سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

هنرنمایی با مسیر پروازهای بین المللی!


یک کارشناس برنامه ریزی حمل و نقل سال گذشته را صرف طراحی دیجیتالی مسیر پرواز هواپیماها در آسمان کرده است.


ویدیو مرتبط :
تور بین المللی دوچرخه آذربایجان مرحله 5 مسیر دشوار ارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)



 

چندی قبل فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از برنامه این نیرو برای اعزام ناو به نزدیکی سواحل کشور آمریکا خبر داد.

این خبر با بازتاب گسترده در رسانه های خارجی و موضع گیری مقامات نظامی و سیاسی آمریکا روبه رو شد.

به نظر می رسد نیروی دریایی ارتش ایران قصد دارد با اعزام ناو به آمریکای مرکزی و جنوبی، برای مدت زمان محدودی ناوگان خود را در نزدیکی سواحل آمریکا نیز مستقر کند.

در صورتی که چنین پیش بینی صحیح باشد ؛ طولانی ترین و پرمسافت ترین ماموریت دریایی نیروی دریایی ارتش ایران رقم خواهد خورد. اعزام ناوهای ارتش ایران به قاره آمریکا حداقل پس از انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

نیروی دریایی ارتش ایران پیش از این در اسفند 89 ناوگانی را به دریای مدیترانه و بندر لاذقیه سوریه اعزام کرد.

این ماموریت نیز نخستین سفر ناوگان ارتش ایران به دریای مدیترانه به شمار می رفت.

 

آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)

 

در این ماموریت ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران با عبور از اقیانوس هند، تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز ، وارد دریای مدیترانه شده و در ساحل شرقی این دریا یعنی بندر لاذقیه سوریه مستقر شدند.

با این حال در ماموریت جدید و البته احتمالی نیروی دریایی ارتش، ناوهای ایرانی می بایست پس از ورود به دریای مدیترانه به سمت غرب و تنگه جبل الطارق (محصور میان دو کشور اسپانیا و مراکش) حرکت کنند.

ناوگان ایران پس از عبور از تنگه جبل الطارق وارد اقیانوس اطلس شده و از آنجا می بایست مسافت طولانی را به مقصد کشور کوبا در خلیج مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی طی کنند.

مسافت ورودی تا خروجی دریای سرخ 2220 کیلومتر، از کانال سوئز در ورودی دریای مدیترانه تا تنگه جبل الطارق یعنی خروجی این دریا به طور تقزیبی 3600 کیلومتر و از تنگه جبل الطارق تا جزیره کوبا در خلیج مکزیک یعنی عبور از عرض اقیانوس اطلس 7050 کیلومتر است.

تاکنون ناوهای ارتش ایران در مناطقی مانند شمال غربی اقیانوس هند، دریای سرخ و آب های نزدیک به تنگه باب المندب در ورودی جنوبی دریای سرخ مستقر شده اند.

ناوهای ارتش ایران در آب های نزدیک به باب المندب، به عملیات های نظامی و ضد و خورد با کشتی های دزدان دریایی پرداخته اند.../تحلیل:عصرایران


آیا بزرگ ترین مأموریت بین المللی نیروی دریایی ارتش رقم می خورد؟ (+نقشه مسیر)