سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

یک خشت هم بگذار در دیگ



 

ضرب المثل, مادر شوهر, داستان  ضرب المثل

عروس خودپسندی ، آشپزی بلد نبود و نزد مادرشوهرش زندگی می کرد . مادرشوهر پخت و پز را بعهده داشت . یک روز مادرشوهر مریض شد و از قضا آن روز مهمان داشتند . عروس می خواست پلو بپزد ولی بلد نبود ، پیش خودش فکر کرد اگر از کسی نپرسد پلویش خراب می شود و اگر از مادرشوهرش بپرسد آبرویش می رود و او را سرزنش می کند .

پیش مادر شوهرش رفت و سعی کرد طوری سوال کند که او متوجه نشود که بلد نیست آشپزی کند .
از مادرشوهر پرسید : چند پیمانه برنج بپزم که نه کم باشد ، نه زیاد ؟
مادر شوهر جواب سوال را داد و پرسید : پختن آنرا بلدی ؟
عروس گفت : اختیار دارید تا حالا هزار بار پلو پخته ام . ولی اگر شما هم بفرمائید بهتر است .
مادرشوهر گفت : اول برنج را خوب باید پاک می کنی .
عروس گفت : میدانم .
مادرشوهر گفت : بعد دو بار آنرا می شوئی و می گذاری تا چند ساعت در آب بماند .
عروس گفت : میدانم .
مادرشوهر گفت : برنجها را توی دیک می ریزی و روی آن آب می ریزی و کمی نمک می ریزی و می گذاری روی اجاق تا بجوشد .
عروس گفت : اینها را می دانم .
مادرشوهر گفت : وقتی دیدی مغز برنج زیر دندان خشک نیست ،آنرا در آبکش بریز تا آب زیادی آن برود . بعد دوباره آنرا روی دیک بگذار و رویش را روغن بده .
عروس گفت : اینها را می دانم .
مادر شوهر از اینکه هی عروس می گفت خودم می دانم ناراحت شد و فکر کرد به او درسی بدهد تا اینقدر مغرور نباشد ، برای همین گفت : یک خشت هم بر در دیک بگذار و روی آنهم آتش بریز و بگذار تا یک ساعت بماند و برنج خوب دم بکشد .
عروس گفت : متشکرم ولی اینها را می دانستم .

عروس به تمام حرفها عمل کرد وآخر هم یک خشت خام بر در دیک گذاشت . ولی بعد از چند دقیقه خشت بر اثر بخار دیک وا رفت و توی برنجها ریخت .
عروس که رفت پلو را بکشد دید پلو خراب شده و به شوهرش گله کرد . شوهرش پرسید : چرا خشت روی آن گذاشتی ؟
عروس گفت : مادرت یاد داد . راست که میگن عروس و مادرشوهر با هم نمی سازند .

مادر شوهر رسید و خنده کنان گفت : دروغ من در جواب دروغهای تو بود ، من اینکار را کردم تا خودپسندی را کنار بگذاری و تجربه دیگران را مسخره نکنی .
عروس گفت : من ترسیدم شما مرا سرزنش کنید .
مادر شوهر گفت : سرزنش مال کسی است که به دروغ می خواهد بگوید که همه چیز را می دانم . هیچ کس از روز اول همه کارها را بلد نیست ولی اگر خودخواه نباشد بهتر یاد می گیرد . حالا هم ناراحت نباشید ، من جداگانه برایتان پلو پخته ام و حاضر است بروید آنرا بیاورید و سر سفره ببرید
منبع:koodakan.org


ویدیو مرتبط :
خشت زنی توسط استاد خشت زن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپر لیگ امسال کاراته كشور شبیه دیگ بود!



 

 

کارته

 

سرمربی تیم كاراته فولاد مباركه سپاهان گفت: با وجود آنكه ۳ دیدار تا پایان مسابقات لیگ كاراته باقی مانده است اما احتمال قهرمانی تیم سپاهان بیش از ۹۰ درصد است.

علی شاطرزاده واحد اصفهان افزود: در دیدار پایانی لیگ برابر اصلی‌ترین رقیب خود یعنی نفت اهواز قرار خواهیم گرفت و به نوعی فینال لیگ كاراته نیز محسوب می‌شود اما، از آنجایی كه دو دیدار ما قبل آخر سپاهان برابر سپاهان نوین و زنجان است و شكست این تیم‌ها برای سپاهان چندان مشكل نیست واگذاری دیدار پایانی برابر نفت اهواز نیز خللی در قهرمانی سپاهان وارد نخواهد ساخت.

وی درباره تیم دانشگاه آزاد و شكایت باشگاه سپاهان از این تیم اظهار داشت: باشگاه سپاهان به دلیل استفاده غیرمجاز تیم دانشگاه آزاد از یك بازیكن روسی در دیدار برابر سپاهان به كمیته انظباطی شكایت كرد و اكنون نیز تنها خواهان اجرای قانون هستیم چرا كه طبق قانون نتیجه دیدار برابر دانشگاه آزاد به دلیل تخلف این تیم ‌باید به سود سپاهان برگردانده شود.

شاطرزاده ضمن انتقاد به برگزاری لیگ كاراته امسال گفت: لیگ امسال بیشتر شبیه دیگ بود چرا كه امسال بدون كمترین برنامه‌ریزی و تنها با حضور ۱۰ تیم مسابقات به اصطلاح سوپر لیگ كاراته شروع شد و در طول تمامی مسابقات شاهد بی‌نظمی و هرج‌ومرج بودیم و حتی قوانین آیین نامه موجود نیز اجرا نمی‌شد.

سرمربی تیم كاراته فولاد مباركه سپاهان تغییرات به وجود آمده در فدراسیون كاراته را به نفع این رشته خواند و تصریح كرد: روی كارآمدن پناهی به عنوان رییس فدراسیون كاراته با توجه به اینكه وی خود كاراته كار بوده و از لایه‌های این رشته ورزشی باخبر است انتخاب درستی بود ضمن آنكه تحویل چنین فدراسیونی كه همه چیز در آن خراب است كار سختی است كه برای اصلاح آن نیز زمان زیادی خواهد برد.

شاطرزاده درباره نتایج ضعیف تیم كاراته سپاهان نوین با وجود كسب عنوان سومی سال قبل افزود: هیچ گاه از سپاهان نوین انتظار برروی سكورفتن را نداریم چرا كه این تیم تنها برای كسب تجربه و پشتوانه تیم اصلی سپاهان بسته شده است اما امسال نیز اگر ۲ باخت بد را كه به واقع حق‌اش نبود و قربانی برخی اشتباهات داوری شد را كسب نمی‌كرد اكنون وضعیت این تیم در جدول به گونه‌ای دیگر بود.

وی از بومی شدن تیم كاراته سپاهان در سالهای بعد خبر داد و اظهار داشت: امسال برخی از بازیكنان غیربومی تیم سپاهان آنچنان مطلوب ظاهر شدند و با تاسیس مدارس مختلف كاراته در سطح استان تلاش خواهیم كرد تا در آینده هر سه تیم كاراته سپاهان را با بازیكنان بومی به مسابقات اعزام كنیم.

شاطرزاده درباره حسین روحانی بازیكن ملی‌پوش تیم سپاهان گفت: روحانی امسال نتایج خوبی راتا این لحظه برای ما كسب كرده است و اگر سال بعد نیز با این بازیكن به توافق برسیم وی را حفظ خواهیم كرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم با تغییراتی كه در فدراسیون ایجاد شده است در سالهای بعد سازمانی به نام سازمان لیگ مستقل از فدراسیون تشكیل شود تا دیگر شاهد بی‌برنامگی در بازیهای لیگ كاراته نباشیم.