سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مقایسه سن زنان با توپ



عکس توپ, مطالب طنز جالب, مطالب خنده دار, مطالب طنز جدید

 

می دونین چطوری میشه خانمها رو توی سنین مختلف با توپها مقایسه كرد؟

یه خانم توی سن ۱۸ سالگی مثل توپ فوتباله... ۲۲ نفر دنبالش هستن

توی سن ۲۸ سالگی مثل توپ هاكیه... ۱۰ نفر دنبالش هستن

توی سن ۳۸ سالگی مثل توپ گلفه... ۱ نفر دنبالشه

توی سن ۴۸ سالگی مثل توپ پینگ پنگه... ۲ نفر هی از خودشون دورش می كنن و به طرف مقابل پاسش میدن

توی سن ۵۸ سالگی مثل توپ جنگیه... كسی جرات نمی كنه از ۱۰ متریش رد بشه


ویدیو مرتبط :
کدام زن ؟ مقایسه زنان فتنه گر با زنان حزب اللهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهزیستی خبرداد: كاهش سن روسپیگری در كشور/ 12 درصد زنان خیابانی متاهلند



بهزیستی خبرداد: كاهش سن روسپیگری در كشور/ 12 درصد زنان خیابانی متاهلند

به اعتقاد مسعودی فرید، در صورتی كه نرخ ابتلا در HIV در میان زنان آسیب‌دیده مراكز بازپروری سازمان بهزیستی به پنج درصد برسد، در این صورت زنگ خطر به صدا درمی‌آید و باید رویكردهای ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ كرد.

 

مدیر كل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به كاهش متوسط سن زنان تن فروش در كشور، گفت: در چند سال اخیر سن این زنان همواره با كاهش مواجه بوده است و در سال 89 تا 90 نیز میانگین سنی این زنان یك سال كاهش یافته است.

 

دكتر حبیب الله مسعودی فرید در میزگرد "برسی آسیبهای اجتماعی پدیده زنان خیابانی" كه با حضور حسن موسوی چلك ـ رییس انجمن مددكاران اجتماعی ایران ـ و لیلا ارشد ـ مددكار اجتماعی ـ به مناسبت هفته بهزیستی در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، اظهار كرد: بر اساس آمارهای مراكز بازپروری سازمان بهزیستی 10 تا 12 درصد زنان خیابانی متاهل هستند و اغلب آنان در سنین ابتدای جوانی 20 تا 29 سال قرار دارند، البته آمار مراكز بازپروری سازمان بهزیستی با آمارهای جامعه متفاوت است.

 

به گفته وی نگرش‌ها نسبت به پدیده روسپی‌گری عوض شده است و عده‌ای نه به دلیل فقر مطلق، بلكه برای كسب درآمد بیشتر به سمت این موضوع سوق می‌یابند كه این امر حاكی از پیچیده‌تر شدن مقوله روسپی‌گری در ایران است و ضروریست در زمینه عوامل ریشه‌ای و تاثیرگذار در ظهور و رواج این پدیده مورد پژوهش قرار گیرد.

 

«فقر» و «تعارضات خانوادگی» مهمترین عوامل در بروز پدیده زنان خیابانی

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور همچنین عنوان كرد: طبق آمارهای سال 90، «فقر» مهم‌ترین عامل و «تعارضات خانوادگی» دومین عامل موثر در بروز پدیده زنان خیابانی است، اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است كه این زنان حاضر در مراكز سازمان بهزیستی، معرف تمام زنان خیابانی نیستند، چرا كه اغلب از طریق مراجع قضایی و انتظامی و به اجبار به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

مسعودی فرید در ادامه با بیان اینكه پیش از این عامل فقر همچنان موثرترین عامل در ظهور زنان خیابانی بوده است، تاكید كرد: در زنان خیابانی كه از طریق مراجع قضایی و انتظامی به مراكز سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند، «اعتیاد» در خانواده، «طلاق» و نابسامانی خانواده و «زندگی در محله‌های آسیب‌خیز» از جمله عوامل موثر در بروز روسپی‌گری بوده است.

 

تهران و خراسان رضوی دارای بیشترین آمار زنان خیابانی

بنابر اظهارات این مقام مسئول در بهزیستی، شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر، شهرهایی هستند كه آمار زنان خیابانی در آنها بیشتر است و در سطح كشور مراكز استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین آمار حضور زنان خیابانی را دارد و البته این بدان معنی نیست كه این زنان بومی این استان‌ها هستند.

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با بیان اینكه سنجشی در زمینه بیماری‌های مقاربتی این زنان انجام نشده است، گفت: بر اساس خوداظهاری آنها 5/4 درصد به بیماری‌های مقاربتی و كمتر از یك درصد نیز به HIV مبتلا هستند.

به اعتقاد مسعودی فرید، در صورتی كه نرخ ابتلا در HIV در میان زنان آسیب‌دیده مراكز بازپروری سازمان بهزیستی به پنج درصد برسد، در این صورت زنگ خطر به صدا درمی‌آید و باید رویكردهای ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ كرد.

 

وی همچنین با اشاره به نقش موادمخدر صنعتی در افزایش ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، گفت: این مواد میل جنسی را در افراد تقویت كرده و از آنجایی كه معمولا در مهمانی‌های مختلط استفاده شده، سبب رواج روابط جنسی نامشروع و افزایش امكان ابتلا به HIV می‌شود.

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با بیان اینكه اطلاعات دقیق در زمینه سرنوشت زنان آسیب‌دیده بعد از خروج از مراكز بازپروری سازمان بهزیستی وجود ندارد، گفت: 70 تا 80 درصد از این زنان موفق به ترخیص از مراكز سازمان بهزیستی می‌شوند و تا شش ماه پیگیری‌هایی در زمینه سرنوشت آنها انجام می‌شود، اما به دلیل فقدان منابع این پیگیری‌ها ادامه نمی‌یابد.

مسعودی فرید همچنین خاطر نشان كرد: لازم است كلینیك‌های مددكاری پس از ترخیص، این زنان را رصد كرده تا در جامعه گم نشوند و به آنها خدمات مددكاری و روانشناسی بلندمدت ارائه داد.

 

با مجرم‌ انگاشتن آسیب‌دیدگان آنها از مسیر بهبودی دور می‌شوند

وی بر لزوم تفكیك و انجام تحقیق میان گروه‌های مختلف این زنان از جمله زنان خیابانی و روسپی تاكید كرد و گفت: این افراد انگیزه‌های اجتماعی، اقتصادی متفاوتی دارند. برخی برای لذت جنسی و برخی برای پول این كار را انجام می‌دهند و ریشه‌های اقدامات آنها متفاوت است. نباید تمام این افراد را به عنوان مجرم شناسایی و ساماندهی كرد، بلكه باید میان گروه‌های مختلف آنها تمیز قائل شد.

 

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با بیان اینكه اطلاعات دقیق در زمینه سرنوشت زنان آسیب‌دیده بعد از خروج از مراكز بازپروری سازمان بهزیستی وجود ندارد، گفت: 70 تا 80 درصد از این زنان موفق به ترخیص از مراكز سازمان بهزیستی می‌شوند و تا شش ماه پیگیری‌هایی در زمینه سرنوشت آنها انجام می‌شود، اما به دلیل فقدان منابع این پیگیری‌ها ادامه نمی‌یابد.

 

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با تاكید بر ضروت اتخاذ رویكرد پیشگیرانه، عنوان كرد: باید در كنار این امر افراد آسیب‌دیده را شناسایی و فرصت بازگشت آنها را به جامعه فراهم كرد، چرا كه با مجرم‌انگاشتن آسیب‌دیدگان آنها از مسیر بهبودی دور می‌شوند.

مسعودی فرید همچنین تاكید كرد: مهم‌ترین عامل، فقدان رویكرد توانمندسازی ملی است، چرا كه اگر این افراد دسترسی به منابع و فرصت‌ها داشته و بتوانند انتخاب كنند، در آن صورت در مسیر توانمندسازی قرار می‌گیرند.

بسته‌های خدماتی ویژه زنان خیابانی با توجه به میزان آسیبی كه در معرض آن قرار گرفته‌اند، تدوین و ابلاغ شود

 

وی در ادامه تاكید كرد: لازم است در ابتدا تعداد شركای جنسی زنان خیابانی را كاهش داد و سپس آنها را قانع به استفاده از روش‌های محافظتی كرد و كم‌كم با حرفه‌آموزی این زنان را در مسیر توانمند شدن و خروج از چرخه روسپی‌گری قرار داد.

مدیركل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور همچنین تاكید كرد: لازم است بسته‌های خدماتی برای این زنان با توجه به میزان آسیبی كه در معرض آن قرار گرفته‌اند، تدوین و ابلاغ شود به عنوان مثال باید برای دختری كه مورد تجاوز قرار گرفته یا زن روسپی كه سال‌هاست در چرخه روسپی‌گری قرار دارد، بسته‌های خدمات مجزایی داشت، حال آنكه در حال حاضر بسیاری از افراد مورد آسیب قرار گرفته از چرخه حمایتی بهزیستی جا می‌مانند.

فرید با تاكید بر اینكه تعداد و قابل شناسایی بودن این زنان همواره برای ما سئوال است، اظهار كرد: این در حالیست كه رویكرد سازمان بهزیستی، رویكرد حمایت از این زنان است و در این راستا طرح توانمندسازی جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی این زنان تدوین شده است.

 

8 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای توانمندسازی هر زن آسیب‌دیده

وی افزود: برآوردی كه در این زمینه برای توانمندشدن این زنان انجام شده است، اختصاص هشت میلیون تومان به هر زن آسیب‌دیده است. حال آنكه برای ایجاد شغل با دوام تعاونی 10 میلیون و برای دوام شغل غیرتعاونی به 40 میلیون تومان سرمایه نیاز بوده و مشخص است كه هشت میلیون تومان برای اتخاذ رویكرد توانمندسازی همه‌جانبه، رقمی حداقلی است.

مدیركل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه عنوان كرد: همه خروجی‌ها در زمینه زنان آسیب دیده به سازمان بهزیستی ختم می‌شود، حال آنكه عوامل متعددی این زنان را به این سمت سوق داده و هنگامی به سازمان بهزیستی می‌رسند كه توانمند شدن آنها بسیار مشكل است.

 

زنان آسیب دیده همواره در پایان ترین ردیف لیست اعتبارات بودجه‌ریزان قرار می گیرند

مسعودی فرید همچنین عنوان كرد: اختصاص هشت میلیون تومان به هر زن آسیب‌دیده در اعتبارات پیشنهاد شده است، اما در این زمینه محدودیت اعتبار وجود دارد و همواره اعتبار پیشنهاد داده شده تخصیص نمی‌یابد.

وی خاطرنشان كرد: در نگاه بودجه‌ریزان و سیاست‌گذاران در توزیع اعتبار، این زنان همواره در پایین‌ترین ردیف لیست اعتبارات قرار می‌گیرند و این امر حاكی از نگاه غلط سیاست‌گذاران است، چرا كه فكر می‌كنند این زنان خود مسبب مشكلاتشان بوده‌اند.

مدیر كل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی با تاكید بر لزوم انجام مطالعاتی در زمینه بروز و شیوع زنان خیابانی در سطح كشور، گفت: در سال گذشته 940 زن در 24 مركز بازپروری سازمان بهزیستی پذیرفته شده‌اند كه در این میان پذیرش 100 زن در استان تهران رخ داده است.

 

زنگ خطر برای جامعه به صدا درآمده است

مسعودی فرید خاطرنشان كرد: علی‌رغم اینكه زنان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی جزء دهك‌های پایین جامعه هستند، اما مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد روسپیانی در جامعه ظهور كردند كه وضعیت اجتماعی بهتری دارند و وزن عامل اقتصادی كاهش یافته و این حاكی از به صدا درآمدن زنگ خطر برای جامعه است، در این میان آنچه در گسترش آمار زنان خیابانی اهمیت دارد مسئولیت نهادهای اجتماعی و سیاست‌گذاران است.

 

میزگرد آسیب های اجتماعی

فرید در ادامه با بیان اینكه درزمینه همه آسیب‌های اجتماعی به طور معمول راه رفته را دوباره طی می‌كنیم، عنوان كرد: ضروری است در مورد زنان خیابانی، رویكرد كاهش آسیب داشته باشیم، چرا كه این مقوله بی‌شباهت به مساله اعتیاد نیست و نباید تصور كرد افراد یا سالم بوده و یا در آخر خط آسیب قرار دارند، چرا كه آسیب‌های اجتماعی طیف دارند و افراد در طول این طیف حركت می‌كنند و با رویكرد كاهش آسیب می‌توان از بسیاری مسائل پیشگیری كرد.

داشتن خانواده‌های پرتنش، آزار جسمی و جنسی و‌ اعتیاد در خانواده، دلایل فرار دختران

مسعودی فرید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فصل‌نامه نیروی انتظامی در زمینه فرار دختران، گفت: بنابر اطلاعات این فصل‌نامه، فرار دختران از خانه با دو عنوان "فرار به" و "فرار از" تقسیم‌بندی می‌شود و در 90 درصد مواقع "فرار از" مشكلات خانوادگی و شرایط نامناسب اتفاق می‌افتد.

 

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با اشاره به دلایل متعدد فرار دختران از خانه عنوان كرد: از جمله علل خانوادگی این امر می‌توان به داشتن خانواده‌های پرتنش، آزار جسمی و جنسی و‌ اعتیاد در خانواده اشاره كرد.

به گفته مسعودی فرید، از جمله عوامل اجتماعی می‌توان به افزایش سطح انتظارات افراد نام برد، به عنوان مثال نوع امكانات و زندگی كه صدا و سیما در سریال‌هایش نشان می‌دهد سبب نوعی نارضایتی در بین افراد می‌شود، توقع‌ها را بالا برده و منجر به فرار از خانه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینكه "زمان طلایی" برای شناسایی و ساماندهی دختران پس از فرار از خانه شش ساعت است، گفت: در صورتی كه این امر بیش از این به طول بینجامد، فرد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته و امكان دسترسی به وی كاهش می‌یابد.

 

بیش از 70 درصد از دختران فراری به خانواده بازمی‌گردند

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور همچنین با بیان اینكه بیش از 70 درصد از این دختران به خانواده بازمی‌گردند، عنوان كرد: مشكل عمده، مشكل پذیرش خانواده است، چرا كه اغلب خانواده‌های این افراد بدسرپرست و ناسازگار هستند و باید خدمات تخصصی برای ساماندهی آنها ارائه كرد.

فرید در ادامه با اعلام فعالیت 31 خانه سلامت در سراسر كشور، گفت: در سال گذشته 500 دختر در معرض آسیب در این خانه‌ها ساماندهی شدند.

مدیركل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه هر مساله‌ای همان‌گونه كه تبیین می‌شود، راهكارهایی برایش ایجاد می‌شود، اظهار كرد: نحوه نگاه كردن به آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نوع راهكارها را تبیین كند، به عنوان مثال در سطح جهان و تا سال 1960، اعتیاد به عنوان یك نوع بیماری مطرح نبود و همواره معضلاتی در برخورد با معتادان و درمان اعتیاد وجود داشت، اما از زمانی كه در این دهه اعتیاد به عنوان یك بیماری تعریف و نوع نگاه‌ها تغییر كرد، روند درمان اعتیاد تسریع یافت.

وی در ادامه با برشمردن دلایل رشد آسیب‌های اجتماعی در كشور، عنوان كرد: افزایش جمعیت كشور، تغییر ساختار جمعیتی و افزایش تعداد جوانان و نوجوانان از جمله دلایل این امر بوده است.

 

مسعودی فرید افزود: تغییر ساختار جمعیتی هم فرصت و هم تهدید است. فرصت است اگر برایش برنامه تدوین شده باشد و تهدید است اگر برایش برنامه‌ریزی انجام نشده باشد.

مدیركل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین تاكید كرد: رشد جمعیت شهرنشینی از دیگر علل افزایش آسیب‌های اجتماعی است، چرا كه در حال حاضر شاهد افزایش نرخ شهرنشینی در كشور به 71 درصد هستیم. این در حالی است كه افراد جدید ساكن در شهرها، شهروند نیستند، چرا كه از امكانات شهری برخوردار نبوده و فرصت دسترسی به امكانات برابر را ندارند و این موضوع سبب ایجاد فقر قابلیتی شده است.

مسعودی فرید تصریح كرد: در كنار تمام اینها فقراقتصادی، عدم ثبات اقتصادی و توزیع ناعادلانه فرصت‌ها و دسترسی‌ها نیز از جمله مهم‌ترین علت‌های گسترش آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عنوان كرد: یكی از اهداف این قانون، ارتقای كیفیت زیرساخت‌ها برای ارتقای سطح زندگی سه دهك پایین جامعه بوده است تا از زیر خط فقر خارج شده و به سمت توانمند شدن میل كنند و لازم است دسترسی این افراد را به منابع با كیفیت ایجاد كرد و در این میان پایه‌ای‌ترین نیازها، سلامت و آموزش مهارت محور است.

به گفته مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور، شاهد تغییر ساختار خانواده از گسترده به هسته‌ای هستیم و "خانواده" بسیاری از كاركردهای خود را واگذار كرده است و این درحالیست كه جامعه و نهادهای عمومی و مدنی نیز نتوانسته‌اند این كاركردها را به عهده بگیرند.

 

مسعودی فرید افزود: كیفیت پایین نظام آموزشی، بكارگیری روش‌های سنتی، عدم كاربردی شدن فناوری‌های جدید آموزشی و یادگیری كاربردی از جمله عواملی است كه سبب شده افراد ارزش افزوده زیادی پس از خروج از چرخه تحصیل نداشته باشند و این امر به رشد آسیب‌های اجتماعی دامن زده است.

مدیر كل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت كار و امور اجتماعی پیشین، عنوان كرد: 85 درصد افرادی كه درخواست شغل كرده بودند، هیچ گونه مهارتی نداشتند و این امر نشان‌دهنده ناكارآمدی نظام آموزشی در كشور است.

 

مسعودی فرید همچنین با اشاره به افزایش نرخ طلاق، كودكان بدسرپرست و بی‌سرپرست، اظهار كرد: بیش از 80 درصد كودكان حاضر در مراكز سازمان بهزیستی، كودكان بدسرپرست هستند و این امر خود نشان‌دهنده رشد آسیب‌های اجتماعی است چرا كه سیستم فعالی در برخورد با آسیب‌ها نداشته‌ایم، رویكردهایمان نیزغیرفعال بوده است.

 

از هر چهار ازدواج در كشور یكی به طلاق می‌انجامد

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه گفت: در حال حاضر از هر چهار ازدواج یك ازدواج در كشور به طلاق می‌انجامد و مشكلات خانوادگی، خشونت‌های خانگی، پرخاشگری و كودك‌آزاری در جامعه افزایش یافته است.

مسعودی فرید همچنین اظهار كرد: در بحث توسعه، تنها توسعه یك بخشی را مد نظر قرار داده و در حالی كه انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود، سمت و سوی اقتصادی یافت.

وی در ادامه عنوان كرد: لازم است شاخص‌های توسعه انسانی به صورت استان به استان استخراج و عدم توازن‌ها به دست آمده و برایش برنامه‌ریزی شود.

 

لزوم توجه به پیوست اجتماعی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سیاسی و اقتصادی‌

فرید در ادامه با انتقاد از عدم توجه به پیوست اجتماعی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سیاسی و اقتصادی‌، بر لزوم تدوین پیوست اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و فرهنگی و پیش‌بینی تاثیر این برنامه‌ریزی‌ها در حوزه اجتماعی تاكید كرد، چرا كه در غیر این صورت سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی افزود: به عنوان مثال اداره گذرنامه تصویب می‌كند كه افراد خانواده از جمله فرزندان خردسال باید پاسپورت جداگانه داشته باشند و این موضوع خود سبب آسیب‌هایی در آینده می‌شود و حتی می‌تواند به قاچاق انسان دامن بزند.

مسعودی فرید افزود: باید نگاه سیستماتیكی به موضوع آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و هر میزان كه رویكرد پیشگیرانه را در این امر تقویت كنیم، برای كشوری با درآمد متوسط مانند كشور ما موثرتر خواهد بود.

 

وی گفت: در حال حاضر در حوزه سلامت در كشور ما سیستم رصد وجود ندارد، چه به برسد به حوزه آسیب‌های اجتماعی و باید سیستم رصد و مراقبت در حوزه اجتماعی ایجاد شود.

وی درادامه با بیان اینكه مغز انسان‌ها در سن 22 سالگی به تكامل می‌رسد، اظهار كرد: به این خاطر است كه نوجوانان های‌ریسك‌ترین افراد جامعه هستند، چرا كه هنوز تفكر منطقی در آنان رشد نیافته و ریسك‌پذیریشان بالا رفته است كه برای كاهش آسیب‌های اجتماعی باید نگاه خانواده محور را با توجه به كودكان و نوجوانان به كار گرفت.

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور در ادامه تاكید كرد: در صورت عدم برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آسیب‌ها در كودكان و نوجوانان هیچ‌گاه به ایران 1404 نخواهیم رسید.

مسعودی فرید در ادامه با تاكید بر ضروت اتخاذ رویكرد پیشگیرانه، عنوان كرد: باید در كنار این امر افراد آسیب‌دیده را شناسایی و فرصت بازگشت آنها را به جامعه فراهم كرد، چرا كه با مجرم‌انگاشتن آسیب‌دیدگان آنها از مسیر بهبودی دور می‌شوند.

 

وی گفت: در حال حاضر در حوزه سلامت در كشور ما سیستم رصد وجود ندارد، چه به برسد به حوزه آسیب‌های اجتماعی و باید سیستم رصد و مراقبت در حوزه اجتماعی ایجاد شود.

از اینكه در حوزه زنان تن‌فروش در سطح اجتماع چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، هیچ اطلاعی در دست نیست

 

مدیركل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی كشور افزود: ضمن اینكه برآوردی در زمینه رفتارهای پرخطر در جامعه وجود ندارد و در زمینه زنان خیابانی آمارهایی كه وجود دارد، آمارهای سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌هاست. از اینكه در حوزه زنان تن‌فروش در سطح اجتماع چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

مسعودی فرید ادامه داد: پژوهش‌ها در حوزه زنان خیابانی، پژوهش‌هایی جست و گریخته است كه اكران خصوصی می‌شود و جامعه از نتایج آن محروم می‌ماند و باید توجه كرد كه تولید ملی تنها تولید خودرو نیست و لازم است در حوزه‌های اجتماعی تولید دانش كرد كه این امر مستلزم اعطای اجازه به انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف مسائل اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری اجازه انجام پژوهش در زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را ندارند و این موضوع سبب هدر رفتن ظرفیت فراوان علمی كشور می‌شود.

مدیركل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور در پایان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی از 100، نمره 10 تا 15 را داده و گفت: سیاست‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی نامشخص است و همگرایی میان ارگان‌های مختلف وجود ندارد.

مسعودی فرید در ادامه با تاكید بر لزوم بكارگیری نگاه سیستماتیك در رابطه با آسیب‌ها، عنوان كرد: 70 درصد علت بروز بیماری در افراد، عوامل محیطی و رفتاری هستند و این در حالی است كه به این مسائل هیچ‌گونه توجهی نمی‌شود و 96 درصد بودجه كشور در سایر حوزه‌ها هزینه می‌شود.

 

وی گفت: باید در زمینه تحكیم ازدواج فعالتر وارد شد و هر ساله تحولات ساختاری جامعه را مورد بررسی قرار داده و رفتارهایی را كه منجر به بروز آسیب می‌شود، استخراج و بر اساس آن برنامه‌ریزی كرد.

مدیركل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور در پایان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی از 100، نمره 10 تا 15 را داده و گفت: سیاست‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی نامشخص است و همگرایی میان ارگان‌های مختلف وجود ندارد./ایسنا