سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آب گیلاس ترش و راه چاره بی خوابی



 

 

 

 

 

آب گیلاس ترش و راه چاره بی خوابی

 

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن روزانه آب گیلاس ترش می تواند شدت بی خوابی را کاهش دهد.

تیمی تحقیقاتی مطالعات خود را در خصوص عادات خواب روی افراد سالمند انجام دادند.

در این تحقیق افراد مورد مطالعه به مدت 2 هفته هر روز صبح و عصر آب گیلاس ترش خوردند و 2 هفته بعد از نوشیدنی دیگری بدون آب گیلاس استفاده کردند.

پس از آن افراد اعلام کردند که در مقایسه با سایر نوشیدنی ها، پس از مصرف روزانه آب گیلاس، شدت بی خوابی آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

به طور کلی بیش از 40 میلیون نفر با مشکلات خواب درگیر هستند و 20 میلیون نفر هم دچار اختلال خواب هستند که سلامتی آن ها را به خطر می اندازد.

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آب گیلاس طبیعی با داشتن ترکیبات بالای ملاتونین که یک آنتی اکسیدان طبیعی به شمار می رود به تنظیم چرخه خواب بدن کمک می کند.

ملاتونین به طور طبیعی در میزان کم در بدن ترشح می شود که باعث خواب آلودگی در شب و بیداری در طول روز می شود.

قرص های خوابی که در بازار وجود دارد حاوی مقداری ملاتونین است که به بی خوابی افراد کمک می کند.

مواد غذایی همچون گیلاس هم با داشتن این ترکیب، در تنظیم چرخه طبیعی خواب بدن و افزایش بازده خواب مؤثر است و زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد.

 

منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
آب ترش صنعتی به جای آبلیمو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واترپلولیست های لیگ برتری به آب می زنند



هفته نخست دور رفت نوزدهمين دوره رقابتهاي واترپلو قهرماني باشگاه‌هاي ليگ برتر كشور از فردا /جمعه/ با برگزاري3 ديدار پيگيري مي‌شود.ايرنا، پس از وقفه‌اي دو ماهه فصل جديد مسابقات ليگ برتر واترپلو از روز جمعه اول آبان با برگزاري 3ديدار باقي مانده هفته اول اين رقابتها دنبال  خواهد شد.

بر اين اساس دو ديدار در اهواز اين هفته برگزار مي‌شود كه در نخستين ديدار نفت و گاز اميديه (مقام سوم فصل گذشته ليگ برتر واترپلو) ميزبان تربيت بدني فارس خواهد بود و در بازي دوم نيز تيم هيات شناي خوزستان پذيراي دانشگاه آزاد تهران است.

در سومين و آخرين ديدار هفته نخست ليگ برتر در اصفهان تيم فولاد ماهان سپاهان تيم چهارم فصل قبل به مصاف هيات شناي زنجان خواهد رفت.خاطر نشان مي‌شود در تنها ديدار برگزار شده از هفته نخست رقابتهاي ليگ برتر واترپلو، تيم نفت و گاز گچساران قهرمان فصل قبل اين رقابتها با نتيجه7بر8 مغلوب تربيت بدني گيلان شد .تا نوزدهمين دوره اين رقابتها با شگفتي آغاز شود.

بر اساس گزارش فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، نوزدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر واترپلو با شركت ‪ ۸تيم نفت و گاز اميديه، تريبت بدني فارس، هيات شناي خوزستان، دانشگاه آزاد تهران، فولاد ماهان سپاهان، هيات شناي زنجان، نفت و گاز گچساران و تربيت بدني گيلان در يك گروه به صورت ديدارهاي رفت و برگشت برگزار مي‌شود