سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

چقدر احساس می کنید که آدم نیستید؟!



 

 

 

 

 

تست های روانشناسی,تست هوش,تست روانشناسی هوش

 

 

 

 

۱- مادرتان هر بار با دیدنتان این شعر را می خواند:"آدمی را آدمیت لازم است!" با شنیدن این شعر چه احساسی پیدا می کنید؟

الف- احساس می کنید چه شعر زیبایی است؟!

ب- این سوال برای شما پیش می آید که چرا مامان! اینقده این شعره رو میخونه؟!

ج- بدون آنکه معنی آن را بفهمید به مادر لبخند میزنید!

د- احساس می کنید شاید منظورش شما باشید!

 

 

 

2- پدرتان از دستتان عصبانی می شود و طبق معمول می گوید: آخر من نتونستم آدمت کنم! چه احساسی از شنیدن این جمله پیدا خواهید کرد؟

الف- احساس می کنید پدرتان از دستتان عصبانی است؟!

ب- احساس می کنید پدرتان چقدر یک جمله را تکرار می کنی؟!

ج- هیچ احساسی پیدا نمی کنید!

د- احساس می کنید پدرتان از ناتوانی خود ناراحت است! و سعی می کنید او را درک نمایید!

 

 

 

3- با دوستتان بر سر مسئله ای دعوایتان شده و او برای هزارمین بار به شما می گوید "برو بابا اصلا تو آدم نیستی!" چه احساسی به شما دست خواهد داد؟!

الف- احساس می کنید برای هزارمین بار فحشتان داده؟!

ب- احساس می کنید برای هزارمین بار رازتان برملا شده؟!

ج- هیچ احساسی به شما دست نمی دهد؟!

د- در دلتان میگویید خودت آدم نیستی!

 

 

 

4- به دیدن پدر بزرگتان می روید. او بار دیگر با دیدن شما افسوس خورده، به پشت دستش زده و می گوید:"چی فکر می کردیم چی شد؟!" چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

الف- فکر می کنید برای n مین بار یاد عشق دوران کودکی اش افتاده؟!

ب- این را به حساب پیریش میگذارید!

ج- هیچ احساسی به شما دست نمی دهد!

د- احساس می کنید شاید منظورش شما باشید!

 

 

5- مادربزرگ مرحومتان به خوابتان می آید.طبق یک رسم قدیمی ! گوش شما را پیچانده و می گوید:" بیا آدم شو!" از خواب می پرید.اولین اقدام شما بعد از بیدار شدن چه خواهد بود؟

الف- برایش فاتحه ای خوانده و دوباره می خوابید!

ب- فردا صبح خواب خود را با اشتیاق فراوان برای دیگر اعضای خانواده تعریف کرده و از اینکه آن مرحوم شما را برای رساندن پیام خودانتخاب کرده به خود می بالید؟!

ج- بی هیچ دلیل خاصی یاد شعر مادرتان (آدمی را آدمیت لازم است...!) می افتید!

د- احساس می کنید می خواسته چیزی به شما بگوید!

 

 

 

6- معلم کلاس اول ابتدایی خود را در خیابان می بینید و اولین جمله ای که از او میشنوید این است؟:"بگو ببینم آخر تو آدم شدی یا نه؟!" بعد از شنیدن این سوال، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟!

الف- از قدرت حافظه او به شگفت آمده و او را در دل تحسین می کنید!

ب- از این که بعد از این همه مدت او را می بینید خوشحال می شوید!

ج- به او لبخند زده و به گونه ای که او متوجه نشود که او را نشناخته اید! به صحبت با او ادامه می دهید!

د- به یاد خواب مادربزرگ مرحومتان می افتید!

 

 

 

7- از پسرکی فال فروش یک فال حافظ می خرید.این شعر می آید:" بنی ادم اعضای یکدیگرند...!" و در توضیحات آن نوشته "ای صاحب فال! چون شما عضوی از اعضای خانواده به حساب نمی آیید پس لاجرم آدم نیستید! با خواندن این فال چه احساسی به شما دست خواهد داد؟!

الف- احساس می کنید دوباره پسرک سرتان کلاه گذاشته و فال اشتباهی به شما فروخته!

ب- یاد شعر مادرتان می افتید!

ج- یاد خواب مادربزرگتان می افتید!

د- متوجه نمی شوید که این شعر اصلا برای حافظ نیست بلکه شعر سعدی است و آن پسرک اصلا فال فروش نبوده بلکه دوستانتان قصد سر کار گذاشتن شما را داشته اند!

 

 

 

جواب:


1- اگر اکثر جواب های شما از میان گزینه های (الف) و (ج) و (د) باشد این بدان معنی است که احساس آدم بودنتان کمی ضعیف شده و باید از کارهایی که به آدمیت شما ضربه می زند بکاهید!

 

2- اگر اکثر جواب های شما از متن گزینه های (ب) و (د) و (ج) است.این بدان معنی است که شما به اندازه کافی آدم هستید و این مشکل دیگران است که باید خود را با شما هماهنگ سازند!

 

3- ولی اگر اکثر جواب های شما از میان گزینه ها(الف) و (د) و (ج) می باشد، به شما تبریک می گویم.شما از آدمیت لازم برخوردار هستید.


ویدیو مرتبط :
فرق آدم حساس با آدم با احساس چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دارایی پولدارترین آدم‌های دنیا چقدر است؟+عکس



اخبار اقتصادی - دارایی پولدارترین آدم‌های دنیا چقدر است؟+عکس

حدود 230 هزار میلیارد تومان. مجله «فوربس» امسال هم مثل هرسال، لیست دارایی ثروتمندترین آدم‌های روی کره زمین را منتشر کرده که در این لیست، نام یک زن هم به چشم می‌خورد. 10 انسان پولدار جهان از نظر فوربس، این‌ها هستند.

مجله آمریکایی فوربس هر سال اقدام به انتشار چند لیست مختلف از «ترین» های دنیا می‌کند. چند روز قبل این مجله 10 ثروتمند بزرگ جهان را در سال 2014 معرفی کرد.

 76،000،000،000دلار. این، رقم دارایی‌های پولدارترین انسان روی زمین است. حدود 230 هزار میلیارد تومان. مجله «فوربس» امسال هم مثل هرسال، لیست دارایی ثروتمندترین آدم‌های روی کره زمین را منتشر کرده که در این لیست، نام یک زن هم به چشم می‌خورد. 10 انسان پولدار جهان از نظر فوربس، این‌ها هستند.

1-بیل گیتس
ویلیام هنری گیتس سوم نفر اول شرکت مایکرو سافت، هرسال اگر رتبه اول این لیست نباشد، قطعا دوم هست. بیل گیتس همراه با پل آلن در سال 1975 شرکت مایکروسافت را راه‌اندازی کردند تا اینکه این شرکت توانست به ثروت و شهرت امروزی برسد.

بیل 59 ساله از سال 1994 در رده نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت و تا 15 سال جایگاهش را به هیچ کس نداد تا اینکه «کارلوس اسلیم حلو»، بازرگان مکزیکی، در سال 2010 دارایی اش را به رخ بیل گیتس کشید و جای او را گرفت. بیل گیتس سه سال بعد، این جایگاه را پس گرفت. حالا آقای مایکروسافت با 76 میلیارد دلار دارایی در جایگاه نخست قرار گرفته است و علاوه بر پول در آوردن همراه همسرش «ملیندا گیتس»، به فعالیت‌های خیرخواهانه ادامه می‌دهد.

2-کارلوس اسلیم
بازرگان74 ساله مکزیکی را شاید کمتر کسی بشناسد. اما او کسی است که بعد از 15 سال به امپراطوری بیل گیتس در صدر جدول پولدارها پایان داد.

این تاجر لبنانی تبار، مالک شرکت های «آمریکا موویل»، «تلمکس» و «تاسل» است. کارلوس اسلیم امسال یک میلیارد دلاری ضرر کرد و ثروتش به 73 میلیارد دلار رسید. او با 3 میلیارد دلار اختلاف از بیل گیتس جامانده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , پولدارترین آدم‌های دنیا

 
3-آمانسیو اورتگا
پیرمرد خوش‌پوش اسپانیایی، مالک و موسس فروشگاه های زارا (ZARA) است. شرکت «ایندیتکس» از فعالان عرصه مد و لباس هم یکی از دارایی های آقای اورتگا است.

علاوه بر این حدود 100 برند و  همچنین مغازه‌های خرده‌فروشی زیادی به اسم این تاجر 78 ساله اسپانیایی و فعال عرصه مد است. آقای اورتگا با 66/5 میلیارد دلار دارایی، سومین ثروتمند جهان به حساب می‌آید.

4-وارن بافت
سرمایه گذار و تاجر خوش اخلاق آمریکایی، مدیرعامل شرکت «برکشایر هاتاوی» است. آقای بافت انقدر پول دارد که 30 میلیارد دلارش را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده است.

این کار بی سابقه،  هم از وی چهره خوبی ساخت و هم ارزش این بنیاد را به گفته بعضی دوبرابر کرد. می گویند آقای بافت اهل ولخرجی نیست و مقتصد زندگی می کند. دارایی او در سال 2014 حدود 58/5 میلیارد دلار تخمین زده شد تا او در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

5-لاری الیسون
بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت « اوراکل» پنجمین پولدار این لیست و پولدارترین یهودی جهان است. آقای الیسون که استعداد عجیب و غریبی در ریاضی داشت، بعدها برای پروژه ای که اسمش را «اوراکل» گذاشت پایش به سازمان سیا باز شد. حالا اوراکل قدرتمندترین شرکت نرم افزاری در حوزه پایگاه داده است.

الیسون علاقه زیادی به جمع‌کردن ملک و املاک دارد. این ویژگی سبب شده برخی بگویند: «برخی تمبر جمع می کنند و الیسون املاک». نکته جالب در مورد الیسون این است که در سال 2003 با خانم «ملانی کرفت» نویسنده رمان‌های عاشقانه ازدواج کرد و «استیو جابز» فقید، عکاس رسمی این مراسم بود. حالا الیسون 70 ساله 48 میلیارد دلار سرمایه دارد.
 
6و7-چارلز و دیوید کخ
«فرد کخ» پدر برادران کخ وقتی فوت کرد، ثروت هنگفتی از جمله سرمایه شرکت نفت کخ را برای پسرانش به‌جا گذاشت. آنها هم پولهایشان را داخل صنعت کردند و روز به روز ثروتمندتر شدند. برادران کخ حالا به همراه هم «صنایع کخ» را رهبری می کنند.

چارلز از دیوید 4 سال بزرگتر است و هردو برای شکست خوردن اوباما در رقایت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در امریکا،حسابی پول خرج کردند. در فهرست فوربس، چارلز و دیوید کخ هرکدام با داشتن 40 میلیارد دلار دارایی به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم قرار دارند.

8-شلدون ادلسون
یهودی دیگر این لیست، صاحب املاک، هتل، رستوران و کازینوهای زیادی در لاس وگاس است. این پولدار یهودی هر ساله پول زیادی در جیب سازمان‌های یهودی در نقاط مختلف جهان می ریزد.

شلدون از حامیان مالی رژیم صهیونیستی است و سال گذشته در سخنانی، خواستار حمله اتمی به ایران شد. دارایی های او 38 میلیارد دلار تخمین زده شده است و در جایگاه هشتم لیست قرار دارد.

9-کریستی والتون
تنها زن این فهرست، تمام دارایی اش را مدیون همسرش جان والتون است. جن والتون در سال 2005 سوار بر هواپیمای شخصی اش بود که ناگهان سقوط کرد تا خانم والتون به جای او مالک دارایی های والتون‌ها شود.

این خانواده ثروتمندترین خانواده جهان هستند و همگی در عرصه تجارت فعالیت می کنند. خانم والتون، مالک فروشگاه های زنجیره ای «وال مارت»، با 36/7 میلیارد دلار دارایی در جایگاه نهم این فهرست قرار دارد.

10-برنارد آرنو
یکی دیگر از فعالان عرصه مد در این فهرست قرار دارد. آرنو مالک شرکت هایی نظیر «کریستین دیور»، «لوئیس وینتور» و «بولگاری» است.

این کمپانی ها همگی تولید کننده کالاهای لوکس هستند. حتی تقلبی این کالاها در جهان طرفداران زیادی دارند و کسانی که توانایی خرید این اجناس را ندارند به کالاهای تقلبی با همین نام رو می‌آورند. آقای آرنو 65 ساله با حدود 29 میلیارد دلار دارایی در جایگاه دهم این فهرست قرار دارد.

اخبار اقتصادی - مجله مهر