سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

نابینا و فضول



 

نابینا و فضول

 

  نابینایی در شب تاریک سبویی بر دوش و چراغی در دست داشت و به راهی می رفت. شخصی فضول به او رسید و خطاب به وی گفت: ای نادان شب و روز پیش تو یکسان است و روشنی و تاریکی برابر. چرا با خود چراغ حمل می کنی؟

 

نابینا گفت: این چراغ را برای این برداشته ام تا یک نفر کوردلی چون تو تنه نزند و سبوی مرا نشکند!

 

منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
فضول باشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور راننده ای نابینا در یک رقابت اتومبیل رانی



 

 

حضور راننده ای نابینا در یک رقابت اتومبیل رانی!

 

 

اتحادیه ملی نابینایان در آمریکا با همکاری شرکت "ویرجینیا" در حال تکمیل تکنولوژی جدیدی هستند که افراد نابینا می توانند با استفاده از آن خودرویی را با ایمنی کامل برانند.

سازندگان این خودرو می گویند چالش اصلی ساخت خودرویی خودکار نبود که بتواند حمل و نقل یک فرد نابینا را به عهده بگیرد بلکه خلق تکنولوژی سطح مشترک غیر دیداری بوده که می تواند به راننده نابینا در تصمیم گیری های درست هنگام رانندگی کمک کند.

این تکنولوژی سطح مشترک، هر نوع اطلاعاتی درباره اطراف خودرو و موقعیت آن را در اختیار راننده قرار می دهد.

طرح اولیه این خودرو در مسابقه بزرگ DARPA سال ۲۰۰۷ به دلیل خلق خودرویی بدون راننده که می تواند وضعیت ترافیک و محیط اطراف را حس کند به عنوان طرح سوم انتخاب شد.

نمونه تکمیل شده این خودرو قرار است در ژانویه سال آینده در رقابت اتومبیل رانی "دایتونا" در فلوریدا شرکت داده شود.

این ماشین خودروی فورد Escape ارتقا یافته ای خواهد بود که از تکنولوژی های ارتعاشی و هوای فشرده برای ترجمه هر یک از اطلاعات مربوط به جاده و وضعیت ترافیک به علائم فیزیکی برخوردار است.

خودرو از طریق تعدادی از سطوح مشترک غیر دیداری کنترل می شود. برای مثال حسگرها اطلاعاتی در رابطه پیچها و پستی و بلندی های جاده را به دستکش لرزشی راننده انتقال می دهند تا وی بتواند در مورد جهت خودرو درست تصمیم گیری کند.

همچنین جریان هوای فشرده از پشت فرمان به راننده اخطار می دهد جسمی در اطراف خودرو در حرکت است.

هنوز راننده نابینایی که قرار است در مسابقه "دایتونیا" عملکرد این تکنولوژی را به نمایش بگذارد انتخاب نشده است.

به گفته "مارک مورر" رئیس اتحادیه ملی نابینایان حضور چنین خودرویی در مسابقه اتومبیل رانی می تواند حصار تصور غلط و کلیشه ای که از حضور نابینایان و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی ممانعت می کند را از بین برده و به جامعه نشان دهد که نابینایان نیز از توانایی هایی برابر با دیگران برخوردارند. تکنولوژیی که سال آینده به همراه راننده ای نابینا در مسابقه اتومبیل رانی "دایتونیا" شرکت خواهد کرد...../تحلیل:مهر