سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

چاه مكن بهر كسی اول خودت، دوم كسی



 

چاه مكن بهر كسی اول خودت، دوم كسی

 

چون كسی به دیگری بدی كند یا در مجلسی یك نفر از بدی‌هایی كه با او شده صحبت كند مردم می‌گویند آنكه برای تو چاه می‌كند اول خودش در چاه می‌افتد.

در زمان حضرت محمد(ص) شخصی كه دشمن این خانواده بود هر وقت كه می‌دید مسلمانان پیشرفت می‌كنند و كفار به پیغمبر ایمان می‌آورند خیلی رنج می‌‌كشید. عاقبت نقشه كشید كه پیغمبر را به خانه‌اش دعوت كند و به آن حضرت آسیب برساند.

به این منظور چاهی در خانه‌اش كند و آن را پر از خنجر و نیزه كرد آن وقت رفت نزد پیغمبر و گفت: "یا رسول‌الله اگر ممكن میشه یك شب به خانه من تشریف ‌فرما بشید". حضرت قبول كرد، فرمود: "برو تدارك ببین ما زیاد هستیم". شب میهمانی كه شد پیغمبر(ص) با حضرت علی(ع) و یاران دیگرش رفتند خانه آن شخص. آن شخص كه روی چاه بالش و تشك انداخته بود بسیار تعارف كرد كه پیغمبر روی آن بنشیند. پیغمبر بسم‌آلله گفت و نشست. آن شخص دید حضرت در چاه فرو نرفت خیلی ناراحت شد و تعجب كرد. بعد گفت حالا كه حضرت در چاه فرو نرفت در خانه زهری دارم آن را در غذا می‌ریزم كه پیغمبر و یارانش با هم بمیرند. زهر را در غذا ریخت آورد جلو میهمانان، اما پیغمبر فرمود: "صبر كنید" و دعایی خواند و فرمود: "بسم‌الله بگویید و مشغول شوید" همه از آن غذا خوردند. موقعی كه پذیرایی تمام شد پیغمبر و یارانش به راه افتادند كه از خانه بیرون بروند. زن و شوهر با هم شمع برداشتند كه پیغمبر را مشایعت كنند. بچه‌های آن شخص كه منتظر بودند میهمانان بروند بعد غذا بخورند، وقتی دیدند پدر و مادرشان با پیغمبر از خانه بیرون رفتند پریدند توی اتاق و شروع كردند به خوردن ته بشقاب‌ها. پیغمبر كه برای آنها دعا نخوانده بود همه‌شان مردند. وقتی كه زن و شوهر از مشایعت پیغمبر و یارانش برگشتند دیدند بچه‌هاشان مرده‌اند. آن شخص ناراحت شد دوید سر چاه و به تشكی كه بر سر چاه انداخته بود لگدی زد و گفت: "آن زهرها كه پیغمبر را نكشتند، تو چرا فرو نرفتی؟" ناگهان در چاه فرو رفت و تكه‌تكه شد. از آن موقع می‌گویند: "چاه مكن بهر كسی اول خودت، دوم كسی".

منبع:sarapoem.persiangig.com


ویدیو مرتبط :
‫چاه مکن بهر کسی اول خودت، دوم کسی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاه نكن بهر كسی ...!!



  ,آسیا,تعویضی مربی در استقلال,اخبار,اخبار ورزشی,اخبار روز ورزشی

 

مدیری كه شاید زودتر از سرمربی برود؛

چاه نكن بهر كسی ...!!

وضعیت تیم استقلال برای فصل آینده اصلا مشخص نیست مشكلات این تیم در حالیكه شرایط خوب است كاملا به چشم می آید زیرا علاوه بر سرمربی شرایط مدیر عامل آینده تیم نیز در هاله از ابها قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بحث تعویضی مربی در استقلال خیلی زود آغاز شد، وضعیت پرویز مظلومی در تیم خوب به نظر می رسید اما رابطه خوب امیر قلعه نوعی با علی فتح الله زاده شرایط این تیم را تغییر داد تا در حالیكه سرمربی آبی ها تیم را برای قهرمانی در لیگ و حذفی آماده می كرد و قهرمانی دومی را نیز بدست آورد حاشیه امنیتی برای حضورش روی نیمكت استقلال وجود نداشته باشند امیر قلعه نوعی رابطه اش را با مدیر عامل آبی ها قطع كرد و حتی برای سلام و احوالپرسی هم به فتح الله زاده زنگ نمی زد دیگر از صرف ناهار و شام در رستوران و یا دفتر مدیر عامل خبری نبود تا پرویز مظلومی آرامش داشته باشد اما از صحبت های فتح الله زاده پر واضح بود كه امیر قلعه نوعی مانند فصول قبل گزینه اول و آخر استقلال برای فصل آینده است.

 

جریان حضور قلعه نوعی همچنان نقل محافل بود تا اینكه ورق به كلی برگشت.

 

پس از باخت استقلال به الجزیره فتح الله زاه انتقاداتی از مظلومی داشت كه جریان حضور قلعه نوعی را جدی تر كرد اما پس از مطرح شدن بحث تغییر مدیریت جریان بازگشت امیر قلعه نوعی تحت الشعاع قرار گرفته و بحث مهمتری جای سرمربی و انتخاب جدی آن در استقلال را گرفت.

 

اعضای هیئت مدیره استقلال حمایت قطعی خود را از علی فتح اله زاده اعلام كردند اما این تمام ماجرا نبود، آنها كه گفته می شد حتی از فتح اله زاده برای فصل بعد برنامه دریافت می كند و تنها منتظر پایان فصل بودند تا سرمربی را توسط مدیر عامل تیم بشناسند به یكباره تغییر موضع دادند اعضای هیئت مدیره تیم استقلال مدعی شدند كه در صورت كناره گیری مدیر عامل فعلی نفر جایگزینی را تعیین و معرفی می كنند.

 

این در حالی است كه آنها قصد داشتند حمایت همه جانبه خود را برای فصل بعد از مدیر عامل استقلال داشته باشند و به آن ادامه دهند.

 

گفتنی است، مدیریت استقلال پس از شنیده ها و حرف وحدیث های بسیار از گوشه و كنار و به خصوص تغییر موضع ناگهانی و جالب توجه اعضای هئیت مدیره استقلال در خصوص جدایی از این تیم سخن به میان آورد و از گزینه های پیشنهادی اش گفت: اینكه قریب و چند نفر دیگر مستحق جانشینی وی هستند را معرفی كرده است و حتی اینكه قریب را به باقی گزینه ها ترجیح می دهد زیرا وی با كار در استقلال آشنایی كامل دارد و می تواند تیم را هدایت كرده به اهدافش برساند.

جرقه ابتدایی در خصوص احتمال حضور حسین قریب در استقلال زده شد و هئیت مدیره نیز در این خصوص سكوت اختیار كردند حتی رسولی نژاد رئیس هیئت مدیره نیز صحبتی انجام نداد و تنها به شانس زیاد قهرمانی تیم استقلال اشاره ك رد و اینكه همه چیز تا پایان فصل ایده آل پیش می رود تا پس از مشخص شدن وضعیت تیم در جدول تصمیم درست در خصوص فصل آینده اتخاذ شود.

 

در این میان پس از بلاتكلیفی پرویز مظلومی و امید وی به تماس فتح اله زاده برای تشكیل جلسه و مذاكره به منظور تمدید قرار داد حالا مدیریت باشگاه پیش از سرمربی در بلاتكلیفی محض به سر می برد و برای فصل آینده شرایط مشخصی ندارد.

با اینكه تصور می شد آمدن امید قلعه نوعی و قرار گرفتن وی كنار علی فتح اله زاده سناریوی نوشته شده استقلال فصل آینده است اما این معادله چنان به هم ریخت كه كمتر كسی تصورش را داشت.

 

البته ناگفته نماند كه امید قلعه نوعی با حسین قریب نیز رابطه بسیار خوبی دارد و آنها تجربه قهرمانی در كنار یكدیگر را نیز داشتند اما باید دید سرانجام صندلی مدیر عاملی استقلال چگونه جابجا شده و در نهایت به چه كسی می رسد فتح اله زاده پس از این همه حرف و حدیث ماندگار می شود یا حسین قریب به استقلال بر می گردد و یا گزینه سومی كه شرایط را در آرامش كامل به نفع خود به اتمام می رساند!...

و در نهایت باید به این نكته مهم نیز اشاره كرد چاه نكن بهر كسی..k