سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نقش خشونت در تکامل صورت +عکس


دانشمندان دانشگاه یوتا به تازگی نظریه جدیدی را در خصوص نقش خشونت در تکامل صورت انسان‌های اولیه ارائه داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: براساس این مطالعه، نسخه ماقبل‌ تاریخ جنگ بر سر زنان، منابع و دیگر اختلافات عامل تکامل صورت اجداد اولیه انسان بوده‌ است.

دیوید کریر و مایکل مورگان از دانشگاه یوتا مدعی‌اند صورت‌های انسان، به ویژه‌ صورت‌های اجداد جنوبی‌کپی (Australopithecus) به گونه‌ای تکامل یافتند تا آسیب وارده ناشی از ضربات را در طول جنگ‌های بین مردان به حداقل برسانند.

نقش خشونت در تکامل صورت+عکس

یافته‌های جدید جایگزینی برای فرضیه پیشین خواهد بود که بر اساس آن، تکامل صورت‌های قوی اجداد اولیه انسان عمدتا ناشی از نیاز به جویدن غذاهای سختی مانند فندق‌ها بوده است.

این تحقیق بر اساس مطالعه قبلی کریر و مورگان شکل گرفت که بر اساس آن، خشونت نقش بسیار مهم‌تری را در تکامل انسان در مقایسه با آنچه بسیاری معتقدند، ایفا کرده است.

چنین یافته‌هایی همچنین این موضوع را مطرح می‌کند که آیا گذشته‌های دور انسان خشونت‌آمیز بوده است یا خیر. این موضوع یکی از مباحث عامل اختلاف‌نظرهای موجود در میان متفکران لقب گرفته است.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Biological Reviews منتشر می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تغییرات عکس تشکر پنج شب در فردی عکس تکامل یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیوند كامل صورت یك زن + عکس



 

 

 

 

چهره جدید زنی كه ۲ سال پیش بر اثر حمله یك شامپانزه تمام اعضای صورتش را از دست داده بود، برای نخستین بار پس از عمل موفقیت آمیز رونمایی شد.

 

چهره جدید زنی كه ۲ سال پیش بر اثر حمله یك شامپانزه تمام اعضای صورتش را از دست داده بود، برای نخستین بار پس از عمل موفقیت آمیز رونمایی شد.


كلارا ناش۵۷ ساله، در اواخر ماه می امسال در بیمارستان زنان بیرگهام بوستون تحت پیوند موفقیت آمیز صورت قرار گرفت.


وی در فوریه سال ۲۰۰۹ بر اثر حمله یك شامپانزه خانگی بخش اعظم صورت (دماغ، لب ها، چشم ها) و دست هایش را از دست داده بود و تا پیش از عمل به كمك یك لوله عمل تنفس را انجام می داد.


این زن توانست پس از پشت سر گذاراندن یك عمل جراحی پیچیده ۲۰ ساعته كه یك تیم ۲۰ نفره آن را هدایت می كرد، دوباره از توانایی تنفس، بوییدن، خوردن، خندیدن و تكلم برخوردار شود و از قیافه ناهنجار و زشتی كه پیدا كرده بود، رهایی یابد.


طی این عمل جراحی پزشكان به صورت وی پوست، ماهیچه، رگ های خونی، اعصاب، لثه و دندان پیوند زدند.

بر اساس گزارش، این عمل جراحی، سومین پیوند كامل صورت در آمریكا به شمار می رود./شبکه خبری برنا