سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای تعداد نفرات داخل باغ



 تست هوش تصویری , باغ سیب , معما های سخت

عده ای به ترتیب وارد باغی شدند و به شماره ورود خود سیب چیدند ...
اولی ، یکی ... دومی ، دوتا ... سومی ، سه تا ... و ...
سپس سیب ها را روی هم ریخته و بطور مساوی بین خود تقسیم کردند ... به هرکدام 9 (نه) سیب رسید.
سوال: تعداد نفراتی که سیب چیدند چند نفر بود؟

♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

 ♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

 ♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦

جواب معما:
چون به هرکدام 9 (نه) سیب رسیده است ، پس عدد مورد نظر مضربی از عدد 9 (نه) است ...
برای به دست آوردن این عدد ، ابتدا اعداد ترتیب ورود نفرات به باغ را با هم جمع می کنیم ...
و ادامه می دهیم تا به عددی برسیم که هم مضربی از عدد 9 (نه) باشد و هم بر تعداد اعدادی که با هم جمع کردیم ، بخش پذیر باشد ...
با توجه به روش پائین مشاهده می کنید که به عدد 17 (هفده) می رسیم ...
پس تعداد نفراتی که به باغ وارد شده اند و سیب چیده اند 17 (هفده) نفر است ...

1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13+14+15+16+17=153
153÷9=17

منبع:vase2.com


ویدیو مرتبط :
معمای ناممکن: تیله داخل یک مکعب چوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای خانه‌باغ پیرزن ایرانی مقیم هلند



معمای خانه‌باغ پیرزن ایرانی مقیم هلند

جاعلان حرفه‌ای با نقشه‌های فریبكارانه خانه‌های خالی در پایتخت را شناسایی می‌كردند و به زمین‌خواری می‌پرداختند.

به گزارش ایران پیرزن وقتی 12 سال در هلند ماند به یاد خانه باغش افتاد و به تهران بازگشت غافل از این‌كه خانواده ناشناسی در آنجا زندگی می‌كنند.

دو مرد و یك زن گردانندگان اصلی این باند كلاهبرداری بودند و با پول‌های میلیاردی توانسته بودند چندین ویلا در لواسان را خریداری كنند. 

جزئیات این كلاهبرداری زمانی فاش شد كه اوایل آبان‌ماه سال جاری صاحب خانه اصلی از سفر خارج از كشور بازگشت و برای سركشی به‌خانه باغش در شرق تهران رفت. پیرزن مسافر قصد داشت خانه باغش را بفروشد و با پول آن آپارتمانی را در شمال شهر بخرد.

پیرزن تنها برای دیدن خانه باغش ثانیه شماری می‌كرد، تصورش این بود در طول 12 سال كه در هلند زندگی می‌كرد، حالا خانه‌اش متروكه شده و درخت‌های باغچه خشك شده‌اند. تاكسی فرودگاه وارد كوچه شد، پیرزن از دور با نگاهش خانه باغی را كه خاطرات زیادی در آنجا داشت، جست‌وجو می‌كرد.

در همه 12 سالی كه در هلند بود خیلی چیزها تغییر كرده بود. تصور می‌كرد در و دیوار خانه‌باغش فرسوده شدند. در همین فكر و خیال سیر می‌كرد كه راننده تاكسی جلوی پلاك 7 توقف كرد و پیرزن با نگاه حیرت‌انگیزی از تاكسی پیاده شد. دسته كلید را از كیف‌اش درآورد تا در‌خانه باغ را باز كند.

گویا قفل درخانه عوض شده بود و كلید‌های پیرزن آن را باز نمی‌كرد. ناگهان مردی در خانه باغ را باز كرد و با تعجب به پیرزن نگاهی انداخت. نگاه‌های آن دو به هم گره خورد و مرد ناشناس به پیرزن گفت: نشانی جایی را گم كرده‌اید؟! می‌توانم شما را راهنمایی كنم؟

چند جمله‌كوتاهی بین پیرزن و صاحبخانه رد و بدل شد تا این‌كه مسافر بدشانس متوجه شد مرد غریبه درخانه‌اش زندگی می‌كند و خودش را صاحب اصلی خانه باغ می‌داند. در ادامه پیرزن وقتی اسناد و مدارك خانه را بررسی كرد خودش را در برابر معمای پیچیده‌ای دید و به همین خاطر به دادسرای ناحیه 4تهران رفت و از یك كلاهبرداری عجیب پرده برداشت.

پیر زن گفت: در مدت 12 سالی كه در ایران نبودم، خانه‌باغ‌ام توسط گروهی ناشناس فروخته شده و در حال حاضر گروهی در آنجا زندگی می‌كنند و ادعا دارند خانه‌باغ را از زن و شوهری 2 سال پیش خریده‌اند و اسناد و مدارك كافی نیز در اختیار دارند.

با ادعاهای پیرزن تیم قضایی وارد عمل شد. آنها ابتدا شماره پلاك ثبتی ملك را از اداره ثبت اسناد استعلام كردند تا مشخص شود سند در كدام دفترخانه به نام خریدار ثبت شده است. با مشخص شدن دفتر ثبت اسناد یكی از اعضای تیم دفتر ثبت اسناد كه سردفتر اصلی بود درخصوص همكاری با زن و مرد جاعل بازداشت شد.

اعضای این باند فریبكار با جعل كردن امضای پیرزن سند را از نام وی خارج كردند و درخواست سند المثنی داده بودند. در واقع گردانندگان این باند 3 نفره ابتدا خانه‌های خالی را كه به مدت چندین سال و بدون صاحب اصلی رها شده بود، شناسایی می‌كردند و از روی قبض‌های آب و برق صاحب را شناسایی و شماره پلاك ثبتی زمین را از اداره ثبت اسناد استعلام می‌كردند و به مشخصات ملك دست می‌یافتند.

آنان از طریق جعل امضای مالك، وكالتنامه جعلی می‌نوشتند و با هماهنگی یكی از اعضای دفتر اسناد رسمی با وكالتنامه جعلی همه اختیارات را از صاحب اصلی گرفته و با اعلام این كه سند اصلی گم شده است از اداره ثبت اسناد درخواست صدور سند المثنی می‌دادند. پس از مراحل قانونی وقتی سند المثنی صادر می‌شد خانه باغ را به ارزش 950 میلیون تومان به مردی فروخته بودند.

ظاهر كار نشان می‌داد كه سند و وكالتنامه رسمی است در صورتی كه وكالتنامه جعلی بود و جاعلان فریبكار توانسته بودند با جعل امضا و وكالتنامه سند المثنی بگیرند و سند را با همدستی یكی از اعضای دفتر اسناد رسمی به نام خریدار منتقل كنند.

پس از شكایت پیرزن از خریدار خانه باغ، مرد غریبه مشخصات زن و شوهر فروشنده را به مقامات قضایی تحویل داد و آنان توانستند با اقدامات پلیس آگاهی یكی از اعضای این باند را در مخفیگاهش كه ویلایی در لواسان بود، دستگیر كنند.

زن فریبكار پس از آن كه با حكم قضایی به زندان محكوم شد، قصد داشت با استفاده از یك سند جعلی به ارزش 2 میلیارد تومان با قرار وثیقه آزاد شود تا این كه قاضی با بررسی‌های كارشناسانه‌ای توانست سند جعلی را تشخیص دهد.

بنا به این گزارش هنوز یكی از اعضای این تیم كه گفته می‌شود همسر موقت زن فریبكار است فراری است و دستگیر نشده است./ایران