سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

«موگویی» در محاصره برف +عکس


شهرستان کوهرنگ برفگیرترین منطقه بام ایران است که با بارش اولین برف زمستانی ارتباط بخشی از مناطق آن با مرکز شهرستان قطع می‎شود و «موگویی» یکی از این دهستان‎های کوهرنگ است که به طور معمول با اولین بارش برف حدود شش ماه از سال در دژی از برف محاصره می‏‌شوند.

ایسنا: شهرستان کوهرنگ برفگیرترین منطقه بام ایران است که با بارش اولین برف زمستانی ارتباط بخشی از مناطق آن با مرکز شهرستان قطع می‎شود و «موگویی» یکی از این دهستان‎های کوهرنگ است که به طور معمول با اولین بارش برف حدود شش ماه از سال در دژی از برف محاصره می‏‌شوند.

هر ساله بیش از 4000 تن در روستاهای صالح‌کوتاه، خویه، سرآقاسید، چین، دره‌توت، زرک، لاوه، ای‌ناز، سوه و بی‌آبه در دهستان «موگویی» زندگی سختی را در محاصره دژ برفی می‎گذرانند.

امسال تلاش می‎کنیم مسیر ارتباطی «موگویی» قطع نشود

مرتضی زمان‌پور فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه افزود: دهستان موگویی شامل 15 روستا با جمعیت 4000 خانوار است که راه ارتباطی این دهستان هرساله با بارش اولین برف از مرکز شهرستان قطع می‌شود.

وی اظهارکرد: هرساله قبل از بروز فصل سرما تمامی امکانات رفاهی و خدماتی، سوخت نفت‌سفید و مواد تغذیه‌ای مردم دهستان موگویی تأمین می‏‌شود به طوری که امسال نیز 7000 کیسه آرد و 270 هزار لیتر نفت بین خانوارها توزیع شد.

به گفته وی، دارو نیز به اندازه کافی در خانه‌های بهداشت این منطقه ذخیره‌سازی شده و پزشک نیز در اورژانس روستای خویه مستقر است که بیماران در صورت نیاز می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند، همچنین امسال یک دستگاه آمبولانس نیز به سیستم بهداشتی این دهستان اضافه شده است.

زمانپور با بیان اینکه امسال جاده‎های بین روستایی این دهستان مسدود نمی‎شود، تصریح‌کرد: امسال با تلاش اداره کل راه و شهرسازی و استانداری راه ارتباطی از مسیر روستای دره رزگه (درزگه) به منظور برقراری راه زمینی به شهرستان فریدون‌شهر از توابع استان اصفهان و از طریق بزنویی به علی گودرز لرستان همواره باز خواهد ماند.

«موگویی» در محاصره برف +عکس

هم‌اکنون ارتفاع برف در «موگویی» بین 1 تا 3.5 متر است

قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بارش سنگین برفی که از چند روز قبل محور چلگرد- سرآقاسید را مسدود کرد با تلاش شبانه‌روزی راهداران اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهرنگ در حال بازگشایی است.

وی اظهارکرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در این منطقه بین 1 تا 3.5 متر است که می‏‌طلبد هم استانی‎ها تا بازگشایی کامل این محور از هرگونه تردد در مسیر خودداری کنند.

به گفته وی، مسیر دهستان موگویی 120 کیلومتر است که تاکنون بهسازی و ساخت 70 کیلومتر از ابتدای حوزه چلگرد در مسیر ارتباطی با استان لرستان انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه در این طرح، بهسازی و ساخت مسیر ارتباطی بین 15 روستا در منطقه موگویی لحاظ شده است، افزود: تاکنون برای این پروژه هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال از محل ستاد حوادث استان 17 دستگاه کامیون ولوو برای بازسازی جاده دهستان موگویی تحویل این اداره شده است.

«موگویی» در محاصره برف +عکس

شهرستان کوهرنگ بیشترین بارش را در چهارمحال و بختیاری دارد

مهرداد قطره مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو ایسنا با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ بیشترین بارش را در استان چهارمحال و بختیاری دارد و بیشتر بارش‌ها نیز به صورت برف است، افزود: میانگین بارش خالص در این منطقه 919 میلی‌متر در سال است و پارسال در شهرستان کوهرنگ 1085 میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به میانگین خود در سال قبل 21درصد کاهش داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 320.5 میلی‌متر در شهرستان کوهرنگ 320. بارش داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 251 درصد افزایش دارد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به مشکلات دهستان موگویی در فصل زمستان گفت: در 11 ماه گذشته برای کاهش محرومیت و جلوگیری از بسته شدن راه‌های ارتباطی این دهستان در فصل زمستان تلاش‌های بسیاری از سوی مدیریت ارشد استان صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: نخستین طرح در این راستا خرید ماشین‌آلات سنگین مانند لودر و کامیون و استقرار آن‎ها در این منطقه است.

وی افزود: زیرسازی قوی 50 کیلومتر راه روستایی، تعریض و شن‌ریزی این مسیر، طرح دوم در راستای جلوگیری از بسته‌شدن راه‌های ارتباطی دهستان موگویی در فصل زمستان محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از برنامه‌ریزی برای حذف گردنه عسل‌کشان خبرداد و گفت: برنامه‌ریزی و اقدام کارشناسی برای حذف گردنه عسل‌کشان و انتقال جاده ارتباطی به منطقه برآفتاب طرح سوم در این زمینه به شمار می‎رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث راهدارخانه در این منطقه هم به عنوان یکی دیگر از اقدامات مربوط به راه‌های ارتباطی دهستان موگویی در حال انجام است.

به گفته وی، راه ارتباطی از مسیر روستای (دره رزگه) به منظور برقراری راه زمینی به شهرستان فریدون شهر از توابع استان اصفهان نیز در حال احداث است.

سلیمانی دشتکی همچنین از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت برخی راه‌های ارتباطی دهستان موگویی خبرداد و اظهارکرد: هزینه این مبلغ تا پایان سال مالی امسال (پایان تیر 1394) فرصت دارد.

«موگویی» در محاصره برف +عکس

وی با اشاره به اقدامات فراوان دیگر به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم دهستان موگویی گفت: تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان مربوطه صورت گرفته تا بتوان از طریق خصوصی سازی مدارس در این دهستان، بتوان از نیروهای تحصیل کرده بومی برای آموزش دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و بالاتر استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: پیگیری مسئولان ارشد استان برای احداث مرکز بهداشتی و درمانی در روستای سرآقاسید و شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی خویه، مرکز دهستان موگویی در حال انجام است.

وی همچنین از تلاش برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی در دهستان موگویی خبرداد و افزود: اکنون 58 قلم دارویی با فرانشیز پنج درصد و حتی رایگان در مرکز بهداشتی درمانی سرآقاسید موجود است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به خرید چهار دستگاه آمبولانس کمک‌دار برای مناطق سخت‌گذر و محروم چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل بحران استانداری در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: یکی از این آمبولانس‌ها به دهستان موگویی اختصاص و مجموع آمبولانس‌های این دهستان به دو دستگاه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‎تر و جلوگیری از پیمودن راه زیاد برای انجام اقدامات بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت روستای صالح کوتاه نیز با هدف خدمات رسانی به ساکنان این روستا و دیگر روستاهای همجوار به زودی احداث می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جایگاه امداد هوایی نیز در حدود سه روستای دهستان موگویی جانمایی و زمین مورد نیاز آن به منظور احداث این جایگاه به جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری واگذار می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هزینه لازم برای خرید ذخیره گاز 10 تنی و استقرار آن در روستای خویه نیز از محل اعتبارات اداره کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأمین و پرداخت می‎شود.

وی به پیگیری برای افزایش سرانه آرد خانوارهای دهستان موگویی اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند برای ارائه خدمات مناسب‌تر و بهتر به اهالی ساکن و کوچ رو این دهستان، اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از فصل بارش انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
‫ایتالیا در محاصره زلزله و برف‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مازندران در محاصره برف


بارش شدید برف طی دو روز گذشته زندگی مردم غرب مازندران را مختل کرده است . تصاویر بارش برف سنگین در نوشهر را نشان می دهد.

عصر ایران: بارش شدید برف طی دو روز گذشته زندگی مردم غرب مازندران را مختل کرده است . تصاویر بارش برف سنگین در نوشهر را نشان می دهد.