سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پنهان کردن 40 ساله هویت زن مردنما! +عکس


زنی مصری پس از گذشت چند ماه از عروسی، به سبب مرگ شوهرش، در حالی که باردار بود، بیوه شد

العالم: زنی مصری پس از گذشت چند ماه از عروسی، به سبب مرگ شوهرش، در حالی که باردار بود، بیوه شد

زنی که پس از درگذشت همسرش برای پیدا کردن و نگاه داشتن شغل مجبور شد با مخفی کردن هویت جنسی و کوتاه کردن موهایش در نقش مرد وارد جامعه سنتی خود شود و به کار در کارگاه آجرپزی و واکس زدن کفش روی آورد، پس از رسانه‌ای شدن موضوع مورد حمایت دولت مصر قرار گرفت.

«صیصه ابودوح» زنی مصری است که پس از گذشت چند ماه از عروسی، به سبب مرگ شوهرش، در حالی که باردار بود، بیوه شد: «پس از مرگ همسرم در دهه هفتاد قرن گذشته، مشغول به کار شدم. عرف و شرایط حاکم بر جامعه، در آن زمان به گونه‌ای بود که اجازه اشتغال به زن نمی‌داد و این کار را نه تنها هنجارشکنی؛ بلکه حتی جرم تلقی می‌کرد، به همین سبب تصمیم گرفتم لباس مردانه بپوشم و سر کار بروم».

ماجرای پنهان کردن ۴۰ساله هویت زن مردنما

وی افزود: با تغییر ظاهر دادن، مجبور شدم برخی از عادت‌ها و رفتارهای مردان را نیز تقلید کنم تا بتوانم کار کنم، این مساله آنقدر ادامه یافت که برخی از مسائل در وجود من نهادینه شد. به عنوان مثال پس از سال‌ها کار در آجرپزی و کارخانه سیمان، صدایم خش دار شد و اکنون دیگر صدایم برای همیشه خش دار و مردانه شده است.

ماجرای پنهان کردن ۴۰ساله هویت زن مردنما

صیصه که در داخل خانه محقر خود با پایگاه اینترنتی «دات مصر» گفت‌و‌گو می‌کرد، خاطر نشان کرد: هر روز ساعت شش صبح، لباس مردانه به تن می‌کنم و از خانه بیرون می‌زنم و در خیابان‌ها در پی کار راه می‌افتم، گاهی عملگی می‌کنم و گاهی کفش واکس می‌زنم، تا بتوانم روزی دختر یتیمم را که حالا ۴۲ ساله است، تهیه کنم. زندگی تلخ است و برای سر کردن ِ زندگی تلخ در میان رجّاله‌ها و مردنمایانی که مردانگی و اخلاق را به یک سو نهاده‌اند، چاره‌ای جز این وجود ندارد که لباس مردانه بپوشی تا بتوانی زنده بمانی. پس از مرگ شوهرم، از مسئولان استانداری تقاضای کمک کردم، اما آن‌ها به گونه‌ای مرا در اوج بدبختی به حال خود‌‌ رها کردند که گویی اصلا وجود نداشتم.

ماجرای پنهان کردن ۴۰ساله هویت زن مردنما

صیصه، با مشخص شدن هویتش از «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر خواست، مغازه‌ای برای او فراهم کند تا در اواخر عمر بتواند کمی بیاساید و بار سنگین «کار مردانه» را زمین بگذارد و به «طبیعت زنانه» خود برگردد


ویدیو مرتبط :
شنیدن اولین صدا توسط زن ناشنوای 40 ساله (فوق العاده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمام سه ساعته یک زن 40 ساله در وان روغن +عکس



حمام سه ساعته یک زن 40 ساله در وان روغن +عکس

اکثر انسانها صبح که از خواب بر میخیزند، بدن خود را کش میدهند تا به اصطلاح خواب از سرشان بپرد. اما این زن 40 ساله به دلیل بیماری عجیب و نادری که دارد روزش را با حمام روغن 3 ساعته آغاز میکند.

خانم " نیکلا واتهیل"از  بیماری رنج میبردکه باعث میشود رگهای خونی و پوست او سفت شده و حرکت کردن را برای او مشکل میکند.

 

حمام,حمام در وان روغن,بیماریهای عجیب

 

او میگوید وقتی از خواب بیدار میشود تمام بدنش سفت شده و پوستش حالتی شبیه چرم پیدا میکند و حتما باید ساعتها در وان روغن بنشیند و  بعد از آن نیز تمام بدنش را با مرطوب کننده های قوی مرطوب کند. در غیر این صورت به قدری پوستش سفت میشود که حتی نمیتواند دستانش را حرکت دهد. بیماری او در اثر سرمای هوا تشدید شده و عملا حرکات او را تحت تاثیر قرار میدهد.
وی اضافه میکند بعد از سالها تحمل بیماری و درد و احساس خستگی از سال 1997 به این بیماری عجیب دچار شده است.


وی برای اینکه از نفوذ هوا به بدنش جلوگیری کند از دستکش و لباسهای نسبتا پوشیده استفاده میکند و میگوید آرزو دارد دوباره مثل زمان سلامتش بتواند خوابی راحت و زندگی عادی داشته باشد.

 

او معتقد است آگاهی مردم نسبت به این بیماری نادر بسیار کم است و بهتر است مقامات مسئول مقالات و اطلاعات جامعی در مورد علائم و روشهای پیشگیری این بیماری در دسترس عموم قرار دهند.

 

حمام,حمام در وان روغن,بیماریهای عجیب

 

 حمام,حمام در وان روغن,بیماریهای عجیب


منبع:pardad.ir