سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا غرغرو هستید؟



 

 

 

آیا غرغرو هستید؟

 

هدف از هفته ای بدون غرزدن آگاه شدن از این موضوع است که افکار و کلمات ما چقدر می توانند منفی باشند. هدف حذف شکایت ها و افکار منفی بی مورد تا جای ممکن و جایگزین کردن آنها با افکار و عادت های منفی است. لطفا یک هفته به این تمرین اختصاص دهید تا نتایجش را ببینید.

 

● روز اول: افکار و کلمات تان را بازبینی کنید

 

امروز را به بازبینی افکار و کلمات بگذرانید. از افکاری که به ذهنتان می رسد و کلماتی که از دهانتان خارج می شود، شگفت زده می شوید. نکته کلیدی بیشتر از افکار و صحبت هایتان است.

 

● روز دوم: یک لیست شکرگزاری بنویسید

 

صبح، هنگامی که از خواب بیدار شدید لیستی از مواردی که به خاطر داشتنشان قدردان هستید، تهیه کنید. هنگامی که خودتان را در حال شکایت کردن می یابید، بر مواردی که به خاطرشان سپاسگزارید، تمرکز کنید.

 

● روز سوم: پیاده روی شکرگزاری کنید

 

صبح که بیدار شدید، پیاده روی شکرگزاری انجام دهید. درحالی که قدم می زنید، به همه چیزهایی که برای داشتنشان سپاسگزارید، فکر کنید. تلاش کنید این حالت از سپاسگزاری را به خاطر بسپارید و در طول روز آن را به خاطر آورید.

 

● روز چهارم: بر کارهای خوب تمرکز کنید

 

امروز باید به جای تمرکز بر چیزهای بد بر چیزهای درست تمرکز کرد. ترجیحا بر آنچه در زندگیتان درست است، نه خطا، تمرکز کنید. بر آنچه دیگران درست، نه اشتباه، انجام می دهند تمرکز کنید. به جای انتقاد، تحسین کنید. در عوض آنچه مجبور به انجام آن هستید، بر آنچه به دست می آورید، تمرکز کنید.

 

● روز پنجم: با یک دفتر وقایع روزانه موفقیت شروع کنید

 

همه ارتابط های عالی و پیشرفت های امروزتان را بنویسید. این کار را در طول روز و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

 

● روز ششم: رها کردن

 

لیستی از مواردی تهیه کنید که مایلید درباره آنها شکایت کنید. با کمک این لیست، چیزهایی که در کنترلتان است و قدرت تغییر آن را دارید و چیزهایی را که ماورا کنترلتان است، شناسایی کنید. راه حل ها و پیشنهادهای ممکن و یک طرح قابل اجرا برای چیزهایی که در کنترلتان است، بنویسید. کلمه صرف نظر را در کنار موضوعاتی که خارج از کنترلتان است، بنویسید.

 

● روز هفتم: تنفس

 

ده دقیقه را در سکوت بگذرانید. هنگام دعا یا مدیتیشن، استرش را به انرژی مثبت تغییر دهید و برتنفستان تمرکز کنید. تمام روز هر زمان که احساس استرس می کنید، یا قصد شکایت کردن دارید، ده ثانیه مکث کنید و چند نفس عمیق بکشید. به نفس ها و موهبت های الهی اهمیت دهید.

 

● تعیین درجه غرغروبودن شما

 

در زیر پنج جمله مشاهده می کنید که با آن موافق یا مخالفید. هر جمله را بخوانید، سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

▪ من معمولا مشکلاتم را با دیگران درمیان می گذارم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من معمولا احساسات منفی ام را با دیگران درمیان می گذارم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من بر علت مشکلات بیشتر از راه حل ها تمرکز می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ اگر زندگی ام به صورت یک فیلم نمایش داده شود من آن را به جای یک داستان عاشقانه، کمدی یا الهام بخش، یک درام توصیف می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من خیلی غرغر می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

حالا امتیازهای مربوط به هر جواب را جمع کنید. به عنوان مثال اگر جوابتان به همه سوالات، «خیلی موافقم» باشد، پس جمع همه آنها، ۳۵ می شود؛ یعنی جمع پنج تا هفت با هم.

 

۳۰ ۳۵: شما یک غرغروی واقعی هستید. غر زدن برایتان یک عادت شده و حالا زمان آن است که روزه غرنزدن بگیرید و یک طرح عملی را اجرا کنید.

 

۲۴ ۲۹: شما یک غرغرو هستید. زمان زیادی را به تمرین غرغرکردن می گذرانید. به جای این کار، سوار اتوبوس انرژی و مثبت اندیشی شوید.

 

۱۸ ۲۳: شما در نیمه های جاده قرار دارید. دنده را عوض کنید، بر نکته های مثبت تمرکز کنید، زمان زیادی را در جاده مثبت اندیشی بگذرانید.

 

۱۲ ۱۷: غرزدن برای شما، مشکلی جدی محسوب نمی شود، مثبت باشید.

 

۶ ۱۱: شما هرگز غرغر نمی کنید، انرژی مثبت را تقویت و با دیگران قسمت کنید.

منبع:مجله موفقیت


ویدیو مرتبط :
جغد غرغرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا در حمام کردن کودکتان دچار مشکل هستید؟



آیا تاکنون در حمام کردن کودک تان دچار مشکل شده اید؟ هر پدر و مادری به این سؤال پاسخ مثبت می دهد. پس راه حل چیست؟ می توان گفت راه حل قطعی وجود ندارد اما با انجام بعضی موارد می توان به نتایج مفیدی دست یافت.

حمام کردن کودک

برای کودک تان توضیح دهید که چرا به حمام نیاز دارد. والدین نمی توانند شکل میکروب ها را به کودکان نشان دهند ولی به کودکان می فهمانند که میکروب ها همه جا وجود دارند و حمام نرفتن بچه ها باعث می شود میکروب ها روی رشدشان تأثیر بگذارند.

برای کودک در باره میکروب ها صحبت کنید و بگویید اگر بهداشت را به طور مرتب رعایت نکند، بیمار می شود. اگر کودک این موضوع را درک کند، به حمام کردن علاقه مند می شود. به کودک تان توضیحات کافی بدهید و لغات بیشتری در این زمینه به دایره لغات او بیفزایید.

آیا تاکنون سیستم جایزه دادن را امتحان کرده اید؟ مثالی از این سیستم، لوح برچسب است. هر بار که کودک را به حمام می برید، یک برچسب به او بدهید. یک ردیف فضای خالی ایجاد کنید تا کودک برچسب ها را روی آن بچسباند. در پایان هر ردیف برچسب، یک جایزه بزرگ به او بدهید.

گاهی می توانید به جای برچسب از بسته های ستاره استفاده کنید که مقرون به صرفه تر نیز می باشد. هر بار به کودک برچسب های بیشتری بدهید تا در یک ردیف بچسباند. (حتی اگر برچسبی افتاد اجازه بدهید دوباره بچسباند.) به این ترتیب او صبر و حوصله را می آموزد و یاد می گیرد چگونه منتظر چیزی بماند، حتی اگر نتیجه ای نداشته باشد. این امر به آنها یاد می دهد برای به دست آوردن چیزهایی که دوست دارند تلاش کنند.

حمام کردن کودک

حمام را وسیله سرگرمی و تفریح کودک قرار دهید! بگذارید او اسباب بازی های ضدآبش را با خود به حمام ببرد. نظیر: باربی، ماشین، عروسک، آدم آهنی، اردک پلاستیکی و اسباب بازی هایی که روی آب شناور می مانند و مخصوص وان حمام هستند. فقط مواظب باشید اسباب بازی ها داخل لوله فاضلاب فرو نروند که در این صورت مشکل جدیدی ایجاد می شود.

شما می توانید از تمام این نظرات یا یکی از آنها و یا تلفیق آنها با نظرات خود استفاده نمایید. توجیه در باره لزوم حمام کردن کودک منطقی است. هیچ کس دوست ندارد کاری را انجام دهد که دلیل آن را نمی داند.

کودکان چیزهایی را که به آنها نمی گوییم، نمی دانند. بنابراین پس از مرحله توضیح در باره حمام کردن، آن را وسیله سرگرمی کودک قرار دهید و سپس سیستم جایزه را امتحان کنید. این روش ها را با هم تجربه نمایید. با استفاده از اسباب بازی، کودک را سرگرم کنید و به آنها برچسب بدهید تا در وان حمام فرو کند!