سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا والدین مدرن، والدین خوبی هستند؟



 

 

آیا والین مدرن , والدین خوبی هستند؟

 



پسر هفت ساله تان با عجله به سراغتان می‌آید تا نقاشی تکراری دایناسورش را به شما نشان دهد، درست شبیه همان‌هایی که چند روز و چند هفته قبل کشیده بود. آیا شما به او می‌گویید که مراقب رنگ‌آمیزی بین خطوط باشد یا اینکه قربان صدقه‌اش می‌روید و می‌گویید به به عجب پسر باهوشی! این بهترین دایناسوری است که در تمام عمرم دیده‌ام؟


یا دختر ده ساله شما از مدرسه به خانه می‌آید اما معلوم است حسابی گریه کرده. وقتی دلیل گریه‌اش را می‌پرسیدبغضش می‌ترکد و از اینکه بعضی از همکلاسی‌هایش اورا به خاطر گوشه‌گیری مسخره کرده‌اند می‌گوید. ایا شما به او می‌گویید که باید خودش با تغییر رفتار با آنها کنار بیاید یا اینکه به او قول می‌دهید که دیگر چنین برخوردی را از همکلاسی هایش نمی‌بیند و اشکهایش را پاک می‌کنید؟


اگر پاسخ شما به این دو سؤال گزینه دوم باشد شما نمونه‌ای از پدر و یا مادر مدرن هستید: دوستدار فرزند، محافظ و درگیر مسائل کوچک زندگی او. اما در عین حال بنا به تحقیقاتی که انجام شده، کاری صددرصد اشتباه را در حق فرزندتان انجام می‌دهید حتی اگر به نظرتان رفتار درستی باشد.


در کتاب جدیدی به نام nutureschock که به تازگی در آمریکا به چاپ رسیده است تلاش شده تا به این سؤال بنیادی پاسخ داده شود:

 

چرا پس از چندین دهه بررسی و آموزش هنوز هم مشکلات اجتماعی فراوانی در مورد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟


به عقیده پو برانسون و اشلی مریام نویسندگان این کتاب یکی از دلایل اصلی این موضوع می‌تواند نتیجه منفی استراتژی‌های تربیتی والدین باشد چرا که اصولاً آنها از دانش کافی برای تربیت و یا اموزش کودکشان برخوردار نیستند.


در نقطه مقابل بزرگ کردن کودکان به شیوه ویکتوریایی که طی آن کودکان نادیده گرفته شده و در صورت کج رفتاری به شدت تنیبه می‌شدند، والدین مدرن امروز برای انتقاد و اجرای دیسیپلین در خانواده به شدت تضعیف شده‌اند و این موضوع می‌تواند در بلند مدت به کودک آسیب بزند


. تئوری رایج در بین والدین مدرن این است که باید با تمجید مکرر از فرزندان اعتماد به نفس را در آنها بالا برد و حتی برای زمانی که تکالیف روزانه مدرسه شان را انجام می‌دهند از لفظ «آفرین تو خیلی باهوشی استفاده کرد» تا به این ترتیب زندگی موفق‌تر و شادتر در آینده برای آنها رقم بخورد.


اما تحقیقات جدید در دانشگاه کلمبیا که توسط دکتر کارول وک انجام شده عکس این موضوع را ثابت می‌کندو مشخص شده است این رفتار در کودکان زیر ده سال باعث می‌شود آنها در سنین نوجوانی به نوعی به تمجید و تعریف «اعتیاد» پیدا کنند و نتوانند در برابر حوادث غیرمترقبه و شکست‌های احتمالی در زندگی روزمره واکنش مناسبی داشته باشند. بنا به نظر این پزشک اگر که ما دائماً به فرزندمان بگوییم که چقدر باهوش است تصور می‌کنیم با این گفته او را تشویق می‌کنیم اما در واقع فقط انتظار بیش از حد لازم از زندگی در او ایجاد می‌کنیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تفاوت رفتار فرزند با والدین با رفتار والدین با فرزند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته!


چرا باید یک کالسکه معمولی داشته باشم وقتی می‌تواند کیلومتر شمار و چراغ داشته باشد؟ در زمینه آموزش کودکان نیز تبلت کودکان وجود دارد.

سایت نیکو: چرا باید یک کالسکه معمولی داشته باشم وقتی می‌تواند کیلومتر شمار و چراغ داشته باشد؟ در زمینه آموزش کودکان نیز تبلت کودکان وجود دارد. بازاریابی نشان می‌دهد که این وسایل برای افرادی مناسب است که دوست دارند در اوج باشند و ما می‌دانیم که کودکان نیز همین حس را دارند. محصولاتی غلط ‌انداز برای افراد زود باور. وسایل سرگرمی الکترونیکی مفیدند اما ابهامی در پس زمینه خود دارند. زو ویلیامز در کتاب "دیوانگی والدین مدرن” می‌نویسد: "ترس از اشتباه باعث می‌شود هر چیزی را بخرید.” این وسایل قرار است به پدر و مادرهای مدرن کمک کند تا کودکان خود را کنترل کنند اما …

1. کالسکه 4Mom Origami

قیمت: 930 پوند

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته

واقعا چه کالسکه‌ای مناسب است؟ شاید یک کالسکه الکترونیکی که سرعت راه رفتن را نشان دهد، برای سفرهای شبانه دارای چراغ باشد، شارژر گوشی داشته باشد و در نهایت دکمه‌ای که این غول را جمع کند. این ویژگی‌ها تا وقتی که درست کار می‌کنند عالی هستند. درست مانند کالسکه من که باید به خدمات پس از فروش زنگ بزنم چون خطاهایی می‌دهد و استفاده از آن را فورا باید متوقف نمود و البته وقتی کیلومترها از خانه دور هستید فاجعه است: با یک کودک در باران! وزنش 11 کیلوگرم است و بدنه پهنی دارد که از چارچوب در رد نمی‌شود. سبد خرید هم ندارد و کیف آن نیز کوچک است.


2. واکر کودک NiniWalker

قیمت: 80 پوند

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته

سر هم نمودن آن کمی گیج کننده است و به اتفاق پنج تا از دوستانم که یکی از آنها مهندسی سازه خوانده است، سردر گم بودیم. وسیله‌ای است برای کودکانی که تازه می‌خواهند راه بروند. دسته آن که از طریق یک میله به دو چرخ متصل است را می‌گیرند و یک بند دارد که به سر دیگر میله وصل است و دور بدنش بسته می‌شود بنابراین دیگر لازم نیست والدین برای کمک به آنها، خم شوند. برای کودکان نه اما برای ما وسیله خوبی برای عذاب کشیدن است.


3. VTech InnoTab 3 Baby

قیمت: 80 پوند

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته

این تبلت هم برای تفریح مناسب است و هم برای آموزش و صداهای بلند و چشمک‌زدن‌هایش  اغلب کودکان را مسحور می‌کند. برای کودکان 12 ماه به بالا طراحی شده و برای کوچکتر از این سن کمی پیچیده است. آوازها و برنامه‌های آن به عقل بیشتری نیاز دارد. فرزند 11 ماهه من از به زمین کوبیدن و به دهان بردن قلم آن، لذت می‌برد. دیروز او را در حالی که یک میمون را با دلسردی روی آن نقاشی می‌کرد، دیدم: در یک بازی به نام Baby Coulor And Pop. با قابلیت‌هایی که دارد، خیلی گران نیست و بازی‌های آنلاین بسیاری را برای کودکان بزرگتر، در اختیار می‌گذارد.


4. مترجم گریه Biloop

قیمت: 50 پوند

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته

این وسیله متخصص اطفال، با حرکت در نزدیکی کودک، به شما می‌گوید گریه کودکتان به چه معناست. ایرادات آن عبارتند از:

- نزدیک بردن این وسیله باعث گریه کودک می‌شود.

-  مشاور قرار دادن این وسیله خنده‌دار است. (اگر کودک ترسیده، او را آغوش بگیرید)

- دوست فرزندم به زمین افتاد و این وسیله گفت او گرسنه است.


5. مونیتور هوشمند Withings برای کودک

قیمت: 240 پوند

اسباب‌بازی‌های مدرن برای والدین خسته

بالاخره یک وسیله مفید: مونیتوری با جعبه موزیک سفید رنگ. یک اولویت اساسی برای هر والدی است. این وسیله از طریق وای‌فای و بلوتوث به آیپد یا آیفون وصل می‌شود. مثلا وقتی خارج از منزل هستید و کودک شما خواب است، می‌توانید او را مونیتور کنید. صدا و تصویر آن عالی است همان طور که از قیمتش بر می‌آید. اما باید مراقب بود که اشتباهی دستتان به دکمه صحبت و یا لالایی نخورد.