سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از توجه دیگران می ترسم



 

 

 

نوجوانان,ترس و نگرانی

 

گاهی نوجوانان در جمع ، دچار یکسری از حالات اضطرابی می شوند. از جمله این حالات اضطرابی ، اضطراب اجتماعی است، فرد از اینکه مورد توجه قرار گیرد و ضعف او بر دیگران مشخص شود، دچار ترس و نگرانی می شود. با استفاده از راهکارهای مناسب، این مشکل قابل حل است.

 

نوجوان

 

گاهی در جمع، دچار ترس و نگرانی می شوم. وقتی معلم از من درس می پرسد، اضطراب سراسر وجودم را می گیرد. وقتی با افراد غریبه صحبت می کنم، دچار لکنت زبان می شوم و یا خوب نمی توانم صحبت کنم.... از این مسئله بسیار نگران بودم که به سراغ مشاوره مدرسه ام رفتم، بعد از صحبت با او متوجه شدم من دچار اضطراب اجتماعی هستم. او گفت این مشکل، قابل حلی است. بعضی نوجوانان دچار این مشکل می شوند و با تلاش و تمرین می توانند براین مشکل غلبه پیدا کنند.

 

مشاورم گفت : اضطراب اجتماعی یعنی مضطرب شدن در موقعیتهای اجتماعی و ترس از، طرد شدن از طرف دیگران. یعنی اجتناب از بسیاری فعالیتها و موقعیتهای که باید ابراز وجود کنم.

 

بعد از کمی صحبت و گفتگو با مشاورم به این نتیجه رسیدم، علاوه بر این گاهی از موقعیتهای که کمی واهمه دارم، اجتناب و دوری می کنم و از بعضی فعالیتها، بعنوان مثال شرکت در فعالیت های گروهی در مدرسه یا صحبت کردن و بازی کردن در جمع دوستان و اقوام خودداری می کنم و دیگران اکثر اوقات من را بعنوان یک نوجوان گوشه گیری و ساکت می شناسند.

 

اضطرابم گاهی به شکل های ترس از عمل کردن در جمع، ترس از تعارض و برخورد، ترس از عدم تایید، ترس از صمیمت، یا اضطراب برای جرات ورزی ظاهر می شود.

 

وقتی اینگونه موقعیتها را حدس می زنم، بیشتر و بیشتر خودم را کنترل می کنم تا در این موقعیتها قرار نگیرم و فکر می کنم، در این شرایط حتما دیگران به من می گویند چقدر تو بی کفایتی. البته بعد از گفتگو با مشاورم متوجه شدم، بسیاری از این افکار افراطی و مبالغه آمیز است. اصل ترس من به این دلیل است، وقتی مورد توجه قرار بگیرم و نتوانم به خوبی از عهده مسئولیتم برآیم و ضعف من، برای همه مشخص شود، و دیگران درمورد من، بد قضاوت کنند، دچار اضطراب و نگرانی می شوم.

 

همچنین مشاورم به من آموزش داد، هر نگرانی و اضطرابی سه ویژگی دارد:

 

**افکار منفی به سراغم می آید و از اینکه دیگران در مورد عملکرد من قضاوت کنند و من نتوانم کفایت و شایستگی نشان دهم. دچار استرس و ناراحتی می شوم. البته گاهی از وجود این افکار اطلاع ندارم.

 

**بدنبال افکار منفی حالت های فیزیکی و جسمی مانند عرق کردن یا احساس خستگی کردن، تهوع و معده درد در من ایجاد می شود. و حالت روحی مرا تشدید می کند.

 

** وقتی افکار منفی در من شدید شد و حالتهای جسمی بوجود می آید، دچار بازداری های مختلف و متنوعی مانند عدم یادآوری، دستپاچه شدن می شوم و سعی می کنم تا جای که ممکن است از انجام کاری طفره بروم.

 

بعد از فهمیدن این سه ویژگی، با کمک مشاورم سعی کردم راهکارهای مناسب، برای از بین بردن مشکلم استفاده کنم. بعنوان مثال : مهارتهای اجتماعی خودم را تقویت کنم، افکار مناسب مانند " اینکه ارزش من فقط به واکنشهایی که از دیگران دریافت کنم، نیست. " را جایگزین این افکار منفی کنم.

 

پیشرفتها و موفقیتهایم را، برای خودم لیست می کنم و به آنها هر روز نمره می دهم تا عملکرد خودم را ارزیابی کنم و از پیشرفتهایم احساس لیاقت و شایستگی در من ایجاد شود

 

از تنفس عمیق، یا ریلکسیشن استفاده کنم تا در هر شرایطی بدن و ذهنم را آرام کنم. آرامش درونی از شدت یافتن مشکلم جلوگیری می کند. همچنین هر زمان، افکار منفی به سراغم آمدند، حواسم را به چیز دیگری جلب کنم، یا فعالیتی دیگری انجام دهم تا بتوانم فعالیت مورد نظر را به خوبی انجام دهم

 

پیشرفتها و موفقیتهایم را، برای خودم لیست می کنم و به آنها هر روز نمره می دهم تا عملکرد خودم را ارزیابی کنم و از پیشرفتهایم احساس لیاقت و شایستگی در من ایجاد شود. در نهایت خودم را در معرض ارتباط با دیگران، صحبت کردن در جمع، دوستان و اقوام و آشنایان قرار دهم.

 

با انجام دادن راهکارهای مشاورم و تلاش خودم، بعد از مدتی از دیدن این همه پیشرفت، خوشحالم، و از زندگی بیشتر راضی هستم. انگیزه و انژری پیدا کردم و برای آینده ام نقش های خوبی، برنامه ریزی کرده ام. دوست دارم همه کسانی که مانند من هستند این متن را ببینند و از آن استفاده کنند.

 

با آرزوی موفقیت برای همه کسانی که مانند من هستند و دوست دارند تغییر کنند.

منبع:تبیان


ویدیو مرتبط :
از مرگ می ترسم (چکار کنم ترسم کم بشه؟)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به مارك كالایی كه می‌خرید توجه كنید



 

توجه به مارک کالا

 

 

حضور كالاهایی با برندهای متفرقه كه نام آنها نزدیك به برندهای اصلی و اورجینال است نه تنها باعث سردرگمی خریداران شده است، بلكه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال را نیز در پی داشته است.

 


برندهایی مانند GENEROUS، MAXOR و... از برندهای متفرقه‌ای هستند كه اكثر خریداران به دلیل نزدیكی نام آنها با برندهای اصلی اقدام به خرید می‌كنند و حتی برخی از خریداران مبتدی تا مدت‌ها متوجه نمی‌شوند، آنچه خریده‌‌اند یك نمونه كپی شده از نمونه‌های اورجینال است.

 


جالب اینجا است كه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال در این زمینه به جایی نرسیده است و به همین دلیل این كالاها بدون هیچ مشكلی در بازار

 


خرید و فروش می‌شوند. فعالان بازار معتقدند گرایش خریداران به استفاده از این كالاهای ارزان قیمت باعث ورود گسترده این كالاها به بازار شده است و اگر این كالاها در بازار مشتری نداشته باشند به این گستردگی وارد بازار نمی‌شوند. در این رابطه گفت‌و‌‌گوی كوتاهی با یكی از فعالان بازار رایانه داشتیم كه می‌خوانید:

 


در مورد كالاهایی كه با برندهای نزدیك به اورجینال در بازار به فروش می‌رسند توضیح دهید.

 

 

 

این كالاها چگونه با وجود تقلبی بودن به این راحتی در بازار خرید و فروش می‌شوند؟

 


در حال حاضر با توجه به شرایط بازار مصرف‌كنندگان خواهان خرید كالاهای ارزان قیمت هستند و اكثرا با آگاهی نسبت به این موضوع كه كالایی كه می‌خرند تقلبی یا با نام شبیه به اصل است آن را خریداری می‌كنند.

 


در حال حاضر هم در بازار موس، وب‌كم، هدفون و... نمونه‌هایی كه با نام شبیه به اصل به فروش می‌رسند موجودند.

 

 


اختلاف قیمت‌ها در چه حد است؟

 


كالاهایی كه با نام شبیه به اصل به روش می‌رسند حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزن‌تر از نمونه‌ای اورجینال هستند.

 



آیا نظارتی در بازار برای جلوگیری از فروش این كالاها صورت نمی‌گیرد؟

 


در شرایط فعلی حتی برخی از عرضه‌كنندگان اورجینال هم در كنار محصولات خود نمونه‌های تقلبی را نیز به فروش می‌رسانند. علت هم روشن است. قیمت پایین این كالاهای تقلبی. با این شرایط نظارت چندانی هم بر بازار نمی‌شود، زیرا در این صورت بازار راكدتر از قبل می‌شود.