سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

وقتی تکنولوژی به پوست می چسبد! +عکس


فناوری جدید و چشمگیری که مدارهای بسیار ریز را روی پوست شما قرار می دهد می تواند انقلابی در صنعت بهداشت و درمان، سرگرمی و غیره ایجاد کند.

 
 
 
 
  صبح بخیر: فناوری جدید و چشمگیری که مدارهای بسیار ریز را روی پوست شما قرار می دهد می تواند انقلابی در صنعت بهداشت و درمان، سرگرمی و غیره ایجاد کند.

ترانزیستورها، مقاومت ها، خازن ها، القاگرها، دیودها، آنتن ها و باتری های یون لیتیومی، اینها اجزای ریزپردازنده ها، ارتباطات بی سیم و ذخیره انرژی هستند. امروزه اینها در گوشی های همراه یافت می شوند. فردا می توانید آنها را روی بدن خود داشته باشید.

وقتی تکنولوژی به پوستتان می چسبد! +عکس

جان راجرز، دانشمند مواد در دانشگاه ایلینویز، تحقیقی انجام داده است که هر یک از این بلوک های ساختمانی فناورانه را تبدیل به مدارهایی کرده است که روی پوست بدن می چسبند. آنها با یک تمبر چسبی روی پوست بدنتان می چسبند. این مدارها کشسان هستند و با حرکات طبیعی بدن شما انعطاف یافته و کش می آیند. عمر آنها دو هفته است، یعنی قبل از آنکه پوس بدنتان بطور طبیعی بمیرد و پوست جدید رو بیاید. از آنجائیکه این مدارها در تماس مستقیم با پوست شما هستند، در واقع با شما یکی می شوند و بیش از آیفون، Nike+Fuelband یا هر محصول قابل پوشیدن دیگری که تابحال معرفی شده با شما یکپارچه می شوند.

راجرز می گوید: «هدف ما این بود که سخت افزاری بسازیم که بطور طبیعی تری با بدن ترکیب شود. لوازم الکترونیکی معمولی که به نحو متعارف روی ویفرهای سیلیکونی ساخته می شوند، به علت ناهماهنگی در شکل، وزن و سختی با بافت های بدن، برای کاربرد عمومی تر و روزمره مناسب و قابل قبول نیستند.»

وقتی تکنولوژی به پوستتان می چسبد! +عکس

به عبارت دیگر، ما موجوداتی نرم و گرد هستیم که در این دنیای پر از لوازم و اشیای سخت و مستطیلی زندگی می کنیم. و این مسئله فقط مربوط به راحتی کاربرد نمی شود. با اصلاح و ایجاد تغییراتی در لوازم الکترونیکی برای آنکه روی پوس بدنمان باقی بمانند، راجرز اندازه گیری های دقیق ECG، EEG، دما، فشار مکانیکی و غیره را انجام می دهد. اگر Nike+Fuelband را با این فناوری تصور کنیم، می تواند ضربان قلب، ضربه بدنی و سطح آب بدن را اندازه گیری کند.

چشم انداز 20 ساله راجرز این است که دستگاه هایی بسازد که سلامتی اندام های حیاتی بدن را افزایش دهد. پروژه ای که تیم او روی آن کار می کنند، یک "اپیکارد مصنوعی" است که دور سطح قلب را می گیرد و ضربان قلب را می سنجد و از تپش قلب جلوگیری می کند. یک کاربرد دیگر، مجموعه ای از "ورق های مانیتورینگ مغز" برای صرعی ها است.

بعضی از این فناوری ها هنوز چند سال زمان نیاز دارند. پروژه های دیگر نیز ده ها سال از ما دورند. ولی شرکت راجرز، MC10، اولین محصول بازرگانی خود را اواخر امسال با ریبوک معرفی می کند. این محصول که CheckLight نام دارد، ضربه ها و تکان ها (به عنوان علائم هشداردهنده تشنج) در طول ورزش را می سنجد و اندازه گیری می کند.

وقتی تکنولوژی به پوستتان می چسبد! +عکس

وقتی تکنولوژی به پوستتان می چسبد! +عکس

وقتی تکنولوژی به پوستتان می چسبد! +عکس


ویدیو مرتبط :
زیر پوست تکنولوژی - مرکزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی تکنولوژی حرام می شود! +عکس


گزارش و تصاویراز فرقه ای عجیب در آمریکا که برق، تلفن، ماشین و مظاهر تکنولوژی را بر خود حرام کرده اند