سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پول بدهید خرابه و ویرانی نگاه کنید!


در همه جای دنیا کشورهای جنگ زده و در حال جنگ جای مناسبی برای گردشگرها نیست. کمتر کسی پیدا می شود که به این کشورها به قصد گردشگری سفر کند.

مجله مهر: در همه جای دنیا کشورهای جنگ زده و در حال جنگ جای مناسبی برای گردشگرها نیست. کمتر کسی پیدا می شود که به این کشورها به قصد گردشگری سفر کند. اما تورهای گردشگری در اوکراین  با ابتکار عجیب و غریب‌شان مناطق جنگ زده و ویران شده شان را برای بازدید به گردشگرها پیشنهاد می دهند.

بحران اوکراین و جدا شدن شبه جزیره کریمه از این کشور، اوضاع نابه‌سامانی را برای گردشگری این کشور توریست پذیر رقم زده است. اوکراین هرساله شاهد حضور گردشگران زیادی بود و به گفته «رومان بلوف» کارشناس اتاق اجتماعی دفاع از گردشگران؛ شهر کی‌یف سالهای گذشته رشد خوبی داشت. حتی تعداد زیادی هتل در این شهر ساخته شد و رشته هتل سازی در این کشور پیشرفت زیادی کرد. به طوری که کی‌یف نمونه بسیار خوبی از نقطه نظر پذیرش توریست در اروپا محسوب می شد. اما در حال حاضر گردشگری در اوکراین به شدت درحال رکود است و تا نبود یک ثبات سیاسی، گردشگران میلی به بازدید از این کشور ندارند. به خصوص بعد از حادثه سرنگونی هواپیمای مالزیایی که در آسمان مورد هدف قرار گرفت.

پول بدهید خرابه و ویرانی نگاه کنید

نکته جالب در بحبوحه اختلافات سیاسی و جنگ زدگی این کشور اما، پیدا شدن یک منوی جدید در لیست تورهای گردشگری اوکراین است. در زمانی که خبری از تورهای عادی برای دیدن اماکن تاریخی و منظره‌های زیبای کوهستانی وجود ندارد و گردشگران معمولی دیگر برای آمدن به این کشور رغبتی نشان نمی دهند. دیدن خرابه ها و ویرانه های «اسلاویانسک» تقاضای جدید برخی گردشگران است که حاضرند برایش پول خرج کنند. نرخ بازدید از این مناطق نیز بین 78 تا 630 دلار (265 هزار تومان تا 2 میلیون تومان) در می آید. هرچه میزان ویرانی ها وعمق فاجعه بیشتر باشد نرخ هم بالاتر می رود!

گردشگران حتی می توانند از این مناطق سوغاتی رایگان ببرند. سوغاتی هایی مثل تکه های فشنگ و توپ و خمپاره که بقایای آنها هنوز در میدان های شهر دیده می شود. این تجارت اگرچه سودآور است اما موجب ناراحتی مردم این کشور شده است. در ماه دسامبر و ژانویه آژانس های توریستی مردم را به میدان خشمگین کی یف بردند تا گردشگران ساکنان این میدان که در چادر اردو زده بودند را ببینند. این نوع سفرها حتی می تواند برای گردشگران نیز خطرناک باشد. اما انگار آنها هیچ ابایی از این موضوع ندارند و به گردش خود ادامه می دهند.

امروزه توریست های کنجکاو برای تنوع در زندگی شان به چنین مکان هایی سفر می کنند و تورهای گردشگری نیز برای سود بیشتر دست به این گونه اقدامات می زنند. در حال حاضر بعضی مردم اوکراین از اینکه بدبختی و جنگ زدگی کشورشان تبدیل به یک سفر سرگرم کننده برای گردشگران شده است احساس خوبی ندارند.


ویدیو مرتبط :
پول ما را پس بدهید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید



 

 

 

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید

 

 

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک طول عمر اسکناسی معادل 200 تومان را دو سال و سکه آن را 30 سال عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند سکه‌های از رده خارج شده خود را به شعبه‌ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مجید صنیعی در گفتگو با مهر درباره هزینه های ضرب سکه ها نسبت به چاپ اسکناسها، با اشاره به ضرب سکه های 200 تومانی گفت: سکه ها نسبت به اسکناسها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، عمر یک اسکناس 200 تومانی حدود دو سال است اما عمر یک سکه 200 تومانی 20 الی 30 سال است.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه جمع آوری سکه های خرد نیز مانند اسکناسها توسط بانک مرکزی صورت می گیرد، افزود: بانک مرکزی از همین فلز سکه های جمع آوری شده برای ضرب سکه های جدید استفاده می کند که در مورد اسکناسها اینگونه نیست.

وی گفت: طول عمر سکه های 200 تومانی که وارد بازار خواهند شد، همچون سکه های 100 تومانی است، امکان چرخش سکه ها به مدت زمان طولانی در بین مردم وجود دارد، حتی سکه ها این قابلیت را دارند که تا 30 سال در دست مردم باشند و به هیچ وجه از بین نروند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره اینکه سکه‌های 200 تومانی یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال آینده به میزان محدود وارد بازار خواهند شد، افزود: اگر بانک مرکزی تشخیص دهد سکه های 200 تومانی را با طرح جدید و وزن کمتر ضرب خواهد کرد.

به گفته وی، اما سکه های 200 تومانی با وزن کمتر را جمع آوری نمی کنیم، تا زمانی که تعداد سکه های در دست مردم بسیار محدود شود که به عنوان سکه های از رده خارج شده مطرح می شود.

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک در مورد اسکناسهای از رده خارج شده نیز گفت: یکی از شعبات بانک ملی عامل اداره نشر اسکناس است، این اداره مردم را در این خصوص راهنمایی می کند و یا اینکه این اداره اسکناسها را دریافت می کند، اگر حجم اسکناسها نیز زیاد باشد به یکی از شعبات بانک ملی راهنمایی می کند..../تحلیل:عصرایران