سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا برای دوران بارداری آماده اید؟



دوران بارداری,تغذیه در دوران بارداری

شاید بچه دار شدن برای هر زنی یک رویا و آرزو باشد اما پاسخ به این سوال که مناسب ترین زمان برای بچه دار شدن چه وقت است مسئله مهمی در زندگی زنان محسوب میشود. برای بچه دار شدن بهتر است ابتدا تمام مقدمات دوران بارداری را آماده کنید. ما در این مبحث چند نکته مهم قبل از بارداری که باید به آن توجه کنید برای شما یادآوری میکنیم.

1.  پدر آینده  : اولین و مهمترین چیزی که باید به آن فکر کرد پدر نوزاد است. چرا که پدر و مادر هر دو نقش مهمی در تربیت فرزند دارند. ابتدا مطمئن شوید پدر کودک هم خواهان اوست و آمادگی لازم از نظر مادی و روانی برای پذیرش یک مسافر کوچک را داراست.

2. آمادگی احساسی : مادر شدن به معنای تبدیل شدن یک زن به حامی استوار و محکم و در دسترس است. به علاوه در دوران بارداری نوسانات خلقی و خشم و افسردگی در انتظار بسیاری از مادران خواهد بود. سوال مهم در این مورد این است آیا شما آماده رویایی با این مسائل هستید؟

3.آمادگی جسمانی : بسیاری از زنان نمیدانند که شرایط فیزیکی در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است . قبل از بارداری حتما به یک متخصص زنان مراجعه کنید و از سلامت خود و اندامهای درگیر در دوران بارداری مطمئن شوید. گاهی برخی بیماریهای مادر باعث انتقال بیماری به جنین میشود . سعی کنید مکمل های غذایی و دارویی مصرف کنید و شرایط جسمی خوبی برای رشد یک جنین در دوران بارداری خود فراهم کنید.

4. آمادگی مالی: با ورود نوزاد به زندگی چالشهای مالی جدیدی نیز به زندگی اضافه خواهد شد. قبل از بارداری مطمئن شوید که میتوانید نیازهای اولیه کودک اعم از خوراک و پوشاک و بهداشت را برای او تامین کنید. به علاوه دوران بارداری برای مادر دوران پر هزینه ای است که نیازمند توجه است. آیا برای این همه مسائل مهم آمادگی مالی دارید؟

5. مسئولیت سنگین زن: بعد از ورود فرد جدید شما علاوه بر همسر یک مادر خواهید بود. اگر جزو زنان شاغل هستید مسئولیت جدیدی به کارهای شما اضافه شده است. توجه به همسر ، توجه و برطرف کردن نیازهای عاطفی فرزندان، وظیفه خانه داری و احیانا وظایف محیط کار شما را خسته خواهد کرد. آیا آمادگی تبدیل شدن به یک زن همه فن حریف را دارید؟
منبع: پرداد

 


ویدیو مرتبط :
ورزش بارداری - ورزش دوران بارداری - سی دی ورزش دوران بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احکام شرعی در دوران بارداری



مطالب زیادی در مورد اعمالی که در دوران بارداری( بارداری،زایمان وحاملگی)باید انجام داد در روایات آمده است که به مختصری از آنها اشاره می‌کنیم:

1.روزانه 140 صلوات بفرستید

تسبیح

2.در کل دوران بارداری یک ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان(ع)

3.تا پیش از چهار ماهگی قبل از هر نزدیکی زن و شوهر, آیه 87 سوره‌ی انبیاء یعنی «و ذالنون ...» را بخوانند.

4.از ماه چهارم به بعد در حالی که هردو رو به قبله‌اند, آیت‌الکرسی بخوانند.

5.در هر ماه شوهر دست بر پهلوی راست همسرش بگذارد و هفت بار انا انزلناه را بخواند.

6.زن باردار هر روز 70 استغفار کند.

توصیه‌های زیر نیز می‌‌توانند مفید باشند:

بخش اول : توصیه های ایام بارداری :

الف - توصیه های عبادی :


1- مادر دائماً با طهارت و حتی المقدور رو به قبله باشد، و از گفتار بی مورد پرهیز نماید.استغفار و توجه قلبی و دائمی به خداوند متعال در طهارت قلب و روح فرزند مؤثر است.

2- مداومت به قرائت قرآن در ایام بارداری.

3- انجام واجبات دینی به ویژه نماز در اول وقت مواظبت گردد. نوافل و نماز شب، حتی قضاء آن حتی المقدور به جا آورده شود.

4- روزانه صدقه به فقراء داده شود. و ثواب آن هدیه به مادر حضرت ولی عصر (عج)حضرت نرگس خاتون اهدا گردد.

5- شرکت در مجالس اهل بیت (علیه السلام) و فرستادن صلوات در طول روز.

6- سوره مبارکه "یس" در هر روز و سوره "واقعه"، سورة "توحید" حداقل 10مرتبه، در شبها قرائت شود. شبهای جمعه سوره "ص" خوانده شود.

7- انجام غسل های مستحبی، مخصوصاً غسل جمعه فراموش نشود.

8- جنین از پنج ماهگی قادر است صداها را بشنود. به همین علت، به خصوص، بعد از 5 ماهگی، قرائت قرآن اثر بسزایی در طفل دارد.

قران خواندن

ب ـ توصیه های غذایی :

1- در حلیت و طهارت غذ و آشامیدنیها دقت لازم مبذول شود و از هر گونه غذای شبهه ناک پرهیز شود.

2- خوردن شیر، حداقل روزی یک لیتر. در احادیثی از امام حسن (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) بر این امر تاکید فراوان شده است.

3- استفاده از کندر خوراکی بسیار مفید است.

4- میوه های فصل مرتب و زیاد میل شود.

5- خوردن خرم در استحکام بدن کودک بسیار مؤثر است، البته خوردن میوه های آبدار مانند هندوانه جهت تعدیل گرمای آن توصیه می شود.

6- استفاده از شنبلیله خام خصوصاً از ماه پنجم به بعد برای سلامت موی بدن نوزاد مؤثر است.

7- آب انگور، سیب، به و انار شیرین، سلامت جسمی، روحی و عقلی کودک را به همراه می آورد.

8- به طور کلی مادر نیازمند گروه های غذایی چهارگانه در روز به میزان مناسب می باشد. گروه نان و غلات - گروه میوه ها و سبزیجات - گروه قند های ساده و چربی.

بخش دوم : توصیه های پس از تولد:

الف - توصیه های عبادی :

1- پس از تولد بچه را غسل داده، در گوش راست او اذان، و در گوش چپ او اقامه بخوانید. و با تربت امام حسین (علیه السلام) که در آب فرات و یا آب شیرین حل شده، کام طفل را بگشایید.

2- سعی شود با وضو به طفل شیر داده شود.

3- از ماه های اول تولد، در مواقع مناسب، پدر و مادر با صدای بلند قرآن قرائت نمایند، و یا اینکه نوار های ترتیل با صدایی آرام و دلنشین برای نوزاد پخش شود. قابل توجه است که لازم نیست نوزاد بیدار باشد.

ب - توصیه های غذایی:

1- تغذیه مادر جهت افزایش شیر باید کاملا مورد توجه قرار گیرد.

2- تغذیه کودک با توجه به کارشناسی تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد. "