سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پالانش کج است



ضرب المثل فارسی,ضرب المثل انگلیسی , داستان ضرب المثل

    

هر کس درمعتقدات مذهبی و مبانی اخلاقی تغییر رویه دهد ، درباره اش به ضرب المثل بالا تمثل می جویند و می گویند ، فلانی پالانش کج است که اگر طرف مورد بحث مرد باشد یعنی ایمان و عقیدتش خلل پذیرفته و اگر زن باشد به این معنی است که از طریق عفت و طهارت منحرف گردیده است .

آقایان روحانیون قبل از اختراع اتومبیل بر اسب و قاطر و غالبا دراز گوش سوار می شدند و برای وعظ و خطابه و مهمانی به خانه این و آن می رفتند که شاید هم اکنون نیز در بعضی از شهرهای کوچک و روستاها کماکان بر چهارپایان سوار شوند . بعضی از روحانی نماها نه روحانیون واقعی در عصر قاجاریه مردم را برای سواری می خواستند تا مقاصد و نیاتشان را بدان وسیله به سر منزل مقصود برسانند. ضمنا می دانید که پالان مرکوب به وسیله تنگ اسب باید سفت و محکم بسته شده باشد تا بتوان بر آن سوار شد و سواری گرفت . اکر مرکوبی پالانش کج باشد خوب سواری نمی دهد و راکب را به زحمت می اندازد .

معنی و مفهوم ظاهری و مجازی ضرب المثل بالا این است که طرف مورد بحث تغییر عقیده داده به مذهب یا مسلک دیگری متمایل شده است ولی مقصود باطنی و نهایی این بود که وی سواری نمی دهد یعنی از ما گوش شنوایی ندارد . پس در این صورت باید طرد شود تا ایجاد زحمت نکند!

منبع:iketab.com


ویدیو مرتبط :
آشیخ مرتضی طالقانی(ره) خر طالقان رفته پالانش مانده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل کج شدن پاهای نوزادان !!



 

 

 

ا گر شما هم به تازگی مادر و پدر شده اید و یا اینکه قصد دارید در آینده صاحب فرزند شوید، به شما توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید تا با اعمالی ناصحیح باعث کج شدن پاهای نوزادتان نشوید.


یك فیزیوتراپیست گفت: چاقی، زود راه افتادن كودك و صافی كف پا، ناهنجاری زانوی ضربدری را ایجاد می‌كند.


در ناهنجاری زانوی ضربدری، رانها به هم نزدیك شده و قوزكهای داخل ازهم فاصله می‌گیرند و نمایی شبیه ضربدر در پاها ایجاد می‌شود.

 


چاق بودن و زود راه رفتن كودك، صافی كف پا و كوتاهی عضله دو سر رانی و ضعف عضلات همسترینگ داخلی از علل بروز این ناهنجاری به شمار می‌روند.



زانوی ضربدری عوارضی چون درد در قسمت داخل زانو به علت كشش بافتهای نرم، درد در قسمت خارجی زانو به علت وارد آمدن فشار روی سطوح مفصلی و ایجاد آرتروز زودرس در زانو را به همراه دارد. علاوه بر این ایجاد تغییر شكل در پنجه پاها و ایجاد ظاهر ناخوشایند در پاها و ناتوانی در راه رفتن در مراحل پیشرفته از دیگر عوارض این ناهنجاری است.



در این موارد اگر شدت تغییر شكل خیلی كم باشد قابل اغماض است ولی در موارد پیشرفته برای اصلاح این ناهنجاری از وسایل كمكی استفاده می‌شود. اما چنانچه تغییر شكل از نوع ساختاری و ثابت بوده یا شدت آن زیاد باشد اصلاح آن توسط جراح ارتوپد صورت می‌گیرد.



در مورد تغییر شكل‌های قابل اصلاح در صورت صافی كف پا باید از كفی طبی استفاده و ورزش‌های مربوطه انجام شود. ورزشهای تقویتی عضله چهار سر ران و كشش عضلات كوتاه شده می‌تواند جهت اصلاح این ناهنجاری موثر باشد.



شایان ذكر است، ناهنجاری زانوی ضربدری از ناهنجاریهای بدنی است كه در دانش آموزان بیشتر دیده می‌شود.