پر و آماده شده تا به صورت هیدروتراپی جسم شما را درمان و روح‌تان را صیقل دهد.

مدت: 30 دقیقه تا یك ساعت

هزینه: 80 تا 120 هزار تومان

اسپا درمانی

سیرن اسپا

در این نوع اسپا كه مخصوص پوست تمام بدن است، ابتدا پوست را با كرم‌های تشكیل شده از شن و نمك شست‌وشو داده و بعد از آن از ماسك‌های طبیعی و گیاهی مغذی به مدت 30 دقیقه استفاده‌می‌کنند، سپس از روغن‌های گیاهی و طبی تایلندی و لوسیون‌های خوش عطر آلوورا یا رایحه‌های مخصوص و مورد علاقه شما استفاده می‌شود تا پوست‌های خشك و خشن را ترمیم و آرامش را به سلول‌های مرده سطح پوست شما منتقل كنند. سیرن اسپا با تاثیر بی‌نظیری كه بر پوست بدن شخص دارد، فرآیند بازگشت شادابی و جوانی را به پوست تسریع می‌بخشد و به سادگی تمام قسمت‌های زبر و خشن پوست را ترمیم می‌كند.

مدت: 45 تا 90 دقیقه

هزینه: 150 تا 180 هزار تومان

اسپای مخصوص آقایان

به‌طور معمول مردها كمتر سراغ ماساژ، اسپا و روش‌های اینچنینی برای دریافت انرژی و آرامش می‌روند اما این فرصت را از دست ندهید چراكه ساعت‌های طولانی پشت میز نشستن یا سرپا ایستادن شما در محل كار یا افزایش خستگی عضلات با بالارفتن سن و سال مسئله‌ای نیست كه با خواب ساده و دوش گرفتن حل شود. اسپای پشت مخصوص شما آقایان طراحی شده است كه در این روش با استفاده از ماسك‌های تقویت‌كننده قسمت‌های كتف، شانه‌ها و گردن شما به‌طور كامل اسكراپ می‌شود. این كار نه‌تنها به گردش خون و عملكرد بهتر رگ‌ها، قلب و عروق كمك می‌كند بلكه باعث می‌شود تا منافذ باز چربی شما هم بسته و پوستی همیشه لطیف و روحیه‌ای همیشه جوان داشته باشید.

 مدت: 45 تا 60 دقیقه

هزینه: 100 تا 120 هزار تومان


اسپای دست و پا

این اسپا هم به صورت مجزا و هم در یك پكیج به شما ارائه خواهد شد، بنابراین در هر دو حالت اسپای دست و پا در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول پوست پا و دست به‌ویژه در قسمت‌های زبر و خشن كاملا پاكسازی و ترمیم می‌شود و در مرحله بعد دست‌ها و پاها با ماسك‌های مفید و معطر گیاهی و روغن‌های مخصوص تایلندی ماساژ داده‌‌می‌شود و در آخر لوسیون مخصوص روی هر دو ناحیه‌ مورد نظر پخش شده و بعد از 15 دقیقه برداشته می‌شود. این نوع اسپا علاوه بر رفع خستگی‌های مزمن و آرتروزهای مفاصل دست‌ها و پاها، حس خوشایندی از آرامش و سبكی را به شما القا می‌كند.

مدت: 60 تا 90 دقیقه

 هزینه: 100 تا 140 هزار تومان

اسپا درمانی

اسپا در وان منزل، یك روش خانگی برای آوردن سالن اسپا به خانه شما

یكی از بهانه‌های منطقی و همیشگی ما برای صرف‌نظر كردن از رفتن و تجربه سالن‌های اسپا، قیمت بالای ارائه خدمات آنهاست كه به نظر عیب بزرگی محسوب می‌شود. با این حال پیشنهاد ما این است كه ناامید نشوید. اگر شما هم اهل ریلكس كردن با دوش گرفتن یا خوابیدن در وان با موزیك دلنشین و استفاده از روغن‌های ماساژ برای فرار از خستگی‌های روزمره زندگی هستید، می‌توانید با كمك آب زلال و معطر كردن آن با عصاره‌های گیاهی و طبیعی اسپا را در چند قدمی خود تجربه كنید.

برای این كار كافی است چند تكه خیار، چند برگ نعناع تازه و چند برش لیمو به آب زلال درون وان اضافه كنید تا ببینید كه تركیب این خوراكی‌های طبیعی با بخار آب حمام چه طراوت فوق‌العاده‌ای به پوست و از همه مهم‌تر سلامت روان شما می‌بخشند. ما به شما قول می‌دهیم هیچ‌گاه از اینكه وقت خود را به تجربه یك اسپای طبیعی اما خانگی اختصاص داده‌اید و آرامشی تكرار نشدنی را به خود هدیه داده و استرس را از خود دور كرده‌اید، پشیمان نخواهید شد. این روزها این كمترین كاری است كه با هزینه كم اما با نتیجه عالی می‌توانید برای فرار از تنش‌ها انجام دهید.


ویدیو مرتبط :
نمایی از داخل سالن ماساژ اسپا یانا ویژه بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این ساندویچ با بقیه ساندویچ ها فرق داره!


ابتدا سینه‌های مرغ را به شکل خلالی خرد کرده به همراه ادویه و زعفران با حرارت زیاد سرخ کنید تا استیکی شود، می‌توانید بعد از سرخ شدن کمی پودر پیاز به فیله‌ها نیز اضافه کنید.


مجله زندگی ایده آل:

ساندویچ باز

موادلازم:

  •   نان سیب‌زمینی: یک عدد
  •  سینه مرغ: 500 گرم
  •  پیازچه ریز شده: یک‌سوم لیوان
  •  جعفری ریز شده: یک‌سوم لیوان
  •  پنیر پیتزای رنده شده: نصف لیوان
  •  سس سالسا: سه قاشق غذاخوری
  •  سس خردل: دو قاشق غذاخوری
  •   نمک، فلفل، ادویه کاری و زعفران خشک: به میزان لازم

روش تهیه:

1. ابتدا سینه‌های مرغ را به شکل خلالی خرد کرده به همراه ادویه و زعفران با حرارت زیاد سرخ کنید تا استیکی شود، می‌توانید بعد از سرخ شدن کمی پودر پیاز به فیله‌ها نیز اضافه کنید.

2. پیازچه،‌ جعفری، پنیرپیتزا و سس‌ها را اضافه کنید، همه مواد را به هم می‌زنید و از روی حرارت برمی‌دارید.

3. اسنک رویه نان سیب‌زمینی را همانند عکس هشت برش کرده و داخل آن را کمی خالی می‌کنید. مواد را داخل نان پر کرده و به مدت 10 دقیقه داخل فر می‌گذارید تا طعم مواد به خرد نان برود. می‌توانید قبل از پر کردن مواد داخل نان کف نان چند ورقه پنیر گودا قرار دهید.