سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آدامس جویدن باعث سوزاندن کالری می شود؟




 

 

خواص آدامس

 

كاتلین ملانسون، پروفسور تغذیه در دانشگاه رهود ایسلند وضعیت داوطلبان بزرگسال شركت كننده در پژوهش را در گروهی كه آدامس بدون قند مصرف می‌كردند با گروهی كه آدامس استفاده نمی‌كردند، مقایسه كردند.

 

این افراد برای انجام دو گروه آزمایش استاندارد به آزمایشگاه ملانسون آمده بودند. نتایج آزمایشات نشان داد: وقتی شركت كنندگان مجموعا یك ساعت در هنگام صبح آدامس می‌جویدند در موقع ناهار 67 كالری كمتر مصرف می‌كردند و بعد در طول روز نیز تمایل به مصرف كالری بیشتر نداشتند. هم چنین مردان شركت كننده در آزمایش اظهار كردند كه پس از جویدن آدامس به میزان قابل توجهی احساس گرسنگی در آنها كاهش پیدا می‌كرد.

 

ملانسون هم چنین متوجه شد؛ افرادی كه قبل و بعد از خوردن غذا آدامس می‌جوند، به طور متوسط 5 درصد بیشتر انرژی مصرف می‌كنند. بعلاوه كسانی كه آدامس می‌جویدند اظهار داشتند كه پس از این كار احساس انرژی بیشتری دارند.

 

 

 



ویدیو مرتبط :
آدامس جویدن گوسفند متعجب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدامس جویدن پوست صورت را چروک می کند



 

آدامس جویدن پوست صورت را چروک می کند

 

 

جراحان پلاستیک هشدار می دهند که آدامس جویدن موجب بروز چین و چروک بر روی پوست صورت می شود.

 


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی "هلث دی"، پزشکان اعلام کردند: بسیاری از بیمارانشان که عادت دارند آدامس بجوند الگوی خاصی از چین و چروک در اطراف دهانشان دیده می شود.

 


آنها اعلام کردند که آدامس جویدن، تا حدی مسئول بروز این چین و چروک ها است.

 


به گفته کارشناسان ، به دو دلیل آدامس جویدن می تواند در بروز این چین و چروک ها مشارکت داشته باشد.

 


اولین اینکه آدامس جویدن باعث استفاده بیش از حد از ماهیچه می شود که این خود موجب بروز چین و چروک در اطراف دهان می شود.

 


علاوه بر این آدامس جویدن می تواند پرکننده های پوستی را که برای برطرف کردن چین وچروک های پوست به صورت افراد تزریق می شود، جا به جا کند.