سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای صندوق‌ امانات مدرسه



معماهای جدید, معماهای تصویری

معمای صندوق‌ امانات مدرسه, معما و تست هوش

 

در یک مدرسه، ۱۰۰۰ دانش‌آموز و ۱۰۰۰ صندوق امانات وجود دارد. مدیر مدرسه از اولین دانش‌آموز درخواست می‌کند که درب تک‌تک صندوق‌ها را باز کند. سپس از دانش‌آموز دوم می‌خواهد که درب‌ تک‌تک صندوق‌هایی را که شماره آن‌ها مضربی از عدد دو است، ببندد. سپس از دانش‌آموز سوم می‌‌خواهد که با مراجعه به صندوق‌های دارای شماره‌ای با مضرب سه، درب صندوق‌های باز را بسته و درب صندوق بسته را باز کند.

 

در ادامه از دانش‌آموز چهارم می‌‌خواهد که با مراجعه به صندوق‌های دارای شماره‌ای با مضرب ۴، درب صندوق‌های باز را بسته و درب صندوق‌های بسته را باز کند و این کار تا آخرین دانش‌آموز مدرسه ادامه می‌یابد. بعد از اینکه آخرین دانش‌آموز درخواست مدیر مدرسه را اجرا کرد، درب چه تعداد از صندوق‌‌های امانات مدرسه باز خواهد بود؟
    ۱: ۳۱ درب
    ۲: ۲۹ درب
    ۳: ۲۸ درب
    ۴: ۲۷ درب

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

معما و تست هوش, معمای تصویری

 

 

پاسخ معما:
پس از اتمام کار، تنها صندوق‌هایی باز می‌مانند که شماره آن‌ها مربع است. یعنی شماره‌هایی مثل ۱، ۴، ۹، ۱۶ و غیره.
بر همین اساس، پاسخ معما برابر با گزینه ۱ یعنی  ۳۱ درب است.
منبع:zoomit.ir


ویدیو مرتبط :
صندوق آسانسوری شرکت صندوق سازان گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت میلیاردی از صندوق امانات بانك



سرقت میلیاردی از صندوق امانات بانك

مردی كه به اتهام سرقت سكه، طلا و جواهرات میلیاردی و ارز سه مشتری از صندوق امانت آنها در یكی از بانك های دولتی دستگیر شده بود،بزودی در شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران محاكمه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رسیدگی به این پرونده شهریور ۸۸ در پی شكایت یك زن تهرانی مبنی بر سرقت طلا و جواهراتش از صندوق امانات یكی از بانك ها در شمال تهران در دستور كار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاكی گفت: مدتی پیش برای اطمینان خاطر و جلوگیری از سرقت اموالم، تصمیم گرفتم با اجاره صندوق امانات یكی از بانك ها در شمال تهران، اسناد ملكی، سكه و طلا و جواهرات خانوادگی ام را آنجا نگهداری كنم.

شاكی با اشاره به نحوه سرقت اموالش گفت: چند روز پیش از دزدیده شدن اموالم، تعدادی از طلاهایم را از صندوقم برداشتم و دو روز بعد از آن، هنگام گذاشتن بخشی از طلاهایم در صندوق امانت پس از باز كردن در صندوق متوجه سرقت ۶۰ عدد سكه طلا و صندوقچه طلا و جواهراتم به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان شدم.

وی اضافه كرد: بشدت شوكه شده بودم و باور نمی كردم اموالم به سرقت رفته است.

با صدای فریاد های من، یكی از كارمندانی كه مسوول واحد صندوق امانات بانك بود، سراسیمه به من نزدیك شد و وقتی ماجرا را برای او بازگو كردم، ادعا كرد حتما اموال را به مكان دیگری انتقال داده و فراموش كرده اید.

در پی این شكایت، پرونده ای تشكیل و تحقیق در این باره آغاز شد. در مرحله بعدی، با توجه به این كه شاكی از كارمند صندوق امانات شكایت كرده بود، زن كارمند بازداشت شد.این زن در بازجویی پلیسی ادعا كرد از سرقت اموال شاكی خبر ندارد.

در حالی كه تحقیق از این زن ادامه داشت، دو مرد دیگر نیز كه دارای صندوق امانات در همان بانك بودند، با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی را ارائه كردند.

دو سرقت مشابه دیگر از صندوق امانات بانك

یكی از شاكیان كه پزشك بود، درباره نحوه سرقت اموالش گفت: وقتی برای بررسی اموالم به واحد صندوق امانات بانك رفته بودم، متوجه شدم ۲۰۰ عدد سكه و مقادیری یورو و دلارهایم دزدیده شده است.

این در حالی بود كه كلید را فقط من داشتم و یدك آن در اختیار بانك بود.در ادامه تحقیق معلوم شد، پول و طلای میلیونی شاكی دیگر نیز از صندوق امانات به طرز مرموزی سرقت شده است.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكیان متوجه شدند، هر سه شاكی در صندوق امانات یك بانك، اموال خود را نگهداری می كردند و سرقت ها در روز های متفاوت اتفاق افتاده است.زنی كه كارمند بانك بود در بازجویی مجدد ادعا كرد از سرقت اموال دو شاكی دیگر نیز بی خبر است.

دستگیری یک مظنون

به این ترتیب برای این زن به اتهام خیانت در امانت قرار قانونی صادر شد، اما تحقیقات پلیس برای دستگیری سارق صندوق های امانات بانك ادامه داشت تا این كه تابستان سال گذشته ماموران اطلاع یافتند یك مرد بخشی از اموال دزدیده شده را در بازار فروخته است.

به این ترتیب با مشخص شدن هویت این مرد، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در یكی از محله های مركزی شهر شناسایی و دستگیر شد.

متهم اضافه کرد: به دلیل آن که مرتب در محل نگهداری صندوق امانات رفت و آمد میکردم در فرصتی که بهدست آوردم اموال مالباختگان را سرقت و اقدام به فروش طلاهای امانتی کردم.

بنا بر این گزارش، در پی اظهارات متهم برای او قرار قانونی صادر شد. با پایان یافتن تحقیقات پلیسی، پرونده با صدور كیفرخواست برای مرد سارق و كارمند واحد صندوق امانات بانك دولتی به شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران ارسال شد. قرار است متهمان بزودی محاكمه شوند./جام چم آنلاین