سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟


احتمالا شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید كه همیشه آراسته و آرایش كرده در همه‌جا حضور پیدا می‌كنند و شاید از خود پرسیده‌اید چگونه ممكن است یك خانم در آخر شب ظاهری مثل اول روز داشته باشد.


مجله سیب سبز - محیا شاه محمدی:
احتمالا شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید كه همیشه آراسته و آرایش كرده در همه‌جا حضور پیدا می‌كنند و شاید از خود پرسیده‌اید چگونه ممكن است یك خانم در آخر شب ظاهری مثل اول روز داشته باشد.

اگر شما هم كمی كنجكاو بوده، در اینستاگرام و سایر شبكه‌های مجازی فعال باشید یا تراكت‌های تبلیغاتی آرایشگرها به دست‌تان رسیده باشد، حتما تبلیغات مربوط به آرایش دائم را دیده‌اید. بله، آرایش دائم یا میكروپیگمنتیشن! فرآیندی كه طی آن رنگ‌ها به صورت طبیعی روی صورت شما می‌نشیند و شما را تبدیل به فردی می‌كند كه 24 ساعته آراسته‌اید و از هرگونه مواد آرایشی بی‌نیاز هستید.

روش میكروپیگمنتیشن چیست؟

انجام میكروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشكی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یك بار مصرف استریل كه به كاربر (پیگمنتر) این امكان را می‌دهد كه بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یك آرایش دائمی ایمن اقدام كند؛ این كار فرآیند كاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تكنیك علاوه بر كاربردهای زیبایی در حوزه پزشكی نیز كاربرد وسیعی دارد.

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟

برخلاف تاتو كه برای نقاشی كردن روی بدن استفاده می‌شود، میكروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود كه درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین كاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور كه پیگمنتر یك مركز زیبایی در منطقه سعات‌آباد تهران می‌گوید، این كار نسبت به تاتویی كه به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی كمتری دارد و ماندگارتر است. آسیب كمتری به پوست وارد می‌كند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

از میكروپیگمنتیشن در حوزه آرایش چه استفاده‌هایی می‌شود؟

بهبود ظاهر پلك‌ها، اضافه كردن یا جایگزین كردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه‌های كم پشت، قرینه‌سازی ابروها، لك‌های ماه گرفتگی، ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم، مخفی كردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله سینه و آرایش چشم برای افرادی كه به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است كه می‌توان از میكروپیگمنتیشن كمك گرفت. در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می‌توان از این روش استفاده کرد:

• طراحی و قرینه‌سازی ابرو با تكنیك‌های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو و. . .

• خط چشم دائم پلك بالا یا خط مژه دائم پلك بالا، خط چشم پلك پایین، سایه چشم پلك بالا و پایین كه در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می‌شود.

• میكروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب‌ها هم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سیاهی دور لب‌های افراد را نیز از بین برد.

• كاربرد دیگر از بین بردن

جای بخیه، از بین بردن لك‌ها یا اسكارهای پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست كه از نظر رنگ ناهمگون است كار كنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.

میكروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟

میكروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شكل سنتی دارد، با این تفاوت كه در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است كه دیگر یك كادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازكی داخل ابرو كشیده می‌شوند كه خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلكه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است كه درنتیجه التهاب كمتری در افراد ایجاد می‌كند.

در گذشته فردی كه تاتو انجام می‌داد ممكن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار كم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از كارتریج‌های یكبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت كار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار كم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این كار به‌شدت كاهش یافته است و می‌توان به جرات، كلمه پیگمنت بدون درد را به كار برد.

كجا برویم؟

برای انجام میكرو‌پیگمنتیشن باید به مراكز آرایشی مجاز كه هم دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند و هم دستگاه‌های پیشرفته دارند، مراجعه كنید. احتمالا پیامك این مراكز یا آگهی آنها را در صفحات اینترنت و جاهای دیگر مشاهده كرده‌اید. فقط به خاطر داشته باشید كه میكروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر كاری ندهید. حتما از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می‌کند و گواهی وزارت بهداشت او مطمئن شوید.

پزشكان چه می‌گویند؟

همان‌طور كه گفتیم میكروپیگمنتیشن در حوزه پزشكی كاربرد فراوانی دارد اما كاربرد آن به شكل گسترده و به عنوان یك فرآیند زیبایی موضوعی است كه باید به آن توجه كرد.  امروزه در کاربرد های پزشکی  از اصطلاح میكروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می‌شود.از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسكارها، سوختگی، ترمیم ابرو، علامت‌گذاری در آندوسكوپی‌ها، میكروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و. . . بهره می برند.در كشورهای پیشرفته، پزشكان متخصص پوست و جراحان پلاستیك به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می‌كنند، به‌طور مثال پس از جراحی پلاستیك جهت درمان لب شكری؛رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می‌شوند زیرا هنوز لب فرم و شكل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میكروپیگمنتیشن است. 

دكتر رویا معصومی‌راد، متخصص پوست، مو و زیبایی در مورد انجام میكروپیگمنتیشن به‌عنوان آرایش دائم می‌گوید: در این روش، پیگمنت یا رنگدانه پوست تخریب نمی‌شود، خطر ابتلا به بیماری كمتر است و تا 50درصد موارد آسیب‌رسانی كمتری نسبت به تاتوی سنتی دارد اما توجه داشته باشید كه در حالت كلی پزشكان این‌گونه فعالیت‌ها را توصیه نمی‌كنند.

می‌خواهم زیبا بمانم!

همانطور كه خودتان هم می‌دانید زیبا شدن به این شیوه خالی از درد و نگرانی نیست. پوست یكی از حساس‌ترین عضوهای بدن است كه به صورت عادی هم مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد و اگر قصد انجام میكروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه پزشكان را جدی بگیرید:

دستگاه‌ها، رنگ‌ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشكی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد. پیگمنتر باید دوره‌های آموزشی میكروپیگمنتیشن، تكنیك‌های انجام كار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممكن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران‌های روحی و روانی در فرد شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش آرایش دائم چهره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایش دائم با متد جدید میکروپیگمنتیشن جایگزین تاتو (بدون درد و خونریزی)



آرایش دائم با متد جدید

میکروپیگمنتیشن جایگزین تاتو (بدون درد و خونریزی)

تفاوت آرایش دائم با روش میکروپیگمنتیشن و تاتو در چیست؟

میکروپیگمنتیشن به فرآیند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت اطلاق می شود. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد. برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن بر روی بدن استفاده می شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می شود که در نتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می آورد.

 

 تاتو ابرو,دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن روشی ایمن وبهداشتی،جایگزین تاتو

 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو

آرایش چهره و بازسازی طبیعی صورت بدون درد و خون ریزی

 

 اما دقت کنید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت وایمنی انجام دهید و به خاطر بسپارید که برای انجام موفق میکروپیگمنتیشن نکات زیر باید رعایت شود :

 

1 - دستگاه میکروپیگمنتیشن:

 

 اهمیت کیفیت دستگاه را برای انجام یک میکروپیگمنتیشن خوب دست کم نگیرید. طراحی مناسب و ارگونومیک هندپیس با وزن کم و حداقل لرزش به پیگمنتر کمک می کند تا طرح خود را به بهترین نحو بر روی چهره شما پیاده نماید. یک هندپیس نامناسب مانعی جدی برای انجام هنرمندانه میکرو پیگمنتیشن می باشد. قابلیت تنظیم دقیق سرعت و عمق نفوذ سوزن، پیگمنتر را قادر خواهد نمود تا با ظرافت کامل و دقت بسیار رنگ ها (پیگمنت ها) را در زیر پوست قرار دهد. اکثریت دستگاه ها قابلیت تنظیم دقیق سرعت را ندارند، یا اگر هم دارند تنها یک عملکرد صوری است و تأثیر چندانی در نتیجه کار ندارد. عدم امکان تنظیم عمق نفوذ نیز در بسیاری از دستگاههای میکروپیگمنتیشن بی کیفیت ظرافت عملکرد پیگمنتر را تحت الشعاع خود قرار میدهد.

 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب

آرایش دائم ابرو ، چشم ولب بدون درد وخون ریزی با دستگاه های میکروپیگمنتیشن

 

2 - سوزن یا کارتریج ؟

 

سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد. استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک سوزن برای یک فرد در چند جلسه میتواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. امروزه در دستگاههای میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که تنها استفاده از کارتریج به جای سوزن، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کارتریج استاندارد، استریل و ایزوله بوده تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس راه پیدا ننماید. برای این کار در کارتریج های استاندارد از نوع خاصی از واشر ارتجاعی به نام ممبران استفاده می شود که مانع از ترشح و انتقال رنگ و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می گردد. توجه داشته باشید که در صورت ترشح رنگ و مایعات لنفی به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروسهای هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به شدت بالا خواهد رفت. در صورتی که داخل کارتریج بجای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده می کنید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به هیچ وجه ایمن نیست. نکته دیگر آنکه سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند.

 

 سوزن تاتو ابرو, کارتریج میکروپیگمنتیشن

ساختارکارتریج ایمن و استاندارد میکروپیگمنتیشن

 

3- رنگ میکروپیگمنتیشن :

 

انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افراد با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2012 برخی رنگهای غیر مجاز موجود در بازار حاوی رنگهای صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو بوده اند. استفاده از رنگهای غیر بهداشتی عوارض جبران ناپذیری را برای فرد می تواند ایجاد نماید. باید خاطر نشان نمود در رنگ های بهداشتی و استاندارد به دلیل استفاده از مواد زیست سازگار و غیر سمی در مقایسه با رنگ هایی که در آنها از فلزات سنگین استفاده شده است از ماندگاری کمتری برخوردار می باشند. اما به این نکته توجه کنید که به ازای ماندگاری بیشتر رنگ ممکن است چه بهای گزافی را بپردازید.

 

 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب

رنگ های مجاز میکروپیگمنتیشن آمیا

 

4-پیگمنتر ( اجرا کننده میکروپیگمنتیشن ) :

 

پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

 تاتو ابرو,میکروپیگمنتیشن ابرو,میکروپیگمنتیشن لب

آرایشی متفاوت وطبیعی برای چهره، بدون درد و خونریزی

 

مرتبط با موضوع : میکرو پیگمنتیشن ,میکروپیگمنتیشن , تاتو , تتو , ابرو , لب ,چشم , خالکوبی , خال کوبی , آرایش دایم , آرایش دائم , آرایشی , دایمی , تاتو ابرو , تاتو لب , تاتو چشم , خط چشم, خط لب, هاشور ابرو , هاشور , رنگدانه , آرایش , آمیا ,امیا ,کارتریج , مد ریوایو , مدریوایو , لینل , لینل تو , لینلتو , زیبایی , زیبائی , میک آپ , میکاپ , جهان تیوا ,جهان تیوا آرا ,شرکت جهان تیوا آرا , تتوی ابرو , تتوی چشم , تتوی لب