سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از این عارضه سالمندی پیشگیری کنید



عارضه سالمندی,مردان سالمندان, زنان سالمند

 

شکستگی لگن:BMI پایین یک عامل خطر جدی برای شکستن استخوان لگن در میان مردان میانسال در مقایسه با زنان است.

 

خطر شکستگی لگن در مردان کم وزن با مصرف کاروتنوئیدها کاهش می یابد.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور و وزارت بهداشت این کشور در سمینار پوکی استخوان آسیا اعلام نمودند که مصرف کاروتنوئیدها موجب کاهش خطر شکستگی استخوان لگن در مردان میانسال کم وزن می شود. مردان کم وزن (با شاخص توده بدن یا BMI کمتر از 20) بیشتر در معرض خطر شکستگی استخوان لگن قرار دارند.

 

در این مطالعه پژوهشگران ارتباط بین کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدان موجود در رژیم غذایی و خطر شکستگی لگن را در مقادیر مختلف BMI در 63257 مرد و زن 45 ساله بررسی کردند.

 

در این گروه 1630 مورد شکستگی لگن در فاصله سال های 1993 تا 2010 مشاهده شد. نکته مهم این بود که این مطالعه نشان داد BMI پایین یک عامل خطر جدی برای شکستن استخوان لگن در میان مردان میانسال در مقایسه با زنان است.

 

همچنین مشخص شد که با افزایش مصرف سبزیجات و کاروتنوئیدها به ویژه بتا کاروتن، خطر شکستگی لگن در مردان کاهش می یابد. این اثرحفاظتی در مردان لاغر بیشتر از سایر مردان بود. این ارتباط در زنان مورد مطالعه مشاهده نشد.

 

کاروتنوئیدها که در میوه و سبزیجات (به ویژه در سبزیجات با رنگدانه زرد و نارنجی) یافت می شوند، در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. نتایج این مطالعه برای تدوین برنامه های پیشگیری از شکستگی استخوان لگن به ویژه در آسیا حایز اهمیت است.

منبع: سیمرغ


ویدیو مرتبط :
عارضه ای به نام چاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای پیشگیری از پیرشدن پوست



تابش خورشید هوای خشک آلودگیهای محیطی کشیدن سیگار واسترس باعث می شوند که پوست شما شفافیت ورطوبت خود راازدست بدهد.وچین های ریزوعمیق تربرروی پوست شماایجادوبه مرورزیاد شوند.کسانی که چین وچروک کمتری داشته اند از مقدار زیادی سبزیجات لوبیا ماهی شیرکم چرب وچای در وعده های غذایی شان استفاده کردند .کسانی که چین وچروک بیشتری دارند زیاددرمعرض تابش خورشید قرار داشته اند.خوردن آب معدنی به دلیل داشتن املاح کیک نان روغنی شیرینی گوشت قرمز ولبنیات پرچرب احتمال بروز چین وچروکها را درپوست شما افزایش می دهد.


پیشگیری ودرمان چین وچروک پوست

حمام آفتاب نگیرید وسعی کنید بین ساعت 10 صبح الی 3 بعدازظهر ازقرار گرفتن در آفتاب پرهیز کنید .اگرمجبور به رفت وآمد در این ساعات هستید ازلباسهای محافظ نظیر یک کلاه یا پیراهن آستین بلند استفاده کنید .قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید ازلوسیون های ضد آفتاب برای کمک به پوست خود جهت محافظت از اشعه ماوای بنفش استفاده کنید.به یاد داشته باشید که دوباره هرزمان که لازم بود لوسیون رابه کار برید همیشه از محصولاتی استفاده کنید کنید که دارای فاکتور spfمحافظت ازآفتاب 15 یابالاتر باشند. به پشت بخوابید وقتی که به صورت طاق باز خوابیدید اثرات کشیدگی جاذبه روی پوست شما به حداقل می رسد.صورت خود رازیاد نشویید (2بار در روز کافی است )وازصابونهای خشن وزبر پرهیز کنید زیراشستن زیاد باعث کم شدن چربی ورطوبت پوست می شود.