سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ملانصرالدین و دود کباب



ملانصرالدین و دود کباب,حکایت,حکایت آموزنده,داستانهای آموزنده

فقیری از کنار دکان کباب فروشی می گذشت. مرد کباب فروش گوشت ها را در سیخ ها کرده و به روی آتش نهاده باد می زد و بوی خوش گوشت سرخ شده در فضا پراکنده شده بود. بیچاره مرد فقیر چون گرسنه بود و پولی هم نداشت تا از کباب بخورد تکه نان خشکی را که در توبره داشت خارج کرده و بر روی دود کباب گرفته به دهان گذاشت.


او به همین ترتیب چند تکه نان خشک خورد و سپس براه افتاد تا از آنجا برود ولی مرد کباب فروش به سرعت از دکان خارج شده دست وی را گرفت و گفت:کجا می روی پول دود کباب را که خورده ای بده.


از قضا ملانصرالدین از آنجا می گذشت جریان را دید و متوجه شد که مرد فقیر التماس و زاری می کند و تقاضا می نماید او را رها کنند. ولی مرد کباب فروش می خواست پول دودی را که وی خورده است بگیرد.


ملا دلش برای مرد فقیر سوخت و جلو رفته به کباب فروش گفت: این مرد را آزاد کن تا برود من پول دود کبابی را که او خورده است می دهم.


کباب فروش قبول کرد و مرد فقیر را رها کرد. ملا پس از رقتن فقیر چند سکه از جیبش خارج کرده و در حال که آنها را یکی پس از دیگری به روی زمین می انداخت به مرد کباب فروش گفت: بیا این هم صدای پول دودی که آن مرد خورده، بشمار و تحویل بگیر.


مرد کباب فروش با حیرت به ملا نگریست و گفت: این چه طرز پول دادن است مرد خدا؟


ملا همان طور که پول ها را بر زمین می انداخت تا صدایی از آنها بلند شود گفت: خوب جان من کسی که دود کباب و بوی آنرا بفروشد و بخواهد برای آن پول بگیرد باید به جای پول صدای آنرا تحویل بگیرد.

 

 


ویدیو مرتبط :
کباب پز اتوماتیک بدون دود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کباب، صدها برابر خطرناک تر از دود خودروها!


تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می هد ترکیباتی که بر اثر کباب کردن گوشت تولید می شود، صدهابار بیشتر از دود خارج شده از اگزوز خودروها امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

خبرگزاری ایرنا: تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می هد ترکیباتی که بر اثر کباب کردن گوشت تولید می شود، صدهابار بیشتر از دود خارج شده از اگزوز خودروها امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
 
 پایگاه خبری مدیکال دیلی نوشت:  محققان دانشگاه اورگان در آمریکا واکنش شیمیایی ناشی از اگزوز موتورهای خودرو و کباب کردن گوشت را در آزمایشگاه شبیه سازی کردند.
 
پیش از این نیز ایجاد ترکیبات خطرناک به هنگام کباب کردن گوشت به اثبات رسیده بود. اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد این ترکیبات می توانند احتمال جهش ژنی دی ان ای را صدها برابر افزایش دهد.
 
به گفته محققان هر نوع احتراق اعم از سوزاندن چوب یا کشیدن سیگار می تواند ترکیبات هیدروکربنی (PAHs) تولید کند.
 
محققان دریافتند برخی از این ترکیبات هیدروکربنی می تواند با نیتروژن واکنش دهد و ترکیب NPAHs را به وجود آورد. این ترکیب می تواند موجب جهش در ساختار دی ان ای شود.
 
استیسی سیمونیچ استاد شیمی و سم شناسی دانشگاه علوم کشاورزی و یکی از محققان این پژوهش در این مورد گفت : بعضی از این ترکیبات به مراتب خطرناک تر از آن چیزی هستند که تا کنون تصور می شد.
 
به گفته وی همچنین برخی از این ترکیبات خطراتی شبیه به ترکیبات مواد آلاینده در هوای شهرهای آلوده دارند.این مواد آلاینده اغلب به دلیل عملکرد وسایل نقلیه سنگین وارد هوا و از این طریق به بدن انسان وارد می شوند.