سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای سن دختران و پلاك منزل



معمای تصویری , میلاد مسیح

معمای سن دختران و پلاك منزل
روزی آقای خطیری نژاد یکی از دوستان قدیمی اش که چندین سال از او بی خبر بود را به طور تصادفی در خیابان می بیند و پس از تعارفات معمول،او را به منزلش دعوت می کند.در راه، دوست از او می پرسد که آیا ازدواج کرده است وفرزندی دارد ؟


او پاسخ می گوید: " بله سه دختر دارم" . دوست می پرسد:" چند سال دارند؟" او می گوید که ضرب سن آن ها برابر 72 وجمع سن آن ها برابر شماره ی پلاک منزلم است . دوست در راه یک سری محاسبات انجام می دهد و وقتی به منزل می رسند،با دیدن پلاک به او می گوید که باید یک فرض دیگر در اختیارم بگذاری . او می گوید:"دختر بزرگم خوب پیانو می نوازد" و دوست بلافاصله جواب را می گوید .
اما چه طور؟

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

 

 

جواب معما :
همان طور که می دانیم مقسوم علیه های عدد 72 عبارتند از :

1،2،3،4،6،8،9،12،18،24،36،72

پس سن دختران را باید دربین این اعداد جستجو کرد. حال تمام امکانات را بررسی می کنیم.
سن دختران باید یکی از این سری اعداد باشد: {توجه کنیدکه ضرب اعداد هر سری برابر 72 است .}

 2،2،18 (ز        1،1،72     (الف
  2،3،12(ح         1،2،36     (ب
2،4،9(ط          1،3،24      (ج
2،6،6 (ی         1،4،18      (د
3،3،8 (ک         1،6،12     (ه
3،4،6 (ل         1،8،9       (و

 

به عنوان مثال ج) به ما می گوید که دختران 1،3،24 ساله اند.
حال مجموع اعداد هر سری را محاسبه می کنیم :

 

22=18+2+ 2 (ز       74=72+1+1 (الف

17=12+3+2   (ح      39=36+2+ 1  ( ب

15=9+4+2    (ط       28= 24+ 3 +1(ج

14=6+6+2    (ی        23=18+4+ 1   (د

14=8+3+3    (ک         19=12+6+1   ( ه

13=6+4+3   ( ل           18=9+8+1   (و

 

پس شماره ی پلاک منزل برابر یکی از این مجموع هاست . دربین این سری ها، فقط دو سری مجموع یکسان دارند که مشخص شده اند و مجموع بقیه متفاوت است.بنابراین شماره ی پلاک منزل برابر 14است. چرا که اگر عددی غیر از 14بود ، دوست دیگر نیازی به فرض اضافی نداشت. مثلاً اگر 23 بود بلافاصله می گفت دختران 18،4،1 ساله اند .و لذا یکی از دو سری ( ی ) یا ( ک ) جواب معماست .

 

سری ( ی ) به ما می گوید که دختران به این شرح هستند : دو دختر دو قلوی 6ساله و دختر دیگر 2ساله و سری ( ک ) به ما می گوید که دختران به این شرح هستند : دختر بزرگ 8 ساله و دو دختر دیگر دو قلوی3 ساله اند . چون درصورت معما عبارت " دختر بزرگ " به کار رفته است ، پس سری (ک ) جواب معماست. یعنی دختران آقای خطیری نژاد 8،3،3 ساله اند.
منبع:anjoman.ir


ویدیو مرتبط :
نرمش در منزل برای دختران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار شماره تلفن منزل دختران



شماره تلفن دختر,شماره تلفن های دختران,انتشار شماره تلفن های دختران,شماره تلفن های دختران,اخبار

 

انتشار شماره تلفن منزل دختران

رییس پلیس فتای استان مرکزی از دستگیری زنی که با انتشار شماره تلفن منزل دو دختر موجب هتک حیثیت آنان شده بود، خبر داد.

سرگرد نوروزی با بیان اینکه درپی شکایت یکی از شهروندان اراکی به این پلیس پرونده‌ای تحت عنوان مزاحمت در این پلیس تشکیل شد گفت: براساس مندرجات پرونده شکایت این شهروند در مورد انتشار شماره خط تلفن ثابت منزلش در فضای مجازی و ایجاد مزاحمت‌های تلفنی و همچنین تماس‌های بی‌شماری برای رابطه نامشروع با دخترش بود که رسیدگی به این پرونده در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها مشخص شد بیش از یک‌هزار تماس با این شماره ثبت شده است گفت: در جریان این بررسی‌ها مشخص شد فردی با Id نامشخص در تالارهای گفتگو با قراردادن شماره تماس ثابت سببب چنین اتفاقاتی شده است.

وی افزود: در جریان تحقیقات، فردی دیگر نیز به پلیس فتا اعلام داشت که شماره تماس ثابت وی نیز در فضای مجازی قرار گرفته و سبب شده بیش از صدها نفر با وی در ارتباط با رابطه نامشروع تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس فتای استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه تیم تحقیقات با بررسی فنی و کار شبانه‌روزی مشخص کردند که هر دو مورد از یک Id است که در تالار گفتگو در زمانی که شخص آنلاین است فعال می شود گفت: در تحقیقات مشخص شد؛ متهم یک خانم است که با هر دوی آنان آشنایی داشته و بدلیل انتقام گرفتن اقدام به هتک حیثیت این دو نفر کرده است./اعتدال