سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای تعداد فرزندان خانواده



تعداد فرزندان خانواده, معماهای جالب, جواب معما

معما:
حسن و مینا ، با هم خواهر و برادر هستند ...
تعداد خواهر و برادرهای حسن با هم برارند ، اما تعداد خواهرهای مینا نصف تعداد برادرانش است...
در این خانواده حداقل چند پسر و چند دختر زندگی می کنند؟

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

 

جواب معما:
حداقل 4 چهار پسر و 3 سه دختر در این خانواده هستند.
منبع:vase2.com


ویدیو مرتبط :
معمای ازدواج فرزندان حضرت آدم با همدیگر . استاد طائب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدام «پدران مخترع » در تعداد «فرزندان دانشمند» ركورد دارند؟



آشنایی با مخترعان , آشنایی با دانشندان

 

در دنیای ابتكارات و اختراعات می‌توان رد پای فرزندانی را مشاهده كرد كه راه پدران خود را در حوزه علم دنبال كرده‌اند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دنیای علم بسیاری از ابداعات و اختراعات با تلاشهای خانوادگی صورت پذیرفته است و می‌توان پدران و فرزندان سرشناسی را دید كه با همكاری یكدیگر به دستاوردهای بزرگ علمی دست یافته‌اند.

خانواده بل (الكساندر ملویل بل و الكساندر گراهام بل)

از دو نسل پیش از «الكساندر گراهام بل» پسر و مخترع تلفن، پدر و پدر بزرگ وی تحقیقات گسترده‌ای در خصوص فیزیولوژی صدا و آموزش به ناشنوایان انجام داده بودند. «الكساندر بل» پدربزرگ و «الكساندر ملویل بل» پدر هر دو متخصص گفتار و صدا بودند.

«الكساندر ملویل بل» در سال 1864 میلادی الفبای بین المللی Visible Speech را برای ناشنوایان ابداع كرد. «الكساندر گراهام بل» نیز بعدها موفق به اختراع تلفن شد و پدر مقالات و كتاب های مختلفی را بصورت مشترك در حوزه فوتونیك منتشر كردند.

خانواده كوری (پیر و ایرنه ژولیت كوری)

خانواده كوری را می‌توان ركورددار پدران و فرزندان دانشمند نامید. پیر و ماری كوری كه در سال 1903 بطور مشترك برنده جایزه نوبل فیزیك شدند و فرزند آنها «ایرنه ژولیت كوری» نیز كه از حمایت های همه جانبه والدینش برخوردار بود، 22 سال بعد به همراه همسرش «فردریك» برنده جایزه نوبل شیمی شد.

در حال حاضر « پیر و هلن كوری» دو فرزند آنها (نوه‌های پیر و ماری) نیز از جمله محققان برجسته فرانسه محسوب می‌شوند.

خانواده یانسن (هانسن و زاخاری یانسن)

«زاخاری یانسن» هلندی سازنده لنز، در دهه 1590 میلادی با همكاری پدرش «هانس یانسن» موفق به ساخت نخستین نمونه میكروسكوپ دو لنزی شد كه می توانست اشیاء را 10 برابر بزرگنمایی كند.

خانواده تویودا (ساكیچی و كیچیرو تویودا)

«ساكیچی تویودا» كه مهارت پارچه بافی را از والدینش فرا گرفته بود، در اواخر دهه 1800 میلادی نخستین دستگاه پارچه بافی خودكار را طراحی كرد و در سال 1926 نیز كارخانه تولید پارچه را در انگلیس تأسیس كرد.

«كیچیرو» كه از حمایت های پدر بهره مند بود، این راه را دنبال نكرد و با توجه به علاقه‌اش به حوزه خودروسازی در سال 1935 خودرویی طراحی كرد و با تأسیس شركت خودروسازی «تویوتا» به یكی از موفق ترین فعالان این حوزه تبدیل شد.

خانواده اوبرین (میلز و ماریون اوبرین)

«ماریون اوبرین» كه در هفت سالگی مادرش را از دست داد، بیشتر وقتش را در كارگاه تراش پدر و عمویش سپری كرد.

«میلز اوبرین» پدر علاوه بر فعالیت در این حوزه و تولید چرخ دنده خودرو، به دخترش در تولید نوع جدیدی از پودر شوینده دندان كمك كرد.

خانواده گور (ویلبرت و رابرت گور)

طراحی و ساخت لباس های ورزشی، عایق ها و دستگاه های ورزشی به اختراع این پدر و پسر وابسته است. «رابرت گور» پسر در سال 1969 میلادی موفق به ساخت لایه نازكی از تفلون با پوشش اورتان شد كه در طراحی پارچه نایلون مورد استفاده قرار گرفت.

«ویلبرت گور» پدر در همكاری مشترك با پسرش توانستند كیفیت این الیاف را ارتقاء داده و پارچه گورتكس (Gore-Tex) با قابلیت ضد آب و رد و بدل شدن هوا را تولید كنند.... / خبرگزاری ایسنا

 

آشنایی با مخترعان , آشنایی با دانشندان

 

پیر و ماری كوری به همراه دخترشان ایرنه ژولیت

 

 

آشنایی با مخترعان , آشنایی با دانشندان

 

الكساندر ملویل بل پدر (چپ) و الكساندر گراهام بل پسر

 

 

آشنایی با مخترعان , آشنایی با دانشندان

 

ساكیچی و كیچیرو تویودا