سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آزمونی برای شناخت افراد بوسیله رفتارشان



 

 

آزمونی برای شناخت افراد

 

 

آیا می دانید اگر شخصی با صدای بلند و گرم صحبت کند به گوش شما خوش می آید یا اگر شخصی از کلمات ادبی و متفاوت استفاده کند ، سایرین شیفته صحبت های او میشوند ؟


این مقاله حاصل تلاش آلبرت مقبانین در رابطه با حرکات و ژستهای متفاوت شما در شرایط مختلف می باشد . با پی بردن به این نشانه ها می توانید به سادگی متوجه شوید که در ذهن مخاطبتان چه می گذرد؟

 

صورت :

 

بعد از چشم ها تاثیر گذارترین نقطه در چهره هر شخص فیگور صورت می باشد . مثال :

 

در حین یک ملاقات برای اینکه نشان دهید از این ملاقات رضایت دارید، یک لبخند زیبا بر لب داشته باشید.

 

اما مواظب باشید در این کار افراط نکنید .

 

برای مثال: در تمام دقایق یک ملاقات نخندید ، اجازه دهید مخاطبتان چهره تان را بدون خنده نیز مشاهده کند .

 

چشم ها :

 

با کمک چشمهایتان می توانید یک رابطه مستقیم و آزاد را با مخاطب برقرار کنید .

 

به چشم های مخاطبتان نگاه کنید اما نه اینکه ذل بزنید و در تمام دقایق نگاه های او را دنبال کنید زیرا در این صورت دید مثبتی را از خود به طرف مقابلتان منتقل نمی کنید .

 

به طور نرمال و معمولی به چشم های طرف مقابل خود نگاه کنید .

 

هیچ گاه چشم هایتان را به زمین ندوزید یا اینکه به پاهای خود یا شخص مقابل ذل نزنید زیرا این کار بیانگر کمبود اعتماد به نفس و نمایانگر خجالتی بودن شماست .

 

حرکات متنوعی که با دستها انجام می شود:

 

دستها تنها نقاطی هستند که می توانند حرکات بسیاری را انجام دهند مثلا : حرکات تند و اضطراب آوری داشته باشند یا اینکه آرام باشند یا مدام باز و بسته شوند یا .....

 

افرادی که اضطراب و استرس زیادی دارند ، معمولا حرکات تند و سریعی را در دستهایشان می بینیم . شخصی که مدام انگشتان دستش را باز و بسته می کند نشانه بارزی از معذب بودن و کم رو بودن اوست.

 

حرکاتی که انجام می شود و نشان از خسته شدن مخاطب از صحبت های مطرح شده می باشد :

 

صحبتی در جریان است که برای شما جالب نیست اما بخاطر شرایطی که دارید نمی توانید آنجا را ترک کنید

 

مثال : شما در یک جلسه خسته کننده در محیط اداری خود هستید و بخاطر موقعیت شغلی خود مجبور به ماندن و گوش دادن به صحبت های رییس و همکاران خود هستید .چه حرکاتی را از خود بروز می دهید ؟ شما ناخودآگاه و به طور متناوب پاهای خود را تکان می دهید ، یا به طور ناخودآگاه به صورت شخصی ذل می زنید یا به پوشه ای که پیش رویتان است یا بطری آبی که کنارتان است یا ...

 

اما موقعیت ایده آل در ملاقات ها چه حالتی است ؟ حالتی که خسته کننده و مضطرب به نظر نرسد؟

 

هنگامی که بر روی مبل یا صندلی می نشینید خود را رها نکنید بلکه حالت رسمی را حفظ کنید برای مثال یک پای خود را بر روی دیگری بندازید و با چهره ای معقول بنشینید نه چهره مضطرب یا کم رو . دستان خود را بر روی پاهای خود بگذارید تا از حالت آویزان بودن آنها جلوگیری کنید .

 

یا اگر برای این دیدار مضطرب هستید و دستان شما لرزش دارند ، لرزش دستان خود را از نگاه مخاطبتان مخفی کنید .

 

خیلی زود و سریع با مخاطب خود رابطه دوستانه ای برقرار نکنید حتی اگر او این رویه را در پیش گرفته باشد . با لحنی کاملا رسمی و مودبانه در طول ملاقات صحبت کنید .

 

فاصله 60 سانتی متری را نیز حائل بین خود و شخص مقابل قرار دهید نه خیلی نزدیک او بنشینید نه خیلی دور .

 

اکنون به رفتارهای اغوا کننده می پردازیم :

 

اغوا کننده بدین معناست : شما با رفتاری که در پیش می گیرید قصد فریفتن شخص مقابلتان را دارید .

 

اگر یک خانم در جلسه ای حضور داشته باشد و تمایل به برقراری رابطه نزدیک تری با یکی از همکاران مرد خود داشته باشد ، رفتارهایی را انجام می دهد که باعث جلب نظر آن فرد و همینطور اغوا کردن او بیانجامد . برای مثال :

 

با موهای خود بازی می کند و به نوعی قصد نمایش دادن موهای خود را دارد و در حین این کار یک لبخند نیز بر لب دارد .

 

اگر می خواهید مدیر عامل خود را تحت تاثیر قرار دهید و توجه او را به خود جلب کنید در طول جلسه ای که رییس شما سخنرانی می کند تمام صحبت های او را با سر تایید کنید و در بعضی لحظه ها که جای صحبت وجود دارد با کلماتی مانند : دقیقا ، کاملا درست می فرماین ، من هم موافقم و کلماتی با این سبک نظر شخص مقابل را به خود جلب می کنید .

 

حرکاتی که شخص دروغگو از خود بروز می دهد :

 

شاید از سخنان و صحبت های شخص مقابلتان نتوانید تشخیص دهید که او براستی حقیقت را به شما می گوید یا خیر ؟

 

اما می توانید با کمی درایت از روی حرکات او به صحت گفته هایش پی ببرید ، اما چگونه؟

 

حرکات گفته شده در این قسمت با توجه به تحقیقات روان شناسان نوشته شده است :

 

* هنگامی که شخصی در حال دروغ گفتن است بی اختیار دستش را جلوی دهان خود می گیرد و شما تکان خوردن لب های او را به هنگام صحبت کردن نمی بینید طوری که انگار او می خواهد با دستش جلوی خروج کلمات را بگیرد . او مدام دستش را در موهای خود می کند ، یا با دست بینی اش را لمس می کند .

 

* اگر بر روی صندلی یا مبل نشسته باشد مدام تکان می خورد و جای خود را بر روی صندلی تغییر می دهد ، گاهی دست خود را روی دسته مبل می گذارد یا گاهی دست خود را روی پاهایش قرار می دهد و ...

منبع:iran-forum.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش شناخت و درک رفتار و شخصیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناخت شخصیت بوسیله کف بینی



 

 

کف بینی

 

شما فردي هستيد كه روابط گسترده اي با دوستان خود داريد . بسيار معاشرتي و مردم گرا هستيد و از همينطور مي توانيد ايده ها و افكار خود را با ديگران در ميان بگذاريد . بيشتر به موضوعات فكري علاقه داريد و عاشق سفر هستيد . خيلي ميل داريد با ديگران ارتباط برقرار كنيد و خلاصه از تنهايي به شدت بيزار هستيد . انگار هميشه حرفهاي زيادي براي گفتن داريد و معمولاً نيز آنها را به نحو مطلوبي با ديگران در ميان مي گذاريد . هر يك از دوستانتان را همچون يك دستگاه ضبط صوت خوب مي دانيد كه حرفهاي شما را ضبط كرده و به ديگران انتقال مي دهند. همه دلشان مي خواهد به شما نزديك شوند و با شما طرح دوستي بريزيند . از نظر گشت و گذار به شهرها و سرزمينهاي ديگر لذت مي بريد . تفريح ، سرگرمي ، و بازي روحيه شما را شاداب مي كند و باعث لذت و شادي تان مي شود . از نظر جسمي نيز در وضعيت خوبي بسر مي بريد و كاملاً سالم و تندرست هستيد .

پيشنهاد :

بايد به پيامهايي كه ميان شما و يكي از نزديكان رد و بدل مي شود بيشتر توجه كنيد . اين رابطه مي تواند عاقبت خوبي به همراه داشته باشد . سعي كن زياد كج خلقي نكني و با ديگران مهربان و خوشرو باشي . از حرفهاي كنايه آميز و رفتار دوپهلو پرهيز كن زيرا باعث سوء تفاهم مي شود . همواره بايد براي تمديد اعصاب خود به سفر بروي يا خود را با طراحهاي آموزشي سرگرم كني . همچنين مي تواني دوستان خود را در لحظات شاد خود شريك كني .

 

 

کف بینی

 

شما فردي هستي كه در زندگي بيشتر به فكر شغل و حرفه خود هستي و به ماديات علاقه داري . با شريك خود سازگاري و توافق داريد و علايق مشتركي شما را به هم پيوند داده است رابطه شما با او بر اساس تفاهم و همكراي دو جانبه شكل گرفته است .خيلي به سير وسفر علاقمند هستيد و دوست داريد مدام به گردش وتفريح برويد . دوستانتان هميشه به كمك شما احتياج دارندو رابطه شما با آنها خوب است . همه هوش و حواس شما متوجه كار يا تحصيل است و دغدغه ديگري نداريد . به كسي علاقمند خواهي شد و با او ابطه اي عاطفي و ظريف برقرار خواهي كرد كه بسيار شاد يبخش و مطلوب خواهد بود . به نظر مي رسد آدم صبور و پر طاقتي هستيد و با يكي از اعضاي خانواده خود بيش از بقيه صميمت و نزديكي داري و معمولاً در اكثر كارها با همديگر اشتراك نطر داريد . از نظر سلامتي و بهداشت نيز در وضعيت مناسبي قرار داريد و هيچگونه كسالت يا بيماري شما را تهديد نمي كند .

پيشنهاد :

ممكن است در خانواده ، محيط كار ، يا مدرسه هيچ كس با شما موافق نباشد . ولي شما بايد سعي كنيد كه خونسردي و متانت خود را از دست ندهيد . در ارتباط با اعضاي خانواده خود بايد صبورتر و با گذشت تر باشيد و از مشاجره و دعوا پرهيز كنيد . در محيط كار يا در مورد مسايل شخصي نيز بايد خونسردي خود را حفظ كنيد و از درگيري و اختلاف با ديگران احتراز كنيد . زياد سخت نگيريد و نگذاريد مسايل و مشكلات بر قلبتان سنگيني كند . بردباري و گذشت باعث مي شود احساس بهتري داشته باشيد .

 

کف بینی

 

در زندگي بيشتر به مسايل شغلي ، تحصيلي ، يا روابط عاطفي خود با ديگران توجه داريد . شما شخصي هستيد كه رفتارهايتان غير قابل پيش بيني است . انكار و ايده هاي زيادي در سر داريد ولي افكار براي بيان آنها مشكل داريد و دلتان نمي خواهد آنها را با كسي در ميان بگذاريد . به هر حال صحبت وگفتگو با يك مشاور مي تواند مفيد و سودمند باشد . سوداي عشق در سر داريد و دوباره به ياد او افتاده ايد كه مدتي است از شما جدا شده و در شهري دور زندگي مي كند . از نظر سلامتي و بهداشت در وضعيت خوبي به سر مي بريد و كاملاً شاداب و سرحال هستيد .

پيشنهاد :

با دوستان و همكاران خود رفتاري با نزاكت و مبادي آداب داشته باشيد . ايجاد تفاهم و سازگاري با ديگران چندان هم مشكل نيست . در ارتباط با طرحي كه ارائه داده ايد از جانب يكي از دوستان خود پيشنهادي دريافت مي كنيد . بايد با روي باز به نظرات ديگران گوش كنيد و از آنها سپاسگزار باشيد . براي رسيدن به تفاهم و هماهنگي با ديگران بايد به سهم خود قدم پيش بگذاريد تا موفق شويد .

 

کف بینی

 

شما فردي هستيد كه معمولاً درگير درس و تحصيل ، مسايل خصوصي و يا مشغوليات ذهني خود هستيد . ولي در درون خود از آرامش برخورداريد . پيشرفت در زندگي باعث شادي و نشاط شما مي شود . چون با ديگران برخورد مناسبي داريد و از قدرت بيان خوبي نيز برخوردار هستيد معمولاً از جانب اعضاي خانواده ، دوستان و همسايگان مورد لطف و محبت قرار مي گيريد و هديه دريافت مي كنيد . رابطه عاطفي شما با دوستتان در وضعيت بسيار مناسب و دلپذيري است . از لحاظ مالي موقعيت خوبي داريد و به نظر مي رسد كه از هر لحاظ يك فرد حرفه اي و كاردان هستيد .

پيشنهاد :

شما بايد شادي و نشاط خود را با دوستان و رفقاي خود تقسيم كنيد . سعي كنيد در مورد مشكلات و گرفتاري هاي شخصي ، از هر گونه بحث و مشاجره با ديگران پرهيز كنيد . شما از آن دسته افراد نيستيد كه براي مشكلي كه برايشان بوجود مي آيد راه حلي را در آستين دارند

 

کف بینی

 

ظاهراً به نظر مي رسد كه شما از آن دسته افراد هستيد كه در مورد مسايل مالي بسيار صبور و پر طاقت هستيد . اخيراً مشكلي در زندگي تان پيدا شده است كه فكرتان را به خود مشغول كرده است . احتمالاً به زودي مي فهميد آن كسي كه در محيط كار خود با او آشنا شده ايد مي تواند براي شما يك دوست خوب نيز باشد . در حال حاضر همه توجه تان بر روي تحصيل متمركز است . در ارتباط با عشق و تحصيلات و كار ، آدم بسيار خوش شانسي هستيد . از لحاظ سلامتي و بهداشت نيز در وضعيت خوب و مناسبي قرار داريد .

پيشنهاد :

بهتر است به دنبال راهي براي بهبود كارائي خود باشيد . همچنين بايد به مسايل مالي خود بيشتر توجه كنيد . و محتاطانه تر عمل نماييد . مواظب دخل و خرج خود باشيد و معقولانه تر خرج كنيد .

 

کف بینی

 

در حال حاضر همه سعي و تلاش خود را بر روي تحقيق در مورد مسايل مالي متمركز كرده اي . در آينده نزديك به هدف خود مي رسي و از اينكه موفق مي شوي كار مفيدي انجام دهي خوشحال خواهي شد . شما آدمي برونگرا و معاش تي هستيد و به فعاليتهاي اجتماعي خيلي علاقه داريد . اما بايد مراقب خرج و هزينه هاي خود باشيد و زياد ولخرجي نكنيد . شما فردي رفيق باز هستيد كه هر لحظه دوست جديدي مي گيريد . رفتاري صميمانه و پر محبت داريد و از گسترش روابط خود با ديگران لذت مي بريد . با كسي آشنا مي شويد كه به تدريج به او دل مي بنديد و عاشق او مي شويد . اين دوستي و پيوند عاقبت خوشي برايتان دارد . در مورد سلامتي و بهداشت نيز بايد بيشتر مراقب خود باشيد .

پيشنهاد :

در مورد بهداشت و سلامتي خود بايد بيشتر مراقب باشيد . اگر مواظب دخل و خرج خود نباشيد و در اين مورد عاقلانه عمل نكنيد آنگاه ممكن است هر چه در مي آوريد يك شبه خرج كنيد و دچار مشكل مالي شويد . به هر حال بايد مشكلات مالي خود را به نحو مطلوبي حل كنيد تا به آرامش برسيد .

 

کف بینی

 

در زمينه ارتباطات خود با ديگران ، آدم خوش شانسي هستيد و روابط خوبي با مردم برقرار مي كنيد . ضمناً آدم خوش سفري نيز هستيد و از اين لحاظ نيز شانس با شما همراه است . در روابط عاطفي خود با ديگران بارها قلبتان مي شكند و در عشق شكست مي خوريد ولي اهميت نمي دهيد . در حال حاضر دل در گرو عشق جديدي سپرده اي . در اين ماجرا ممكن است بعضي ها به شما حسادت بورزند . خيلي دوست داريد براي انجام مأموريت به سفر برويد و خلاصه از يكجا ماندن نفرت داريد . به عشق در يك نگاه اعتقاد داريد . از نظر سلامتي در وضعيت خوبي به سر مي بريد .

پيشنهاد :

بايد كمي خويشتندار و صبور باشيد و خونسردي خود را از دست ندهيد . نبايد بر سر مسايل جزيي با دوست خود درگير شويد . اگر متانت خود را حفظ كنيد با دوستان و رفقاي خود اوقات خوشي خواهيد داشت . به درك شهودي و مبتني بر حدس و ابهام خود ايمان داشته باشيد . اجازه ندهيد يك موضوع خانوادگي شما را از پا بيندازد . در ابتدا ممكن است عصباني شويد و بعد گيج و آشفته شويد . به زمان نياز داريد تا بتوانيد راه حل مناسبي براي مشكلات خود در خانه ، مدرسه ، يا محيط كار پيدا كنيد .

 

کف بینی

 

اين كف دست براي شما خوش شانسي مي آورد . به نظر مي رسد آدم شاد و بانشاطي هستيد . شما دوست داريد اوقات خوش خود را با دوستان خود تقسيم كنيد . عاشق گردش و سفر هستيد و از يكنواختي و تكرار بدتان مي آيد . در زمينه عشق ، كار و مسايل مالي خيلي خوش شانس هستيد . در قلب خود فقط يك نفر را داريد كه به او بسيار علاقمند هستيد. در راه علم و دانش تلاش كنيد . از نظر سلامت و بهداشت نيز در وضعيت مطلوبي قرار داريد .

پيشنهاد :

لزومي ندارد با كسي كه از هيچ نوع خردو منطقي پيروي نمي كند وارد بحث و جدل شويد . در حيطه شغل و حرفه ، به اندازه قدرت و توان خود مسئوليت قبول كنيد . زياده روي در كار ممكن است به شما آسيب بزند . شما در زمره كساني هستيد كه به عشق در يك نگاه اعتقاد داريد . سفرهاي غير قابل انتظاري در پيش داريد .

 

کف بینی

 

خطوط كف دست شما نشان مي دهد كه بايد در ارتباط با روابط عاطفي خود كمي صبور و خويشتندار باشيد . ممكن است هيچ كس با شما موافق نباشد . در زمينه شغل و حرفه خود قابليتهاي بسياري داريد و از لياقت و شايستگي خوبي برخورداريد . دوست داريد افكار و ايده هاي خود را با دوستان خود در ميان بگذاريد و از اين كار لذت مي بريد . در حيطه شغل خود با يك فرصت طلايي روبرو مي شويد كه براي پيشرفت شما بسيار مهم است . در ارتباط با كار و مسايل مالي خيلي خوش شانس هستيد . از نظر بهداشت و سلامتي در وضعيت خوبي بسر قرار داريد .

پيشنهاد :

در محيط كار خود سعي كنيد با ديگران مهربان و صميمي باشيد . اگر به كار خود فكر كنيد و به راههاي پيشرفت در شغل خود بينديشيد بدون شك پله هاي ترقي را طي خواهيد نمود . به احتمال زياد با يك ماجراي عشقي جديد روبرو خواهيد شد . محيط خانه براي شما آرامش بخش است بنابراين سعي كنيد آن را تزيين كنيد و آنجا را مركز فعاليتهاي خود بدانيد . يكي از دوستانتان شما را مورد حمايت خويش قرار مي دهد .