سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ژاکتی جالب از جنس فیبر نوری +عکس


یک شرکت نساجی، ژاکتی نوری تولید کرده است که به غیر از گرم نگه داشتن فرد، در تاریکی شب به خوبی قابل مشاهده است.

خبرگزاری فارس: یک شرکت نساجی، ژاکتی نوری تولید کرده است که به غیر از گرم نگه داشتن فرد، در تاریکی شب به خوبی قابل مشاهده است.

یک شرکت صنعت نساجی ژاکتی تولید کرده است که تاروپود آن به طور مستقیم از فیبرنوری بافته شده است؛ این ژاکت با یک سری چراغ‌های LED یکپارچه نور روشن می‌شود و مجهز به دو باتری لیتیوم قابل شارژ است که می‌تواند ژاکت را به مدت 8 ساعت روشن نگه دارد.

بیرون ژاکت از نایلون، مواد پلی یورتان و فولاد برای محافظت از فیبرهای نوری لباس طراحی شده است که علاوه بر گرم نگه داشتن بدن، در تاریکی شب برای دیگران نیز قابل دید است.

ژاکتی از فیبر نوری+تصاویر

ژاکتی از فیبر نوری+تصاویر


ویدیو مرتبط :
باتوم نوری فیبر نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشرفته ترین کابلهای فیبر نوری + عکس



اخبارعلمی وآموزشی - پیشرفته ترین کابلهای فیبر نوری + عکس

ساخت کابلهای فیبری که بتوان با استفاده از آن اطلاعاتی با حجم وسیع را جابجا کرد از طرحهایی است که اخیرا محققان روی آن کار میکنند.

محققان در دانشگاه فنی آیندهوون فلوریدا کابل فیبر نوری ساخته اند که قابلیت انتقال اطلاعاتی بالغ بر 5000 دی وی دی را تنها در یک ثانیه دارد که این میزان انتقال شش برابر بیشتر از نمونه های پیشین است.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,پیشرفته ترین کابلها

به گفته محققان با ارتقاء تجهیزات زیر ساختی ارتباطی در هر دو سوی ترمینالهای کابلی، کارشناسان IT قادرند سرعت انتقال اطلاعات را که اکنون 100 ترابایت بر ثانیه است را تا 10 برابر افزایش دهند.

همچنین محققان میگویند که به منظور افزایش سرعت انتقال اطلاعات بایستی از کابل های چند هسته ای به جای کابلهای فیبر نوری تک هسته ای استفاده کنند.

این کابلها قادرند مشکلات افزایش سیگنال را که کابلهای کنونی مبتلا به آن هستند را برطرف کنند و دارای کارآمدی بالایی نیز میباشند.
اخبارعلمی وآموزشی - باشگاه خبرنگاران