سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اختلال نعوظ در مردان، علل و راه درمان آن



اختلال نعوظ, علل ایجاد اختلال نعوظ در مردان, درمان اختلال نعوظ

علت بروز اختلال نعوظ هر چیزی باشد، اگر درمان نشود، پیامدهای تلخی به همراه دارد

 

رابطه زناشویی خود را تقویت کنید
توانایی جنسی، اندازه آلت تناسلی و هر چه به عملکرد جنسی مردان مربوط باشد، حساسیت زیادی را در آنان بر می انگیزد. با وجود این به دلیل احساس شرم و نیز تابو بودن مشکلات جنسی معمولا از آن صحبتی نمی شود و حتی مردانی که در عملکرد جنسی خود دچار مشکل هستند، ممکن است تمایلی به صحبت با پزشک در مورد مشکلشان نداشته باشند. اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان به این مشکل مبتلاست و یا علاقه مندید در مورد مشکل نعوظ بیشتر بدایند، ما را با خواندن این مطلب همراهی کنید.

 

اختلال نعوظ در مردان
نعوظ به بزرگ و سفت شدن آلت تناسلی مردان هنگام تحریک و برانگیختگی جنسی گفته می شود. بنابراین وقتی مردی، توانایی ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ به مدت کافی برای انجام عمل مقاربت جنسی را ندارد، با اختلال نعوظ مواجه هستیم که در زبان عامیانه گاهی از آن به عنوان ناتوانی جنسی یاد می شود.

باید توجه داشت که تقریبا همه مردان در طول زندگی خود گاهی نرسیدن به حالت نعوظ را تجربه می کنند اما این حالت تا وقتی که در عملکرد جنسی فرد مشکل ایجاد نکند، آن را غیرممکن نسازد و سبب نارضایتی مداوم نشود، اختلال نعوظ نامیده نمی شود.

 

اختلال نعوظ, علل ایجاد اختلال نعوظ در مردان, درمان اختلال نعوظ

استرس (شغلی، مالی، زناشویی) و اضطراب نیز ممکن است دستیابی به نعوظ را دشوار سازد

 

علت ایجاد اختلال نعوظ
متخصصان بروز اختلال نعوظ را ناشی از عوامل عضوی و عوامل روان شناختی می دانند.

 

- علت های جسمی اختلال نعوظ
علل عضوی معمولا در نتیجه یک بیماری زمینه ای موثر بر عروق خونی یا اعصاب تامین کننده آلت تناسلی مرد یا بر اثر مصرف داروهای تجویزی متعدد، مواد مخدر، الکل، سیگار و یا شرایطی مانند دیابت و بیماری های قلبی به وجود می آید.

 

- علت های روانی اختلال نعوظ
عوامل روان شناختی برای جلوگیری از نعوظ، نیز می تواند به یک محل، زمان، فردی خاص و یا تحریک جنسی اندک مربوط باشد. به عنوان مثال یک مرد ممکن است هنگان رابطه جنسی با فردی غیر از همسرش دچار مشکل نعوظ شود؛ در حالی که هنگام رابطه جنسی با همسرش مشکلی ندارد و یا مرد دیگری ممکن است برای رسیدن به نعوظ به محیط خلوتی که در آن هیچ نوع اسباب حواس پرتی وجود نداشته باشد، نیازمند باشد.

 

گاهی نیز تحریک نشدن و نرسیدن به نعوظ به خاطر آن است که افراد به جای آن که بر محرک جنسی (مثل حضور همسر) توجه کنند، به افکار نگران کننده ای که ذهنشان را پرکرده مثل «دوباره موفق نمی شوی»، توجه می کنند.

 

استرس (شغلی، مالی، زناشویی) و اضطراب نیز ممکن است دستیابی به نعوظ را دشوار سازد مردی که مشکل نعوظ را تجربه می کند ممکن است نگران تکرار آن در دفعات بعد باشد. این اضطراب می تواند به «اضطراب عملکرد»، و یا ترس از شکست جنسی بیانجامد و مرد را از برقراری رابطه جنسی گریزان سازد.


احساس گناه نیز یکی از علل ایجاد اختلال نعوظ است. مردی که نسبت به رابطه جنسی نگرش منفی داشته و همیشه آن را امری زشت و منفور می پنداشته و یا هشیار یا ناهشیار هنگام رابطه جنسی دچار احساس گناه می شود، ممکن است دچار اختلال نعوظ شود؛ مشکلی که به نوبه خود زمینه ساز تشدید احساس گناه مردی ست که معتقد است نمی تواند همسرش را به خوبی از لحاظ جنسی تامین نماید.


افسردگی هم ضمن این که یک علت شایع بروز اختلال نعوظ است، پیامد دردناک این اختلال نیز هست. مرد دچار این اختلال علاوه بر آن که لذت ارضای جنسی را از دست می دهد، به خاطر احساس بی کفایتی و مشکلاتی که این اختلال در زندگیش ایجاد می کند، افسرده می شود. اعتماد به نفس پایین و احساس بی کفایتی، نیز علت و پیامد اختلال نعوظ به ویژه در مردانی که نسبت به توانایی جنسی خود حساسیت زیادی دارند، است. این گونه مردان معمولا توانایی خود را در دست یابی به نعوظ را به عنوان مردانگی خود در نظر دارند.


سابقه مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتن در دوران کودکی، سابقه ضربه روانی، نیز می تواند با اختلال نعوظ در ارتباط باشد. آن چه در رابطه بین همسران می گذرد، نیز ممکن است اختلال نعوظ را در پی داشته باشد. مثلا گاهی اختلال نعوظ ناشی از احساس خشمی است که مرد نسبت به همسرش دارد؛ خشمی که نمی تواند آن را مستقیما ابراز کند.


ناتوانی برای اعتماد کردن به همسر، فشار از طرف همسر، انتظارات همسر، ارتباط ضعیف با همسر و تحقیر شدن از جانب وی می تواند به جلوگیری از نعوظ بیانجامد. این مسائل ضمن ایجاد پریشانی و نگرانی در همسران، به مرور علاقه آنان نسبت به یکدیگر و رابطه جنسی کاهش داده و حتی زمینه ساز جدایی آنان می شود.

 

علل ایجاد اختلال نعوظ در مردان,اختلال نعوظ, درمان اختلال نعوظ

احساس گناه نیز یکی از علل ایجاد اختلال نعوظ است

 

برای درمان اختلال نعوظ چه باید کرد؟
علت بروز اختلال نعوظ هر چیزی باشد، اگر درمان نشود، پیامدهای تلخی به همراه دارد. در ادامه به شما گفته می شود چاره چیست؟

 

- واقع گرا باشید
برخی از افراد دارای این انتظار غیرواقع گرایانه هستند که رابطه جنسی آن ها باید در همه اوقات پرشور و فوق العاده باشد. وقتی این انتظار برآورده نمی شود یا ناراحت و خشمگین می شوند و یا پس می کشند و کاملا میل جنسی شان را از دست می دهند. در حالی که کیفیت رابطه جنسی، میل یا سفتی نعوظ از زمانی به زمان دیگر فرق می کند.

 

- مزاحم ها و مراحم های رابطه جنسی را بشناسید
عقاید مربوط به شرایط مطلوب برای رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر فرق می کند. به عنوان مثال برخی افراد به روشن کردن شمع هنگام رابطه جنسی علاقه مندند. برخی دوست دارند چراغ را خاموش کنند. برخی به رابطه جنسی در صبح علاقه مندند و برخی شب.

 

از سوی دیگر شرایط نامطلوب مانند گریه بچه، زنگ تلفن، اختلاف نظر با همسر در رابطه جنسی نیز موقعیت را نامساعد کرده و باعث می شود فرد به نعوظ دست پیدا نکند. مسلما افزایش عواملی که رابطه جنسی را بهتر می کنند و کاهش عواملی که مانع رابطه جنسی می شوند، موجب احساس رابطه جنسی خوشایند می شوند. گرچه معمولا شناسایی عوامل مشکل آفرین در برانگیختگی جنسی، به ویژه اگر این عوامل قبلا موجب بازداری رابطه جنسی نبوده اند، دشوار است اما قطعا بیشتر زن و شوهرها می توانند زندگی جنسی خود را با فراهم کردن شرایط مناسب برای خود و همسرشان، بهبود بخشند.

 

- رابطه زناشویی خود را تقویت کنید
این که یک مرد تا چه اندازه با همسرش جور یا به وی علاقه مند است، نگرش وی نسبت به همسرش چیست و همسرش تا چه اندازه از نظر جنسی برای وی جذاب است، بیانگر احساس و علاقه ای است که مرد نسبت به رابطه جنسی با همسر و برانگیختگی جنسی هنگام رابطه با وی دارد و از سوی دیگر این موضوع که همسر یک مرد تا چه اندازه در رابطه جنسی احساس راحتی می کند و نسبت به آن تمایل دارد، نیز می تواند برانگیختگی جنسی مرد و رسیدن وی به حالت نعوظ را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین تقویت رابطه عاطفی و پیوندهای زناشویی نه تنها موجب برانگیختگی جنسی زن و شوهر می شود؛ بلکه باعث می شود همسر فرد نیز برای آماده سازی و رساندن وی به حالت برانگیختگی تمام تلاش خود را به کار گیرد.

 

منبع :

ماهنامه سپیده دانایی

bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
درمان مشکل نعوظ در مردان متاهل در طب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناتوانی جنسی در مردان؛ علل و درمان آن



 

 

ناتوانی جنسی,درمان ناتوانی جنسی,ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی

 

ناتوانی جنسی در مردان چیست؟

ناتوانی جنسی-ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی حفظ نماید.

اگر چه ناتوانی جنسی در مردان مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌گردد ولی قابل درمان نیز هست.ناتوانی جنسی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص و یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود ولی می‌تواند به صورت دایمی و مزمن باقی بماند. مواردی مثل بیماری‌های مزمن، داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر ناتوانی جنسی شده و مطمئن باشید که در صورت ابتلا به آن مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی نمایید.

کمک پزشک معالج همیشه قابل دسترسی است. پس از ملاقات با جراح کلیه و مجاری ادراری که در اغلب موارد، آموزش لازم در اینگونه موارد را دیده است، توصیه‌های لازم در اختیار شما گذاشته می‌شود. مجدداً به خاطر داشته باشید که ناتوانی جنسی با موفقیت قابل درمان است.

 

نعوظ چگونه ایجاد می‌شود؟

برای اینکه نعوظ یا راست شدن آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ گردد. یک مرد تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند.

جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری می‌باشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد.

سبب شناسی

ناتوانی جنسی می‌تواند به علت عیوب عضوی و یا روانی ایجاد گردد. عوامل متعددی در ایجاد نعوظ و اخلال ایجاد می‌کنند. در ابتلای هر کدام از اعضا و دستگاه‌های دخیل در نعوظ که در بالا ذکر شد ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.

مثلاً وقتی مردی استرس و افسردگی داشته و یا نگران این باشد که نمی‌تواند عمل دخول را انجام دهد، دچار ناتوانی جنسی می‌گردد که به آن ناتوانی جنسی روانی می‌گویند. در بیش از نیمی از موارد،ناتوانی جنسی در مردان به علت بیماری یا جراحی و تصادف منجر به صدمات عروقی عصبی به وجود می‌آید. داروها و علل هورمونی نیز می‌توانند در ناتوانی جنسی مردان مؤثر باشند.

از میان بیماری‌های موثر در ناتوانی جنسی در مردان باید از بیماری قند یا دیابت نام برد که ایجاد ضایعات عروقی عصبی کرده و هجوم جریان خون به داخل آلت را در هنگام تقاضای جنسی مختل نموده و ناتوانی جنسی ناشی از مرض قند را ایجاد می‌کند.حفظ رژیم غذایی، ورزش و کنترل قند خون به وسیله دارو زیر نظر پزشک مربوطه مشکل را حل می‌نماید، ولی در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن ایجاد می‌کند که درمان آن مشکل است.

 

 

ناتوانی جنسی,درمان ناتوانی جنسی,ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی

 

ناتوانی جنسی-یکی دیگر ازعلل عضوی ناتوانی جنسی در مردان، بیماری‌های قلبی عروقی می‌باشد که در آن جریان خون به داخل آلت کاهش یافته و شخص نعوظ کافی پیدا نمی‌کند. به علاوه گهگاه وریدها که وظیفه احتباس خون در داخل آلت را بر عهده دارند به خوبی عمل نکرده و شخص نمی‌تواند نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی پایدار نگاه دارد. به این حالت ناتوانی جنسی وریدی می‌گویند.

 

جراحی‌های وسیع لگنی که برای کنترل سرطان پروستات، مثانه و روده بزرگ به کارگرفته می‌شود، به علت اینکه در آن جراح سعی در برداشتن کامل تمام بافت‌های اطراف سرطان را دارد، سبب صدمه به عروق و اعصاب مسئول ایجاد نعوظ گردیده و نهایتاً ناتوانی جنسی در مردان را ایجاد می‌کنند.

صدمات نخاعی به علت مرکزیت این عضو برای انتقال دستورات مغزی به اعضای بدن می‌تواند باعث ناتوانی جنسی در مردان گردد.

از مواد شیمیایی مؤثر در ایجاد ناتوانی جنسی در مردان باید به داروهای ضد فشار خون و داروهای عصبی و ضد افسردگی اشاره نمود. به این نوع، ناتوانی جنسی دارویی می‌گویند. البته در اینجا پزشک است که به شما جهت ادامه یا قطع دارو توصیه لازم را خواهد نمود و قطع خود سرانه دارو عوارض دیگری را می‌تواند در پی داشته باشد. الکل نیز باعث آسیب کبدی،اختلالات هورمونی و صدمات رشته‌های عصبی گردیده و در بعضی از مواقع منجر به ناتوانی جنسی دایمی می‌گردد.نارسایی کلیه و کبد نیز به لحاظ ایجاد تغییرات هورمونی اغلب این عارضه ی ناتوانی جنسی را به دنبال خواهند داشت.

 

چگونه ناتوانی جنسی درمان می‌شود؟

درمان ناتوانی جنسی-ابتدا دو قدم برای حل مشکل ناتوانی جنسی وجود دارد.

در قدم اول پزشک نیاز دارد علت ناتوانی جنسی را جستجو نماید و در قدم دوم پزشک به شما کمک می‌کند که درمان مناسب را انتخاب نمایید.

پزشک چگونه علت را پیدا می‌کند؟ پس از سؤالات کافی در مورد نحوه شروع و پیشرفت بیماری و حالت روحی فرد مبتلا، پزشک معاینات کامل به عمل می‌آورد تا از صحت مقدار فشار خون، کار اعصاب و ساختمان آلت اطمینان حاصل نماید.

او سپس ممکن است انجام آزمایش بررسی نعوظ شبانه در حالت خواب را توصیه نماید که کمک زیادی برای افتراق علت عضوی یا روانی می‌کند. در کنار آن، بررسی وضعیت هورمون‌ها و قند خون و یا نحوه جریان خون به داخل آلت ممکن است درخواست گردد.

در صورتیکه علت ناتوانی جنسی شما روحی و فکری تشخیص داده شود پزشک معالج، شما را نزد روان شناس یا روان پزشک مجرب معرفی خواهد نمود. اگر علت عضوی باشد روش‌های درمانی متعددی به شما پیشنهاد می‌گردد که شامل قرص‌های مختلف، تزریق آمپول به داخل عضله و حتی داخل آلت، وسایل خاص برای ایجاد نعوظ مصنوعی و بالاخره عمل جراحی و گذاشتن پروتز می‌باشد.

مسلم است که هر یک از طرق فوق خصوصیات خاص را خود دارند که منطبق با توانایی‌های شما می‌تواند مؤثر واقع شود. بنابر این نگران مشکل خود نباشید و به امید خدا با مشاوره با پزشک اورولوژی مرتفع خواهد شد.

منبع:iranhealers.com

تقویت جنسی

ناتوانی در عملکرد جنسی مردان