سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ادویه های مفید برای دیابتی ها



دیابت,درمان دیابت,داروی گیاهی دیابت

دیابت بیماری است که به ندرت قابل بهبود است و تنها می توان این بیماری را کنترل کرد.

دیابت بیماری است که به ندرت قابل بهبود است و تنها می توان این بیماری را کنترل کرد. در صورت رعایت نکردن نکات تغذیه ای به تدریج بیماری وخیم تر می شود و به ارگان های بدن آسیب می رساند. از این رو کنترل این بیماری اهمیت زیادی دارد. برخی از ادویه ها برای کنترل این بیماری مفید است.

دارچین: به نقل از سایت «هلث نیوز»، این ادویه روند سوخت و ساز گلوکز را بهبود می بخشد. این ادویه حاوی ماده ای است که به سلول های بدن در جذب قند کمک می کند.

میخک: نسبت به دارچین دارای خاصیت ضدالتهابی بیشتری است در نتیجه برای کنترل دیابت مفید است.

فلفل قرمز: بیماری دیابت در نخستین مرحله روی روند گردش خون تاثیر می گذارد. گردش خون کند می شود و خون به قسمت های تحتانی بدن جریان پیدا می کند. در فلفل قرمز ماده ای وجود دارد که گردش خون را تقویت می کند.

مریم گلی: دیابت کنترل نشده به سلول های مغز آسیب می رساند و در نهایت باعث بیماری آلزایمر می شود. مریم گلی با ترمیم سلول های مغز با بیماری آلزایمر مقابله می کند.

زردچوبه: این ادویه گردش خون را تقویت و تعادل بدن را حفظ می کند. دیابت با ضعیف کردن سیستم ایمنی، روند درمان عفونت ها را کند می کند اما خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهابی زردچوبه سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سیر: این گیاه مفید برای قلب، قابلیت پمپاژ قلب را بالا می برد. به همین دلیل سیر برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

 منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
ادویه ترکیبی مدرن و ادویه پایه به صورت فله و بسته بندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدس؛ خوراكی مفید برای دیابتی‌ها



 

آیا می دانید،عدس؛ خوراكی مفید برای دیابتی‌ها

 


عدس به دلیل داشتن فیبر بالا و شاخص قندی پایین برای افراد دیابتی مفید است.

 

 

«عدس» سرشار از پتاسیم است و در كنار منیزیم برای فشارخونی‌ها مناسب است و باعث باز شدن عروق خونی بیماران قلبی و عروقی می‌شود.

 


عدس همچنین به دلیل داشتن كلسیم و فسفر، موجب سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود. عدس به دلیل داشتن B۶، اسید فولیك و ‌آهن برای افراد كم‌خون مفید است و همچنین به دلیل این‌كه سرشار از منگنز و روی است، برای رشد كودك و سلامت بسیار مفید است.

 

 

در عدس آنتی‌اكسیدانی به نام سلنیوم وجود دارد كه ضد رادیكال‌های مضر در بدن است و كمبود آن در بدن سبب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

 

عدس به دلیل داشتن فیبر بالا و شاخص قندی پایین برای افراد دیابتی مفید است و باعث كاهش قند خون و چربی خون می‌شود.